• abraxe

    dagsvanor och rutiner? Hur ser din dag ut?

    Min son är 8 månader.
     Han vaknar mellan 6-8 (oftast 6-7) får välling och sedan bytes det blöja och myss/lek vid tv, han är vaken ca 1 timme för att sedan somna om och sova 1,5-2 timmar igen.
    Lite olika hur långt in på dagen som gått men antingen får han gröt eller så får han lunch (droppar nu med) beroende på vad klockan är och vad vi skall göra på dagen, inte alltid vi ger han mat direkt iheller, låter han styra lite med hur hungrig han är mm. När han vaknar här så är det även dags för tvättning, smörjning mm (han har haft en hel del eksem). Vid denna tiden är han vaken ca 2 timmar för att sedan sova allt från 40-2 timmar igen. Sedan på tidig eftermiddag brukar det bli någon form at lätt mellanmål at frukt och yourgurt eller välling (också beroende på vad klockan är om man kan klämma in ett fullt mål till eller ej) Sedan på eftermiddagen så är han vaken 2 timmar eller mer och sover en till två gånger 40 min. Runt 18-19 så är det dags för välling och göras i ordnig för natten och sedan somnar han 19-20 och sover till morgonen!
    Vad vi gör på dagen är väldigt olika, i bland åker vi ut på promenad och city shoping redan på förmiddagen  men oftast görs sånt på eftermiddagen när han är mer vaken och just nu har vi mycket att göra hemma så jag tycker att man hinner med mer hemma på förmiddagarna när han sover mycket! :)

Svar på tråden dagsvanor och rutiner? Hur ser din dag ut?