• Modig

Ni bittra kvinnor...

Ni bittra kvinnor därute som gör allt för att förstöra för ert ex.
    Har ni någon gång funderat på vad det är ni gör?
    Har ni någon gång funderat på vem det är ni förstör och varför?
    Och framför allt...
    Har ni någon gång funderat på vem det drabbar i slutändan?

När ni systematiskt hotar med allt som står honom kärt.
    När ni om och om igen trycker ner hans självkänsla i botten.
    När ni skapar en tillvaro fylld av problem.
    När ni gör så att det enda han har energi till är att värja sig.
    När ni skuldbelägger.
    När ni ruinerar både mentalt och pengamässigt.

När du kört dina barns pappa i botten så må du känna dig lyckad.
    Du må känna att det var din rättighet.
    Du må känna att hämnden är ljuv, för han slutade trots allt att älska dig.

Hur hade han mage....
    ...att sluta älska dig...

Har du någon gång funderat på att du en gång älskade den mannen?
    Har du någon gång funderat på att du en gång ansåg honom vara värdig som far till dina barn?

Har du någon gång funderat på att dina barn älskar honom precis lika mycket som dom älskar dig.
    För det är ERA barn... Inte dina.

Så återigen..
    Har du någon gång funderat på vem det är din vendetta drabbar i slutändan?
    För det må vara honom du kör i botten.

Men det är dina egna barn, ditt eget kött och blod.
    Det är dom du berövar på en far.
    Det är deras kärlek du omöjliggör.
    Och det är deras välmående du offrar för ditt högst egoistiska hämndbegärs skull.

Har du någon gång tänkt över huvud taget?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 13:05
    tillägg:
    Självklart finns det säkert en hel del bittra biopappor.
    Men den här tråden reflekterar över MINA känslor och MINA tankar över MINA erfarenheter.. och det är riktat mot biomammor.
    Det står er fritt att lägga till kommentarer som handlar om biopappor!
  • Svar på tråden Ni bittra kvinnor...
  • Anonym (nio år)
    Modig skrev 2010-07-04 20:12:49 följande:
    Du får skicka den anonymt i ett mail till henne eller nått :)

Sju år.. sju år är en lång tid.
    Jag har hört talas om dom som hållt på i 15 år.
    Snacka om att förstöra sitt eget liv, för exet hittar ju så småningom ett sätt att ignorera skiten.
    Men den som bär skiten inom sig kommer aldrig undan.

Och så klart; Tack!
    Anonym (...) skrev 2010-07-04 20:02:12 följande:
    Om det drabbar barnen så spelar det igentligen ingen roll om han lämnat henne. Man får lägga sina känslor åt sidan. Visst får man lov att vara bitter en tid, men inte så barnen ser. Och nån gång MÅSTE man ge sig och hitta ut och gå vidare igen. Precis som det krävs av oss bonusmammor att vi får lägga våra känslor mot exet åt sidan. Hon finns och kommer alltid finnas så länge man har valt en man med barn, heter det ju.... :)

Här var det min sambo som blev lämnad av mina bonusbarns mor, men hon verkar ändå lite bitter. Den hon lämnade honom för stack när hon blev "ledig" och skaffade en annan tjej, yngre och utan barn.

Då började barnen må dåligt och slutade bo vv här och istället vh. OCh en massa annat. Vi har det ändå ganska bra med dom, MEN hon har dom i ett hjärngrepp när hon vill. Dom går inte emot henne nånsin. Vi får inte fira några jular eller midsommar helger med dom En av 4 påskar osv osv.

Vi gör inget större väsen utan barnen vet att dom är älskade och välkomna när dom vill , men då dom är här är ju mamma ensam så vi har dom aldrig lite extra mer än två veckor på sommaren och några dagar vid jul Andra lov och helger är dom med henne, så hon slipper fira ensam....

Barn är noga med att vara hos den som ger dom mest dåligt samvete..... Vi har ju varandra och deras lillasyster. Tack och lov. (En till liten är under planerin s småningom) :)
    Det är ju det enda man kan göra... Att älska dom, tycka om dom.. och visa var man själv står.
    Vad den andra bioföräldern gör får den stå för.

Vi har planer på en liten gemensam här oxå :)
    Lycka till i produktionen :)
    Hej,

här har ni en till familj som är drabbad av det du skriver (mkt bra skrivet förresten)
    Denna biomamma är nu inne på sitt nionde år av bitterhet.
    Men har natuligtvis vänt på kakan och påstår att det är min man som är bitter. Kan skicka brev och säga per telefon till min man:
    Vad är du så bitter för, det var ju länge sedan vi gick isär nu Obestämd
    I mellan de fraserna så får min man+ jag brev, sms där det står att vi är sjuka i huvudet har diagnoser och att min man endast vill att barnet ska bo här pga att han vill sätta dit biomamman för min man har varken tid eller intresse i barnet.
    Hon vägrar att svara i telefon och har drar ut hemtfn när barnet är hos henne och min man ringer för att nå biomamman,
    Hon tar bonus mobiltelefon så att min man inte ska få tag i sitt barn, när hon ser att min man både ringt och sms sitt barn så kan hon sms min man och skriva jag tänker inte be barnet ringa till dig och barnet ska inte ringa till dig barnet vill vara ifred och umgås med sin familj och släkt utan att bli störd.

Vid senaste tvisten så går mamman och köper en hund till sitt barn så att barnet ska riktigt må dåligt då barnet är ifrån sin mammas hem, på det plussar hon med sms där hon skriver hur mkt hunden saknar barnet när barnet är här.
    Fiffig mamma va? som ger barnet dåligt samvete och längtan!

Nej fy fasiken hoppas samhället får ifatt på dessa manipulerande, ljugande, barnmisshandlande kvinnor (en sak till de misshandlar ju inte bara sina egna barn de misshandlar ju även de andra barnen som lever i pappans familj, ev. syskon till bonusbarnet)
  • Selma1966

Bra skrivet, men detta gäller både kvinnor och män. Barnen hamnar i kläm. De kanske inte förstår vem som är skyldig nu men kommer inse det som vuxna och då sitter den bittra kvar ensam.

• Anonym (nio år)
    jdg skrev 2010-07-05 08:19:52 följande:

Eller så skaffar man sig en kontaktperson (tror jag att det heter) Så behöver man värken prata eller se varandra.

Därför finns kontakt personen när föräldrarna inte funkar tillsammans.

Hur gör man det skulle vara jätte bra i vårat fall!
    Tyvärr blir det ju så att när föräldrarna inte kan prata så kan även barnen dra nytta av detta.
    Det blir ju en helknepig situation för barnet, men barnet vet ju att föräldrarna inte pratar och kan därför ljuga ihop en del dra fördelar av detta.
    Biomamman hos oss ljuger, hon säger och gör en sak sen efteråt så har det gått till på ett helt annat vis.
    Nu har bonus blivit tonåring och vi märker att han har inga som helst problem med att dra rövarhistorier och vi har även märkt att han kan aldrig ha FEL.
    Mammans sätt lyser igenom ibland och det lär väll bli mer och mer för han lever ju ensam med henne förutom vh då han är hos sin pappa.
    Plus att det märks klart och tydligt att han mer är hennes sambo än barn, hon behandlar honom som vuxen.
    Barnet blev väll sambon/karl som hon aldrig verkar få ta i Rynkar på näsan
  • jdg
    Modig skrev 2010-07-05 08:20:57 följande:
    Det har jag aldrig hört talas om.
    Vad innebär det?
    För det är ju inte så att föräldrarna inte kan ta hand om barnen.
    Jag har personligen inte haft det själv. Men vet en som har.
    Jag tror att det är genom soc. Man får en person som lämnar och hämtar barnen när föräldrarna inte funkar tillsammans.Men kolla upp det så får du bättre svar av dem.Lycka till
  • Modig
    jdg skrev 2010-07-05 08:39:01 följande:
    Jag har personligen inte haft det själv. Men vet en som har.
    Jag tror att det är genom soc. Man får en person som lämnar och hämtar barnen när föräldrarna inte funkar tillsammans.Men kolla upp det så får du bättre svar av dem.Lycka till
    Vad hemskt det låter.
    Att man ska behöva dra in någon annan på det sättet.

Tror inte att det är lösningen för oss. Det där med hämtning och lämning är en ytterst litet problem i sammahanget hos oss. Dessutom tar jag dom bitarna när jag kan, sen får mamman tycka vad hon vill om det.
    Beter hon sig vettigt så slipper hon mig, men så länge hon ska kriga då får hon dras med mig.

Men det var ett bra tips för det finns säkert andra som kan bli hjälpta av det!
  • lollisen

Kontaktperson är en person som arbetar genom socialen, ska väl vara utbildad sociionom med har jag för mig nu. Jag hade det för min son och hans far rätt länge då pappan vägrar samarbeta samt bara bråkar. Då tänkte jag att för sonens bästa är det bättre att någon neutral kan vara med vid umgämget etc, så slipper pappan se mig eller bråka med mig framför sonen.

En bra resurs om ni frågar mig.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Modig
    lollisen skrev 2010-07-05 08:43:51 följande:
    Kontaktperson är en person som arbetar genom socialen, ska väl vara utbildad sociionom med har jag för mig nu. Jag hade det för min son och hans far rätt länge då pappan vägrar samarbeta samt bara bråkar. Då tänkte jag att för sonens bästa är det bättre att någon neutral kan vara med vid umgämget etc, så slipper pappan se mig eller bråka med mig framför sonen.

En bra resurs om ni frågar mig.
    Kan man få hjälp även med info och så?
    T.ex när mamman inte berättar vad som är på G med barnen?
    Dom är ju skrivna hos henne så vi får ingen info alls såvida inte barnen berättar själva, eller hon väljer att berätta.
    Vi har missat massor med grejer pga detta, både stora som små.

Sambon har skaffat en liten skrivbok nu som han skriver i om vad som händer på hans vecka och som sen lämnas till henne när barnen lämnas
    Vi hoppas ju att hon ska anamma det och göra det samma, men förhoppningarna är låga.
  • lollisen
    Modig skrev 2010-07-05 08:48:23 följande:
    Kan man få hjälp även med info och så?
    T.ex när mamman inte berättar vad som är på G med barnen?
    Dom är ju skrivna hos henne så vi får ingen info alls såvida inte barnen berättar själva, eller hon väljer att berätta.
    Vi har missat massor med grejer pga detta, både stora som små.

Sambon har skaffat en liten skrivbok nu som han skriver i om vad som händer på hans vecka och som sen lämnas till henne när barnen lämnas
    Vi hoppas ju att hon ska anamma det och göra det samma, men förhoppningarna är låga.
    Tyvärr är det ju som så att mamman inte har någon som helst skyldighet att berätta vad som händer på "hennes" veckor, lika lite som ni har skyldigheter att berätta vad som händer på "era" veckor.
    Det är ju BRA att ha en öppen kommunikation, men inget man MÅSTE ha.

En kontaktperson är till för att tex kunna hämta/lämna eller närvara vid umgänge då föräldern/föräldrarna inte reder upp detta på egen hand, alltså en extra resurs som man får ansöka om.

Handlar det om att mamman undanhåller tex information från skolan/dagis och har gemensam vårdnad, så skall detta naturligtvis tas upp till rätten, då skola/dagis är skyldiga att informera BÅDA föräldrarna vid gemensam vårdnad.
  • lollisen

"och har gemensam vårdnad, så skall detta naturligtvis tas upp till rätten, då skola/dagis är skyldiga att informera BÅDA föräldrarna vid gemensam vårdnad."

Well, skrev för snabbt. Men det jag menar är att man kan ta upp det med skola/dagis om man har gemensam vårdnad, för enligt lag MÅSTE skola/dagis informera båda föräldrar om vad som händer i skolan/dagiset.

• h8him
    lollisen skrev 2010-07-05 08:53:19 följande:
    Tyvärr är det ju som så att mamman inte har någon som helst skyldighet att berätta vad som händer på "hennes" veckor, lika lite som ni har skyldigheter att berätta vad som händer på "era" veckor.
    Det är ju BRA att ha en öppen kommunikation, men inget man MÅSTE ha.

En kontaktperson är till för att tex kunna hämta/lämna eller närvara vid umgänge då föräldern/föräldrarna inte reder upp detta på egen hand, alltså en extra resurs som man får ansöka om.

Handlar det om att mamman undanhåller tex information från skolan/dagis och har gemensam vårdnad, så skall detta naturligtvis tas upp till rätten, då skola/dagis är skyldiga att informera BÅDA föräldrarna vid gemensam vårdnad.
    Man har skyldighet att informera om allt sånt som kan påverka umgänget. Så om barnet har prblem med en kompis hemma hos mamma och är mycket ledsen över detta en vecka så ska mamman berätta det för pappan så att pappan kan hantera situationen och förstå vad som påverkar barnets mående. Samma under umgängen, händer något som kan påverka mammans tid med barnet ska pappan infromera om detta. (Givetvis finns det barn som bor hos pappa och har umgänge med mamma eller vvboende men ni förstår vad jag menar.)
Svar på tråden Ni bittra kvinnor...