• Äldre 10 Jul 08:52
    147481 visningar
    119 svar
    119
    147481

    Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!

    PetraHelena skrev 2010-07-02 08:34:54 följande:
    Heerregud,. stackars alla män därhemma.. tycker inte det spelar någon roll hur mycket "horrissar" man än har, det är ingen som HELST URSÄKT för att bete sej som ett svin!
    Jag har kommit på mej själv med att snäsa av min sambo några gånger men har alltid gottgjort honom och sagt förlåt, städat, fixat lite romantik eller köpt blommor för att visa hur mycket jag uppskattar att han står ut med mej!

    Nog har jag extrema hormoner jag med, kan börja störttjura för absolut ingenting, flera gånger om dagen och tappar humöret så lätt, men för fan, ta er i kragen och uppskatta era män!!!
     Motionera eller något och få tid att andas istället för att ge er på dom som står brevid er i alla förändringar, det är förändringar för dom OCKSÅ och accepterar vi att dom skäller på oss eller beter sej annorlunda?
    Nej, för det är bara oss oss oss det handlar om eller??

    Herregud män, jag känner sympati för er och är det något jag hatar så är det gravida kvinnor som glömmer bort att man är två, detta är mitt första barn så ingen erfarenhet bara lite god uppfostran och lite normalt folkvett så ska väl inte någon behöva bli eller betraktas som ett monster? Med eller utom hormonsvägningar!!!!
    Som tur är så är jag likadan som alltid, har aldrig haft problem med humöret under mina graviditeter. men man kan faktistk inte hjälpa det, är inte så att alla gravida som har humörsvängningar väljer att bli monster?? finns dom som gör det , men dom flesta ångrar det och försöker gottgöra det, baraför att de blivit så när man har blivit gravid betyder det väl inte att man inte uppskattar sin man eller?? hade det funnits en avstängningsknapp till alla jobbiga hormoner osv så hade nog varenda gravid kvinna använt den knappen.
  • Äldre 10 Jul 08:57
    #76
    PetraHelena skrev 2010-07-02 21:50:51 följande:
    tycker fortförande synd om alla män som får stå ut med sina "monster" till kvinnor. Blir dom monster så är det helt enkelt INTE okej, anser jag!
    Att ha ett humör som går upp och ner är en sak, att inte kunna behärska sej eller tygla sej är en annan sak, DÅLIG uppfostran!
    Dålig uppfostran för att ens kropp reagerar starkare på alla hormoner än många andra kvinnors??? så ifall du har/får en dotter som blir ett monster när hon är gravid för att hennes kropp är känsligare mot hormonerna så ska du ta 3 steg fram o säga att du uppfostrat din dotter dåligt???

    har inget med uppfostran att göra.
  • Äldre 10 Jul 09:02
    #77
    PetraHelena skrev 2010-07-04 13:41:03 följande:
    kan man inte kontrollera sej eller har man taskig impulskontroll? Vadfan äre med er? "relulterade i att han fick en vetekudde i huvudet?"

    tycker det verkar som om ni "skyller" på graviditeten! bra och dåliga dagar kan alla ha, även han, accepterar ni det då?
    troligtvist får han en vetekudde i huvudet isånafall!!! Om han skulle bete sej så!
    Skärpning damer, tycker det är pinsamt att dras över eran kam!
    alla tjejer är inte såna som bara accepterar att det är dom som får ha dåliga dagar,, är ju du som drar alla över samma kam!!!, min sambo kan ha dåliga dagar jag kan ha dåliga dagar ogravid också, TÄNKA SIG!!!... men inte fan kastar jag något i huvudet såfort han har dåliga dagar eller?? jag köpte elektriska trummor till honom för att han sedan han var 6 år alltid spelat och speciellt när han haft dåliga dagar och han har alltid bott i hus o vi bor i lägenhet så hans riktiga trummor kunde inte följa med... finns dom som försöker hjälpa o inte bli arg för att killen också har känslor.
  • Äldre 10 Jul 09:05
    #80
    youandmeandthebaby skrev 2011-02-17 22:09:44 följande:
    personligen förstår jag inte varför man som kvinna vänder sitt humör så..det finns ingen anledning. vi e gravida i vecka 36 och detta är inget som är nåt "normalt" i vårt förhållnade.

    skärp er kvinnor!!!! finns ingen som helst anledning till att vara elak mot sina nära o kära!!!
    är ju fortfarande inget man väljer eller kan hjälpa att det händer.
    som sagt har jag aldrig haft problem med sånt men vet dom som har.
    har en tjejkompis som började på psykiskt dåligt för att hon fick så dåligt samvete hur hon var mot sin kille
    även om hon försökte knipa käft.
    hon fick gå till en psykolog tillsammans med killen.
Svar på tråden Min tjej är gravid och blivit ett monster!!!!