Spa i Budapest
Funderar på att köpa en spahelg till min mamma i 60-års present. Någon som varit i Budapest på spa och kan rekomendera ett bra hotell?
Funderar på att köpa en spahelg till min mamma i 60-års present. Någon som varit i Budapest på spa och kan rekomendera ett bra hotell?
Jag vet tyvärr inga bra spahotell i Budapest, men däremot så vill jag tipsa om ett badhus. Jag minns tyvärr inte vad det heter, (kan försöka ta reda på namnet) men det ligger på Pest-sidan. Det är ett urgammalt badhus där de gamla tanterna (och farbröderna antar jag) går och badar.
Jag har väldigt
torr hy och är narig och skrovlig på armarna under stora delar av året. När jag varit och badat i det här badhuset, så var min hy silkeslen i ett halvår, minst!! Det var helt fantastiskt! Det faktiskt tom kändes skillnade på vattnet, vattnet kändes mjukt på nåt sätt.
Nu hittade jag namnet! Men det ligger visst på Buda-sidan.... Det heter Királybadet, helt fantastiskt! Jag kan tänak mig att åka tillbaka till Budapest just bara för att gå till det badet igen!!
http://www.budapestguiden.nu/Htm/Tema--Budapest/spa-och-termalbad-i-Budapest.htm