30+ som väntar första barnet i början av 2011
Jag hoppar in i denna tråd jag med! Jag är 30, men har hunnit fylla 31 när barnen (!) beräknas komma! Jag väntar nämligen tvillingar
. Fick mitt efterlängtade plus i mitten av maj, efter att försökt i 1,5 år, så det var inte helt enkelt för oss.
Är iallafall i vecka 14 nu och BF är 14/1, och fick reda på att det var tvillingar i förra veckan på kub-testet, som vi blev erbjudna. Har sett att en del diskuterat det och att det inte erbjuds till alla, på en del orter måste man vara över 35, och andra orter måste man betala ganska dyrt. Men här erbjuds det till alla, oavsett ålder, gratis.
Hur som helst var det väldigt låg risk på båda barnen för att de skulle ha kromosomfel, och det var ju skönt att höra. Men min graviditet räknas ändå som en högre riskgraviditet då det är enäggstvillingar, och det innebär mer risker.
Vad jag känner av är mycket illamående, det började i vecka 7 för mig och har inte riktigt försvunnit ännu, med kräkningar, mycket hunger dagtid men inte om kvällarna, andfådd, snorig, och ömma bröstvårtor!
Att se de små på ul var det bästa jag nånsin varit med om! Så häftigt att se dem sprattla omkring och vända på sig 
Nej, jag hade ingen aning alls att det kunde vara två st. Det kom som en stor chock, och första timmarna var jag nog mest orolig för hur detta ska gå. Men efter ett tag så kände jag mig jätteglad. Såklart man oroar sig ändå, men det är väl ganska normalt!