• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa
    Tjejen74 skrev 2011-01-05 18:58:45 följande:
    Lier1979: När har du BF?
    Sensa: ja det kanske är lite mycket saker på g. Om du ska börja jobba igen 17 jan, hur länge kan du då jobba? När är ditt BF?
    Jag har BF 13 mars så jag kommer inte hinna jobba så mycket, men förhoppningsvis iaf 1½ mån innan det blir för tungt med skiftgång och nattjobb.

Svärmors kille ringde idag och erbjöd sig att hjälpa till med barnrummet, så nästa helg kommer han hit och fixar hela rummet. Helt plötsligt blev det lite brått med att fixa lådor till alla böcker osv vi har där inne. Jag är en riktigt boksamlare!

Skall bli skönt dock att få hjälp av en riktigt snickare med allt! :) 
  • lier1979

Sensa: Gud vad härligt med hjälp att renovera! Vill jag också ha... :)

Tjejen74: Jag har bf 5/2, 30 dagar kvar idag!!! Ska jobba nästa vecka också och eter det ser jag fram emot lite ledigt innan hon kommer!

• Sensa

Försöker få liv i tråden!

Hur är det med alla här?

Jag valde att inte börja jobba, går nu hemma och bara väntar.
    ALlt är i princip färdigt för liten att bara dyka upp, rummet är färdigt och det nödvändigaste är inhandlat (har säkert glömt en massa).

Däremot har jag en massa annan sortering att göra, så jag har att göra på dagarna iaf :)

• lier1979

Vi har också allt färdigt och det man har glömt får vi ta sen!
    Är nu i vecka 37+5 och går in i v 39 på söndag! Vill nu verkligen att tösen ska komma!
    Inga säkra tecken än men mycket sammandragningar och lite molvärk till och från.
    Dagarna går konstigt nog, går mina hundpromenader och donar här hemma.

15 dagar kvar...

• Rundabullar

Oj så spännande, det börjar dra ihop sig för er lier1979! Skrattande

Vi har väl det mesta på grej..ska hämta skötbord, säng och badkar av några vänner, troligen nästa vecka. Och imorgon blir det en tur till Ikea för att köpa lite förvaring, men annars är vi nog klara med det rent materiella. Jag håller på och syr lite, men det är sånt jag kan avsluta senare. Troligen kommer jag att hinna gott och väl.

Vi går i förlossningsförberedelse varannan vecka, förhoppningsvis blir det lite verkligare snart att det verkligen ska komma ett barn! Det känns helt otroligt att jag inte ska vara gravid längre. Obestämd Jag kommer att sakna det..på nåt sjukt sätt. Men å andra sidan tror jag nog naturen gör sitt så om 1 dryg månad vill jag inget hellre än att bebisen ska komma uuuuuut. Glad

Har tack och lov klarat mig utan deso mer krämpor hittills. Knallar på med hunden och går på yogan, ingen foglossning och sover på nätterna, så jag känner mig verkligen tacksam! 

• lier1979

Jag har inte heller några som helst besvär nu, lite halsbränna bara. Ingen foglossning eller eller vätska i kroppen...
    Jobbigt att vänta bara! :)

• Sensa

Foglossningen har jag också klarat mig utan, tack och lov, men däremot har jag samlat på mig en hel del vätska.
    Har lite problem med ena ankeln som värker på kvällarna om jag gått för mycket, men utöver det så är allt bara tipp-topp!

Jag går in i v34 på måndag så jag har en bit kvar.

Lite avundsjuk på dig lier1979! Din väntan är snart över :) Hoppas det går bra för dig :)

• Quirall

Vad spännande att det är så nära för er nu! Själv är jag i V.34+2 och tycker att tiden gått jättesnabbt, har det mesta färdigt, lite småfix kvar bara, var i norge och köpte lite blöjor idag, där kan man köpa ett paket för ca 20:- istället för över 100:- som det är här i sverige!

Tyvärr har jag inte haft lika tur som er med foglossningen, är sedan i torsdags sjukskriven fram till förlossningen pga foglossning och ryggbesvär, det är verkligen inte roligt, men skönt att få gå hemma och ta det lugnt nu den sista tiden!

Känns fortfarande overkligt att det skall komma en liten bebis till oss, men väldigt mysigt ändå!

• lier1979

Sensa: Tack! Just nu vill jag ha ut den lilla så mycket så jag nästan inte vet vad jag ska hitta på! Vill träffa denna lilla unika individ!

Quirall: Jobbigt med sjukskrivningen eller det är kanske skönt men jobbigt att du ska ha ont... Hoppas att det inte blir värre iaf!

• Tjejen74

Va roligt att höra att det går bra för alla trots allt!!
    Jag går in i v 40 nästa vecka och känner mig väldigt klar med den här graviditeten. :) Vill också bara träffa individen där inne, och se vem det är.
    Har haft väldiga problem nu det sista med vä bäckenled, som har blivit stel. Med detta följer mycket värk i lendrygg. Känner mig som en 80-åring minst.

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011