• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • lier1979
    Rynna: Jag vet inte om vi ska göra KUB, är lite kluven... Jag är så rädd för svaret :(
    Vi lyckades också på tredje försöket och det hade vi ju INTE väntat oss

andna: Jag valde att berätta för en arbetskollega som jag kan prata med om allt, sedan berättade jag för fler på jobbet men var samtidigt helt öppen med att vi får väl se hur det går, det finns ju ingen garanti för något! Kom ihåg, det är INTE fult att få missfall, tyvärr så händer det då och då och själv så skulle jag tycka det var jobbigt om ingen hade vetat om att jag var gravid om det skulle ske... Men det är jag!

Solig
  • Wileda

Jag är 36 år, gift , väntar nu tredje barnet (med samma karl;). Jag har en tjej som är 12 o en kille som är sju o BF är enligt FL 11/3 :) Jag testade mig igår o idag åkte jag o köpte ett CB som visade GRAVID 1-2v!

• Niiskuneiti

Jag är 30 år (ganska snart 31) och vi väntar vårt första lilla kärleksbarn Hjärta Vi provade ett par gånger, 3-4 kanske? Jag är osäker, men det tog några månader.  BF 9 februari 2011.

Är förstås nervös och försöker tänka positivt!!

Kommer inte att göra några extra tester och är för ung för fostervattensprov o dyl (men skulle ändock avstå om jag varit äldre).

• inga76

Hej! Jag vill gärna vara med! Jag är 34 och väntar första barnet med BF 11 feb om allt går vägen. Vi har försökt i drygt två år och gått i behandling på Sahlgrenska för att få till det här. Jag hade ett MA i mars också, så vi är lite nojjiga, men vi har varit på ett första vul igår och ärtan verkar må bra! Den var 13 mm och man såg hjärtat som slog

Jag har varit helt symptomlös senaste veckan, vilket gjorde mig förskräckligt nervös, men ärtan verkade ju som sagt trivas ändå. Och idag mår jag minsann lite illa igen, vilket gör mig på gott humör

Vi kommer nog att göra KUB, även om vi får betala för det själva. Skönt att slippa gå längre än nödvändigt om det skulle vara trisomi 13 eller 18 tycker jag. Är det 21 (Downs) behåller vi.

....och förresten, grattis!

• Tussan30

Hoppar också in här.. har bf 8 januari och är 30 år, detta är mitt andra barn första fick jag -96

• andna

Ringde precis Bm och fick en tid för inskrivning den 12 juli! kändes inte alls bra då det är en tillfällig bm som vikarierar över sommaren, men bättre än inget alls...

• Niiskuneiti

"Extra tester" kanske var lite luddigt uttryckt egentligen. Är erbjuden extra UL (som ska granskas av "experter", ev genomföras vid specialklinik på annan ort) ett par veckor efter ord UL i ve 18. Då ska de kolla älskligens lilla hjärta lite extra.

• lier1979
    Niiskuneiti skrev 2010-07-01 13:21:54 följande:
    "Extra tester" kanske var lite luddigt uttryckt egentligen. Är erbjuden extra UL (som ska granskas av "experter", ev genomföras vid specialklinik på annan ort) ett par veckor efter ord UL i ve 18. Då ska de kolla älskligens lilla hjärta lite extra.
    Varför ska dom kolla hjärtat lite extra, hoppas att det går bra att jag frågar! Jag har själv ett medfött hjärtfel som jag har opererat för två år sedan så det är något jag också kommer vilja göra.

Har nu varit på UL och såg en 2,4 cm stor böna med ett pickande hjärta, sprattlade lite! Sååå häftigt att se!
    Har också berättat för dom blivande morföräldrarna och det blev lite gråtkalas, dom blev jätteglada när jag visade bilden från UL :o)
  • Pluss

Hej!

Gör er sällskap trots att jag inte är 30+ riktigt ännu. Har bf i slutet av jan o är då 30+ en månad. Var på inskrivningssamtal i början av förra veckan o det kändes på ngt vis mer verkligt med graviditeteten efteråt. Även om hemskt illamående o trötthet gör det hela verkligt ändå.. Ska inte göra kub, tror det är risk för att det bara blir ett extra orosmoment.

• Rynna

Jag har fått inskrivningstid den 6/8. Känns som evigheter dit. Vi får samma BM som förra gången. Det känns bra. Jag är hungrigare än vanligt... tro om det är ett symptom eller bara matbrist... :)

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011