Hej alla!
Jag är verkligen fasligt dålig på att uppdatera mig här märker jag :)
Idag var vi hos BM och fick lyssna på hjärtljuden :) Allt lät väldigt bra (men högt, det var ingen dålig volym inte ;))
Kul för sambon att få känna sig lite mer delaktig än bara genom UL.
Jag har äntligen börjat känna också!
Det var ingen tvekan förra veckan. Jag lade mig som vanligt på magen för att sova, men det var någon som inte alls tyckte det var ok och började böka runt rejält!
Nu när jag "vet" hur det skall kännas, har jag insett att jag har känt tidigare men inte velat tro på det eller tagit det för tarmrörelser.
Spännande är det iaf! :)
Vi kollade även blodtryck idag vilket var bra. Järndepåerna var också bra tydligen, men hon vill att jag skall börja med en tablett varannan/var tredje dag just för att inte tömma depåerna under graviditeten, men egentligen skulle jag inte behöva ta dem för depåerna räcker hela vägen fram som hon sade.
Så min trötthet berodde antagligen på hormoner. Och anledingen till att jag får lite yrsel och blir kraftlös ibland, kan bero på att jag är känsligare för lågt blodsocker och kanske borde äta på varje rast istället för bara på två av tre.
Men allt vara bara så bra det kunde bli egentligen, både med mig och liten :)
Vägde mig idag också, och det var ju en mindre imponernade siffra, men jag ser det bara som ett riktmärke numera. Så länge jag mår bra är vikten inte avgörande.
Rundabullar skrev 2010-10-19 23:51:57 följande:
Niiskuneiti: Börjar förkylningen ge med sig? 4 veckor är ju jättelänge att vara krasslig!
Tjejen 74: Är det nåt annat instrument som bm mäter hjärtljud med? Min läkare har bara slagit på ljudet på ultraljudsmaskinen och så ser man direkt rytmen och hör hjärtljuden. Men vi ska på hjärtultraljud och extra detaljultraljud på måndag, så då kanske de har nån specialare för att se hjärtat tydligare eller?
Jag har varit blodgivare rätt länge och ibland ätit järntabletter, men alltid blivit jättedålig i magen av dem. Nu har jag i ett par veckor redan försökt äta så mycket järn det går+c-vitamin. Hoppas jag slipper tabletter!

Hittills känner jag mig pigg, men det är ju först om 1-2veckor som kroppen verkligen börjar dra extramycket järn..hoppas reserverna ska räcka.
BM förklarade idag att Niferexen anses vara snäll mot magen, medan Duroferonen inte är snäll.
Kanske kan vara en tanke om det skulle bli tvunget med järntabletter då?
Hade hoppats slippa helt, för förra gången jag åt dem ballade magen ur helt, men nu skall jag iaf testa Niferexen.
De skall dock vara dyrare än Duroferonen också, men vad gör det om man får en fungerande mage?