Mina syskon får en dålig uppväxt
Jag har ett problem.
Min mamma och pappa är inte tillsammans sedan lång tid tillbaka, Han har gift sig med en annan kvinna och dom har fått barn.
Dom flyttade till våran ort för några år sedan och frun har inte skaffat något riktigt jobb ännu, Hon vill inte jobba längre!! Hon säger att hon har jobbat så länge och vill vara ledig. Hon har varit ledig i flera år är är knappt 35 år, Hon vill ha massa djur och dom bor på en bondgård.
Min pappa har varit sjukskriven till och från och till i några år pga höften+rygg, Idag är han arbetslös och har drabbas av depression samt stress. Dom har inte mkt pengar att leva på men ändå har dom råd att dricka varenda dag och helg och skaffar mer och mer djur, dyrast är hästarna som dom har.
Ibland har det hänt att dom äter nudlar men ändå har råd att köpa alkohol.
Båda 2 dricker dagligen. Dom dricker lite dagligen och drar i gång på helgerna. När dom dricker blir det otroligt mkt tjaffs fanns barnen är hemma.
Båda 2 kan slänga ur sig hemska saker. Som tex, att dom hatar varann och att dom ska lämna varann, dom puttar varann och slår sönder saker så dom börjar blöda. FRUKTANSVÄRT för små barn som bara är 10 år i dagsläget. Min syskon gråter och skriker av förtvivlan när det händer. Jag blir så ledsen. Jag har själv varit med om det. Dom brukar ringa till mig och tala om vad som har hänt. Jag försöker prata me vett med min pappa som bara SKITER i vad jag säger, Han skrattar och pratar bort sig och påstår sig inte vara alkholist och att han kan sluta när som helst. Han lever i förnekelse och vägarar inse att han förstör för mina syskon och för sig själv. Han säger hela tiden att han ska lämna sin fru som är helt väck, hon har stort kontrollbehov och min pappa får inte prata med andra kvinnor. Inte ens min mamma !
Snälla, vad ska jag göra.? Jag skulle helst av allt vilja sätta in pappas fru på psyk och hitta en ny fru år han, så mina syskon får en bra uppväxt.
Dom lever med bråk,alkohol och svartsjuka och inga som helst rutiner.