• semla10

Hjälp ang havandeskapsansökning!!!

Hej alla!

Jag behöver verkligen er hjälp!Jag jobbar som elevassitent med autistiska barn, så jag ska söka havandeskapspenning. Men jag behöver tips och råd om vad och hur jag ska skriva i min ansökan, så om det finns några där ute som kan hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam!
    Jag undrar också vad jag ska skriva på frågan från vilket datum till vilket datum jag söker havandeskapspenning?

Ha det så bra

• Svar på tråden Hjälp ang havandeskapsansökning!!!
  • knasbubblan

Jag skrev alla arbetsmoment som inträffar under en dag på småbarnsavdelning på en bilaga, det blev totalt 2,5 sida maskinskrivet. Samt att även fast vi jobbar i ett arbetslag så kan man inte "slippa undan" vissa moment" bara för att man är gravid. Dessutom skrev jag att jag faktiskt var en risk i arbetet då barnen klättrar och man måste "rädda" dem från att slå sig och då inte hinner tänka på ergonomi och att barnet i magen faktiskt kan skadas. För att inte tänka på alla lyft...

Jag ansökte iofs bara om halv havandeskapspenning i fyra veckor, fick igenom det och ska jobba min sista vecka nästa vecka. Sen har jag tagit 4 veckors semester. Tror att jag fick igenom det eftersom jag trots allt visade min vilja att arbeta, men jag vet inte...

Hoppas du fick lite tips på hur du ska skriva!

• Myssnuff

Jag jobbar som habiliteringsassistent på ett gruppboende med 6 tunga boende. 4 av dem sitter i rullstol och kan inte hjälpa till själva.
    Sökte om full hp och fick det.
    Jag skrev precis allt jag gör på ett arbetspass, allt med de boende och även alla uppgifter runt om i ett hushåll.
    Skrev både hur mycket lyft, och risken att få knuff mot magen. Skriv ner allt! Bättre att vara övertydlig.
    Min chef skrev oxå väldigt utförligt och bra.

Lycka till!

• oOMayaOo

Du kan få havandeskapspenning från 60 dagar innan bf till 10 dagar innan bf. Så räkna ut när det är.

Svar på tråden Hjälp ang havandeskapsansökning!!!