• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa

Shoppa har blivit kul!
    Unnade mig en ny kofta efter RUL idag och kikade in trosor men jösses, man såg ju ut att drunka i dem! Det får nog bli vanliga hotpants ett tag till tror jag, bara en större storlek.

Ngn som vet var man kan få tag på jeansleggings för mammor?
    H&M har inte mycket har jag sett.

Det får räcka med den nya BH:n jag köpte i helgen.
    Jag som i vanliga fall har en B-kupa (och tycker det räcker gott) fick mig en chock när jag insåg att den C-kupa jag inhandlade kommer bytas ut inom en rimlig framtid.

Jag hoppas de går ned i storlek sedan :) Vill ha mina vanliga bröst, dehär är ju bara ivägen :)

• Hejåhå

Usch, jag har gått upp 7,8 kg varav 2 kg de senaste två veckorna.
    Fick en chock när jag ställde mig på vågen imorse.
    Är nu i v20.

BF 9/3-2011
  • Niiskuneiti
    Hejåhå skrev 2010-10-15 16:13:02 följande:
    Usch, jag har gått upp 7,8 kg varav 2 kg de senaste två veckorna.
    Fick en chock när jag ställde mig på vågen imorse.
    Är nu i v20.
    Det är väl inte så himla mycket? Du kanske inte är så jättestor från början heller? Då ska man ju gå upp mer. Ta det lugnt och njut av graviditeten Glad När bebisen har kommit så kommer du säkert att gå ner det igen ska du se!

Var till BM igår och hon kommenterade inte vikten mer än att hon sa att jag ligger jämnt. Glömde fråga vad hon tyckte om den, hur jag nu kunde glömma det...? Väger ½ - 1 kg mer nu än innan graviditeten. Idag går jag in i v.24. Men som sagt så har jag övervikt innan så jag ska ju inte gå upp så mycket. Mätte mage och lår och sånt idag, magen blir ju större men låren är lite smalare så jag tror det är bra för det betyder att jag inte lagt på mig i fett.

Alla värden var bra som BM kollade, blodtrycket också. Så jag undrar varifrån yrseln kan komma då?
  • Riza
    Niiskuneiti: det kanske kommer ifrån att när man kommer en bit in i graviditeten, så trycker bebisen och livmodern på blodkärl som kan orsaka yrsel...
    men om du ofta är yr och om det stör dig mycket kanske du ska ta upp det med BM (om du inte gjort det innan)!

• Quirall
    Niiskuneiti skrev 2010-10-16 14:13:15 följande:
    Det är väl inte så himla mycket? Du kanske inte är så jättestor från början heller? Då ska man ju gå upp mer. Ta det lugnt och njut av graviditeten Glad När bebisen har kommit så kommer du säkert att gå ner det igen ska du se!

Var till BM igår och hon kommenterade inte vikten mer än att hon sa att jag ligger jämnt. Glömde fråga vad hon tyckte om den, hur jag nu kunde glömma det...? Väger ½ - 1 kg mer nu än innan graviditeten. Idag går jag in i v.24. Men som sagt så har jag övervikt innan så jag ska ju inte gå upp så mycket. Mätte mage och lår och sånt idag, magen blir ju större men låren är lite smalare så jag tror det är bra för det betyder att jag inte lagt på mig i fett.

Alla värden var bra som BM kollade, blodtrycket också. Så jag undrar varifrån yrseln kan komma då?
    Kanske ett virus på balansnerven? det får jag i balnd och fy sjutton vad yr jag blir, brukar oftast komma i samband med förkylning men inte alltid. Skönt att resten såg bra ut iaf :)

Igår lyckades min sambo känna en spark, en riktigt redig en också! I vanliga fall blir bebisen helt stilla när pappa lägger handen på magen men i går ville den väl visa att hej här e jag!

Nu skall jag strax åka iväg till Ullared i två dagar, skall bo i en liten husbil med mina föräldrar så det är tur att magen inte har blivit jättestor än hehe
  • Niiskuneiti

Jag är inne på min FJÄRDE vecka som hostig/förkyld - jättejobbigt! Jag har lyckats att inte sjukskriva mig mer, för jag är redan sjukskriven på halvtid för en skada. Men det kanske har nåt med det att göra. Iofs blir jag yr ibland annars också, innan jag var gravid alltså.

Tog upp detta med BM men alla värden såg bra ut.

Visst är det mysigt när pappan också kan känna bebisen? Men det är ännu svårt ibland, för bebisen slutar ju röra sig just när han ska känna efter Flört Igår var lillkråkan så kvällsbusig att vi båda kunde ligga och titta på magen och se hur h*n bökade runt där inne! Hjärta

• Sensa
    Niiskuneiti skrev 2010-10-17 12:18:17 följande:
    Visst är det mysigt när pappan också kan känna bebisen? Men det är ännu svårt ibland, för bebisen slutar ju röra sig just när han ska känna efter Flört Igår var lillkråkan så kvällsbusig att vi båda kunde ligga och titta på magen och se hur h*n bökade runt där inne! Hjärta
    Blir så avundsjuk på dig som kan både se och känna! :)

Jag bara väntar och väntar på att något skall hända snart!

Trist med förkylningen, hoppas det ger sig snart!
  • Niiskuneiti
    Sensa skrev 2010-10-17 14:08:14 följande:
    Blir så avundsjuk på dig som kan både se och känna! :)

Jag bara väntar och väntar på att något skall hända snart!

Trist med förkylningen, hoppas det ger sig snart!
    Fast jag kunde inte känna så tidigt, nu har vi gått in i v.24 och det var nog bara för drygt en vecka sen som vi såg första gången (kanske syntes tidigare men hade inte tänkt på att kolla innan). Vilken vecka är du i? Det är verkligen hur härligt som helst att se och känna sin lilla älskling!
  • Sensa
    Niiskuneiti skrev 2010-10-17 14:30:35 följande:
    Fast jag kunde inte känna så tidigt, nu har vi gått in i v.24 och det var nog bara för drygt en vecka sen som vi såg första gången (kanske syntes tidigare men hade inte tänkt på att kolla innan). Vilken vecka är du i? Det är verkligen hur härligt som helst att se och känna sin lilla älskling!
    Jag har snart gått fulla 19 v så det dröjer nog, har även moderkakan i framkant så dämpar ju endel.
  • Niiskuneiti
    Sensa skrev 2010-10-17 16:49:23 följande:
    Jag har snart gått fulla 19 v så det dröjer nog, har även moderkakan i framkant så dämpar ju endel.
    Ja, men då kan det ju dröja lite längre har jag förstått? Har själv ingen aning om hur min moderkaka ligger, men jag kände inte så tidigt som sagt var. Men du har verkligen nåt att se fram emot Glad
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011