• Anonym (undrande)

Halva ansiktet domnade bort

Jag har funderat i flera år på en sak. Jag förlorade oskulden för snart 5 år sedan, men det va en grej som hände, som jag inte förstår alls.

När jag hade sex för första gången så domnade halva mitt ansikte bort mitt i sexakten. Ja, precis halva ansiktet! Från hakan, och upp till hårbotten - på höger sida, om jag mins rätt. Känseln kom tillbaka när vi va klara, men då började jag även att stamma i rösten.

Tungan ute

Vi skrattade bara åt det efter, men jag har aldrig begripigt varför det hände? Det har aldrig hänt igen efter.

Vi körde missionären mest, men han är inte tung, så han la inte något jobbigt tryck på mej.

Finns det någon som har varit med om liknande? 

• Svar på tråden Halva ansiktet domnade bort
  • Anonym (hmm)

Inte för att jag vill skrämma dig .. men du bör nog vara vaksam på om detta händer igen! Kan vara så att du hade en liten TIA (transisorisk ischemisk attack) ev så att en liten propp från ex hjärtat lossnat och stannat till  i hjärnans vänstra sida och då gett symtom på höger samt talbortfall.  finns självklart fler ofarliga anledningar .. men vet vet?!

Om jag vore du skulle jag vid nästa läkarbesök be att  ngn läkare lyssnar på hjärtat samt ta upp detta ...

• LyckligtSlut

Har du migrän eller anlag för det och var väldigt nervös/stressad/hoppfull?

Mitt ansikte brukar ofta domna bort exakt sådär när jag har migrän. När jag var yngre var det mer tydligt.

PMS året runt :(
  • Anonym (undrande)

Åh, de lät inte bra. Jag är inte sån som brukar oroa mej, men det skadar inte att fråga en läkare om det. Om jag kommer ihåg så kan jag passa på att fråga i morgon när jag endå har läkartid.

Jo jag hade en del migrän på den tiden. Och såklart va jag ju lite nervös och hoppfull den kvällen :) Men jag har aldrig varit med om det i samband med ett migrän-anfall varken innan eller efter?

Tack för tipsen.

• Anonym

Låter inte bra.. Jag hade en propp i hjärnan när jag var 17 (är 21nu) och det började sådär.. Sedan blev det domningar, ingen kordination och andra symptom och enligt läkarn var proppen Stressframkallad.. Var uppmärksam på det där tycker jag!

Sen har jag även migrän och ibland kan jag domna i ansiktet lite när jag har ett anfall. Dock så sa läkarn på barnmedicin att talbortfall är lite för mycket för att det ska tas som migränsymptom..

Var rädd om dig!

Svar på tråden Halva ansiktet domnade bort