• lier1979

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Riza - 30, BF 14/1 2011, barn 1 och 2, Jönköping
    Hanni

- 33, BF 14/1 2011, barn nr 1
    Erka
     - 30, BF 29/1 2011, barn nr 1, Piteå
    Lier1979 - 31, BF 2/2 2011, barn nr1, Sala
    Minea - 32, BF 14/2 2011, barn nr 1, Oslo
    Tussebus 33, BF 22/2-11, barn nr 1, Sthlm
    Rynna - 31 BF 1/3 2011, barn 1, Göteborg
    Quirall-30, BF 5/3 2011, barn nr 1, Västkusten
    marsmarsmåne-
    31, BF 9/3, barn 1, Jkpg
    Kalaspuffan 
    - 34, BF 12/3 2011, barn nr 1, Sthlm
    Millan75- 35, BF 18/3 2011, barn nr 1, Uppsala
    Rundabullar-31, BF 18/3, barn nr 1, Belgien

Halloj!

Jag la till mig på listan! Jag går in i vecka 18 idag!! Jätteskoj känns det för i morgon är det äntligen dax för RUL! Det känns lite nervöst men det ska bli så kul att se den lill* (Om allt verkar bra förstås)

Jag har mått prima hela vägen förutom några veckor i början då jag var superdupertrött, ont i brösten samt mycket lätt illamående vid hunger. Har inte kräkts en enda gång!! :) Lider med er andra...

Nu ska jag iväg på blodomloppet men jag ska bara promenera! Flört
  • lier1979
    Kamelians skrev 2010-08-26 19:37:28 följande:
    Tack alla för att ni har hakat på listan - jättekul att få en minipresentation av alla och att se hur vi "ligger till"!

Nästa vecka har vi tid för KUB-testet. Önskar att jag inte var så orolig, men jag kan inte sluta tänka "tänk om vi hamnar på hög sannolikhet"... Rynkar på näsan Jag inbillar mig också att om bara detta går bra, så ska jag aldrig mer oroa mig för något mer med graviditeten. Men jag kommer alltid hitta något nytt... Flört

Hur är det för er andra, har n gjort det (testet, alltså)? Hur kände ni innan?

En annan sak...är det någon mer än jag som känner att ert hjärta beter sig lite konstigt? Det känns som det slår dubbla slag med jämna mellanrum, när som helst på dagen (alltså INTE utlöst av fysisk ansträngning). Någon som känner igen det?
    Jag känner extraslag lite då och då men så har jag haft innan också, alltså inget nytt efter att jag blev gravid. Jag har dock känt det lite oftare nu! Jag har ett medfött hjärtfel sedan innan och enligt min´hjärtläkare så är det inget farligt med enstaka extraslag, det blir så ibland, men om det blir för ofta så är det ju bra att kolla upp det.

Nu har jag precis varit på RUL och det gick jättebra! Vad bra man såg, det trodde jag faktiskt inte Tungan ute
    Den lilla rackarn sög på tummen, gjorde avancerad gympa och sprattlade runt! Jättemysigt!

Vi fick inte veta könet men men, det får bli en överraskning helt enkelt! Jag blev framflyttad tre dagar till 5/2, alltså är nu i vecka 16+5 istället för 17+1 men det var rätt nära ändå tycker jag! Känner mig glad och nöjd för att det gick så bra så nu är det bara att hålla tummarna att bebisen kommer vara frisk sen.

Längtar... Solig
  • lier1979

Måste klaga lite, har fått så ont i svanskotan! När jag har setat ett tag så kan jag knappt resa mig! Jobbigt! Undrar varför, kan foglossning göra så att man får ont i svanskotan??? Verkar konstigt...

Är det någon annan som har ont där?

• lier1979

Mysko med "svansen", har iofs slagit i för längesedan och det kanske spökar nu... Jaja, än kan jag härda ut, får helt enkelt undvika att sitta bakåtlutad!

Känner även av bebben i magen, små små rörelser! Sista tre dagarna har det varit jättetydligt, inga tarmar här inte! Är i vecka 18 nu (17+1) Jag blir så lycklig! Har en bild av den sprattlande varelsen i magen som suger på tummen! :)

• lier1979

Hej allihop! Jag har inte varit inne i tråden på länge och skrivit. Läser dock lite då och då :) idag är det endast 119 dagar kvar enligt kalendern!! Tänk vad tiden gått snabbt, det stod 255 dagar kvar när jag plussade... Kan knappt förstå :) Går in i vecka 24 i morgon och ligger på +5-6 kg. Har inte spytt en enda gång... Äter och mår bra!
    Har fått inbjudan till föräldragrupp nu, det ska bli kul! Går på gravidyoga och lär mig andas! Har börjat samla på mig lite saker, har gått på barnloppis och shoppat lite! Magen har exploderat sista veckorna och det är bara mammanyxor som gäller här!

• lier1979

Har inte varit inne här på ett tag nu men nu är det dags! Är i vecka 24+5 idag och var hos bm i tisdags. Tyvärr hade jag lite för högt blodsocker och var på en sk glukosbelastning igår. det var INTE gott alls att dricka den sörjan! Det gick bra och värdet var normalt så jag hoppas innerligt att det bara var något tillfälligt. Nu är det bara att tänka på vad man stoppar i sig samt röra på sig!

Jag har en livlig krabat i magen, känner av riktiga buffar på utsidan!  Det känns högre och högre upp också så jag märker att livmodern växer!

Jag fick också börja äta järn, äter Duroferon 1 tabl/dag. För övrigt inga krämpor alls.

Ska till Ullared i morgon och shoppa! Jag gissar att det inte går att hålla tillbaka nu så det blir nog en del bebisgrejer handlat Tungan ute För övrigt så har jag köpt en del begagnat på blocket vilket är kanonbra!

• lier1979

Kul att höra hur det går för alla! Är nu i vecka 32+4 och tiden rusar i väg.. Har bara 13 arbetstillfällen kvar att jobba, slutar 14/1 och även semester i mellandagarna. Jag kan inte förstå att jag snart ska vara hemma så länge...
    Har fått ont i fogarna senaste veckan, det bara kom :( haltar fram... Annars mår jag bra. Har gått upp 10kg sedan jag plussade på BIM -4. Känns rätt ok ändå men längtar efter min vanliga kropp igen, att få känna mig smidig, har tröttnat lite...
    Längtar tills jag får hämta vagnen veckan efter nyår! Kram till er alla!

• lier1979

Åh det går bra! Ska jobba denna och nästa vecka också sen ska jag vara ledig!

Är också nyfiken hur det går för alla! Med ev snitt mm. Själv är jag livrädd för att det ska bli snitt då det är som en bukoperation och så är man vaken, hua! Men det är jag det...

33 dagar kvar, försöker förstå vad som komma skall men det går inte! :p

• lier1979

Sensa: Gud vad härligt med hjälp att renovera! Vill jag också ha... :)

Tjejen74: Jag har bf 5/2, 30 dagar kvar idag!!! Ska jobba nästa vecka också och eter det ser jag fram emot lite ledigt innan hon kommer!

• lier1979

Vi har också allt färdigt och det man har glömt får vi ta sen!
    Är nu i vecka 37+5 och går in i v 39 på söndag! Vill nu verkligen att tösen ska komma!
    Inga säkra tecken än men mycket sammandragningar och lite molvärk till och från.
    Dagarna går konstigt nog, går mina hundpromenader och donar här hemma.

15 dagar kvar...

• lier1979

Jag har inte heller några som helst besvär nu, lite halsbränna bara. Ingen foglossning eller eller vätska i kroppen...
    Jobbigt att vänta bara! :)

• lier1979

Sensa: Tack! Just nu vill jag ha ut den lilla så mycket så jag nästan inte vet vad jag ska hitta på! Vill träffa denna lilla unika individ!

Quirall: Jobbigt med sjukskrivningen eller det är kanske skönt men jobbigt att du ska ha ont... Hoppas att det inte blir värre iaf!

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011