30+ som väntar första barnet i början av 2011
Sensa: jag förstår att du är orolig. Jag tycker mig vara ganska jordnära och lugn som person, absolut inte den som nojjar och är orolig..men nu har det gått över!
När jag inte hade känt Kotten på 3 dagar var jag absolut orolig, låg på soffan och försökte slappna av och puffa på honom så han skulle vakna och picka lite tillbaks--inget svar. Men så igår surrade han på igen och verkar hur levande som helst. Det jag känner är verkligen inte hela dagarna, utan nån kort stund ibland på kvällen, några sekunder bara. Så man kan lätt missa det..särskilt om man inte ligger så mycket på soffan som jag.
När jag berättade för min mamma som är rutinerad barnmorska var hon först tveksam till att det verkligen var rörelser jag kände, men när jag förklarade hur det pickade på insidan trodde hon mig, men sade att det är ganska tidigt för en förstföderska att känna rörelser i v 16. De allra flesta känner först v 18-20 och det är inte ovanligt att man känner senare heller. Det beror på hur barnet ligger och vad man råkar göra när det råkar röra på sig.
Om dina kollegor ser att du växer så gör du säkert det! Antar att man ska "tränas" lite i oro också, inför resten av sitt liv som förälder, med ansvar för någon annan.
Saftcentrifug!! Hur funkar den? Kan man köra grönsaker också? Jag kör en smootihe på olika frukter som "lördagsmys" varje helg. Tidigare åt vi "pan au chocolate", typ choklad corissanter, men det här är vårt nya helgmys till fruksoten. I veckorna kör jag smoothie på blandade frusna bär och naturell yoghurt. SÅ gott!!
Har antagligen lagt på mig redan..suck.
, jag som haft såna problem med att svimma och få blodtrycksfall jämt! Måste följa upp det och så ska jag försöka motionera lite mer. Hoppas det hjälper, annars har mamma lovat visa akupunkturerna i december, så jag kanske slipper medicinering i varje fall.
Men jag har ju inte gått upp så mycket än, så det är väl min kropp som drar igång nu..

Härligt att allt såg bra ut på kontrollen!