• Whirlwind

Hade ni gått på bröllopet?

Jag och min sambo är bjudna på bröllop.
    Tjejen som skall gifta sig är en jätte gullig tjej som jag umgicks med en hel del förr.
    Nu har vi tyvärr tappat kontakten sen några år , och eftersom tjejen och min sambo inte kommer så bra överens så har det tyvärr inte blivit av att man umgåtts.
    Hon bor på samma gata som mig så de är inte så att de är långt avstånd.

Nu undrar jag om ni hade gått på detta bröllop?
    Enda gången jag träffar denna tjej är när vi ser varandra ute och säger hej typ.
    Men samtidigt känner man sig hemsk om man säger nej, vad skall man då ha för "skäl" ?

Vore jätte bra med era synpunkter

• Svar på tråden Hade ni gått på bröllopet?
  • Whirlwind

Här och Nu: Ja men exakt, min sambo har alltid försökt hälsa och prata med henne men hon gillar uppenbarligen inte honom och han får inte så mycket som en blick tillbaks.
    Han har aldrig gjort henne någonting så att det är inte direkt befogat..

Får gå igenom ekonomin och se om det tillåter att gå på bröllop.
    I Inbjudan stod att drinkar och snapsar kostar pengar och att mat medtages själv så att det känns som att det skulle bli en dyr historia eftersom man måste ge en fin och bra bröllopspresent också..

Svårt

• Maria40

Förväntar de sig att gästerna betalar allt själv, tar med sig mat och DESSUTOM en fin bröllopspresent!!??

Låter väldigt bortskämt tycker jag. Om nu gästerna "bjuder" på mat mm och kommer för att fira deras stora dag så måste väl det räcka.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Skit i detta bröllop.

• Jag bryr mig inte vad ni tycker

Kan säga att det låter väldigt snålt när de vill att gästerna ska ha med sig matFörvånad. Har då aldrig hört på maken om snålhet och sen förvänta sig att man ska ha med sig en dyr present på köpet.

• zanna80

Om din sambo ändå inte ska följa med så behöver du ju inte barnvakt.
    Gå på bröllopet och ha kul och umgås med din vän!

♥ Lovisa ♥
  • LyckligtSlut

Knytkalasbröllop kan väl vara mysigt? De har väl inte KRÄVT en dyr present eller? Köp en skål från DUKA eller nåt.

Tycker att du ska träffa din (fd?) kompis innan bröllopet och prata ut om hur hon betett sig mot din sambo, varför mm och om du får rakt svar då och det känns bra så går du dit. Skulle inte själv vilja gå med det outrett bakom mig, men dissar man bröllopet utan att ha pratat om hur ni ska förhålla er till varandra och hon till din sambo så är det liksom spiken i kistan för fortsatt vänskap, skulle jag tro.

PMS året runt :(
  • Dixie
    Whirlwind skrev 2010-06-24 21:27:29 följande:
    Här och Nu: Ja men exakt, min sambo har alltid försökt hälsa och prata med henne men hon gillar uppenbarligen inte honom och han får inte så mycket som en blick tillbaks.
    Han har aldrig gjort henne någonting så att det är inte direkt befogat..

Får gå igenom ekonomin och se om det tillåter att gå på bröllop.
    I Inbjudan stod att drinkar och snapsar kostar pengar och att mat medtages själv så att det känns som att det skulle bli en dyr historia eftersom man måste ge en fin och bra bröllopspresent också..

Svårt
    fast om ni förväntas att betala för dryck och ta med mat (?) behöver ni väl inte ge någon present - det hade inte jag gjort.......
  • Whirlwind

Haha ja ni har förstått det alldeles rätt, både mat och dryck står man för själv.
    Är dessutom en liten bit att åka, och har inga kläder som hade passat för bröllop och detta med presenter.. En skål var en mycket bra ide, de kan man ju hitta för ett hyfsat pris eller nån Ljushållare eller något...

Hmm, detta får verkligen funderas över.
    Eftersom det inte är någon man direkt umgås med så känner man inte för att lägga ut jätte mycket pengar heller, kanske låter snålt men..

• Whirlwind
    Dixie skrev 2010-06-24 22:33:55 följande:
    fast om ni förväntas att betala för dryck och ta med mat (?) behöver ni väl inte ge någon present - det hade inte jag gjort.......
    det känner inte jag föt heller, men då hade man säkert uppfatats som snål...
  • Här och nu
    Dixie skrev 2010-06-24 22:33:55 följande:
    Knytkalas i all ära, men på bröllop SKA man bli bjuden om än bara på fika. Nej, det låter mest som uppoffringar och en brud som inte behagar hälsa på min kille; nej, jag skulle INTE gå. Finns tusen roligare saker att fylla sin tid med. Bruden borde skämmas.
  • Här och nu
    zanna80 skrev 2010-06-24 22:23:55 följande:
    Om din sambo ändå inte ska följa med så behöver du ju inte barnvakt.
    Gå på bröllopet och ha kul och umgås med din vän!
    Är det en vän som inte ens klarar att hälsa? Skulle kalla henne ett tjurigt barn.
Svar på tråden Hade ni gått på bröllopet?