• Anonym (...)

Ni bittra kvinnor...

Anonym (Varför) skrev 2010-07-04 19:47:58 följande:
    Är nyfiken på om ni som är drabbade av idiotiska biomammor har någon som helst aning om varför det kan tänkas bete sig som dom gör? Har mannen gått ifrån henne för dig? El är det bara så att det inte går att motivera varför hon beter sig så....
    Om det drabbar barnen så spelar det igentligen ingen roll om han lämnat henne. Man får lägga sina känslor åt sidan. Visst får man lov att vara bitter en tid, men inte så barnen ser. Och nån gång MÅSTE man ge sig och hitta ut och gå vidare igen. Precis som det krävs av oss bonusmammor att vi får lägga våra känslor mot exet åt sidan. Hon finns och kommer alltid finnas så länge man har valt en man med barn, heter det ju.... :)

Här var det min sambo som blev lämnad av mina bonusbarns mor, men hon verkar ändå lite bitter. Den hon lämnade honom för stack när hon blev "ledig" och skaffade en annan tjej, yngre och utan barn.

Då började barnen må dåligt och slutade bo vv här och istället vh. OCh en massa annat. Vi har det ändå ganska bra med dom, MEN hon har dom i ett hjärngrepp när hon vill. Dom går inte emot henne nånsin. Vi får inte fira några jular eller midsommar helger med dom En av 4 påskar osv osv.

Vi gör inget större väsen utan barnen vet att dom är älskade och välkomna när dom vill , men då dom är här är ju mamma ensam så vi har dom aldrig lite extra mer än två veckor på sommaren och några dagar vid jul Andra lov och helger är dom med henne, så hon slipper fira ensam....

Barn är noga med att vara hos den som ger dom mest dåligt samvete..... Vi har ju varandra och deras lillasyster. Tack och lov. (En till liten är under planerin s småningom) :)
  • Anonym (...)

Fy, så tråkigt "håller med".

Jag har en lösning åt er när det gäller möten. Be skolan (läraren) att skicka all information till er med post. Dom har skyldighet att göra det om ni ber om det. Bara att tala om att ni inte delges informationen annars.

Vill barnen verkligen bo med henne? Dom kan ju välja!
    Lycka till!

• Anonym (...)
    Anonym (tragiska vuxna) skrev 2010-07-11 18:11:39 följande:
    Hela tråden är en enda sorg.
    Jag kan mycket väl tänka mig att exets nya fru tänker så här om mig efter alla de lögner han berättat för henne, barnen och vänner om mig.
    Vad hände med att det finns TVÅ perspektiv?
    Allt är inte svart och vitt - allt är inte ens fel. I de flesta fall är inte ens det mesta det. Det ligger massor bakom såna här konflikter som man inte helt kan förstå ens om man är en av huvudpersonerna i det hela. Bara tragiskt att se så många ösa över all skit åt än det ena eller andra hållet. Jag vet att mitt ex ser på somliga saker på ett helat annat sätt än vad jag gör. Självklart ser jag mitt sätt som det rätta - självklart ser han sitt som det rätta. Det innebär inte att vi medvetet vill köra varandra i botten för det. Sen försöker vi hålla barnen utanför den här skiten.
    Jag skulle vilja säga att det finns oerhört många styvisar (kvinnor framförallt men även män) som inte klarar av att inse att deras parten har ett förflutet som kanske inte är fullständigt snövitt. Man får bara höra det han väljer att berätta och gör sina tolkningas av exets handlingar därefter.
    Hlet rätt. Jag vet att det finns två sidor på varje historia. Man håller inte med om allt.
    Min sambo och mamman till hans två första barn kommer bra överrens, men visst felar det ibland. Gör det ju mellan oss med. Så det är mellan föräldrar, vänner, föräldrar och barn, arbetskamrater m.m. m.m.

Det är ingen idé att försöka leta fel utan låt var och en tycka som den vill och kom bara överens att vi tycker olika... Självklart kan det bli kompliserat i en blandfamilj, men det blir det i kärnfamiljer också.

Jag lever mitt liv ibland med, ibland utan bonusbarnen. Dom finns dock i mina tankar varje dag... JA, VARJE dag. Saknar dom alltid när dom är med sin mamma och njuter när dom är hemma.

Så det bästa jag kan göra är att ta hand om dom när dom är hemma ihop med deras pappa. Sen får biomamman sköta sina veckor och pappan när det behövs. Ställer givetvis upp om hon vill ha min hjälp också. Vilket händer ibland.
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...