• EoT
    Äldre 1 Nov 18:43
    2591 visningar
    10 svar
    10
    2591

    Rena rånet....

    Åkte till Falun för att ÄP den 20:e okt! De hittade 9 ägg, men ingen sperma. De sa åt min sambo att han snabbt skulle byta om för pesa/tesa! Men de hittade inget där heller.....
    Idag kom fakturan 10400, för ingenting!!!! Det tycker jag är dåligt. Ingen upplyning om att pesa/tesa kostar något. Dels tycker jag att allt gått fel till, och undrar hur det kan komma sig att han inte har några simmare helt plötsligt. Vår gynekolog tror att de på KS kan ha gjort fel redan 1:a gången, ¨å han lämnade sperma prov. De sa att han hade simmare, men att de kan ha läst fel..... Hoppas ni fattar mitt krångliga inlägg... Men jag ville bara skriva av mig min ilska!
    Inga pengar om man blir gravid, men vi fick inte ens befruktade ägg!!!!

  • Svar på tråden Rena rånet....
  • Pico
    Äldre 1 Nov 23:01
    #0

    Åh fy!! Vilken hemsk situation ni hamnade i! Och mycket pengar för ingenting. De borde ju helt klart ha informerat er innan de satte igång med ingreppet!!
    Förstår att ni är arga.

  • Sanna7­3
    Äldre 1 Nov 23:12
    #0

    Förstår din besvikelse.
    Antar att ni liksom vi går privat och då får man tyvärr betala för allt de gör även när det inte ger utdelning. Vid vår första IVF blev inget ägg befruktat så det blev inget et, då fick vi tillbaka hälften av pengarna. Så vi betalade för äp.
    Tycker Falun skulle berättat för er att nya ingreppen skulle kosta också.

    Har ni fått veta vad som hänt med sambons spermier? Har de gjort fel eller vad, de kan ju inte bara försvinna så totalt, eller?

  • Kerpet­1
    Äldre 1 Nov 23:28
    #0

    Lider med er!
    Stå på er, om de inte infade om den höga summan innan de satte igång, man kan inte ta för givet att ni förstår sånt vid ett sånt tillfälle... blä för sjukvård ibland...

  • Babar
    Äldre 1 Nov 23:35
    #0

    Men spermieplock ska ju bara kosta 5000 kr, så hur kunde det bli 10000 kr?

    Eller fick ni betala typ halva ivf + halva spermieutplocket?

    Skumt i alla fall...

  • EoT
    Äldre 2 Nov 15:33
    #0

    Babar.
    Vi fick betala 7900 för utplockning och 2500 för Pesa/tesa.

    Sanna73.
    Den 11 nov ska min sambo på utredning, då får vi väl se vad som händer.

    Arg blir man iaf... Men det är ju bara pengar;) Hade hoppats på en liten bebbe för dessa pengar....

  • nattin­attio
    Äldre 4 Nov 14:02
    #0

    ingen vill ju arbeta gratis!

  • Kerpet­1
    Äldre 4 Nov 14:10
    #0

    Nej det är klart att man inte arbetar gratis, men man ska väll sköta sitt jobb och göra rätt för sig eller? Målarn tar ju inte egna initiativ och målar hallen när han ändå var i köket och sen får du pröjsa mer än du trodde...

  • EoT
    Äldre 4 Nov 18:05
    #0

    Precis så tycker jag oxå!!! Som Kerpet 1.... JAg fattar att det kostar pengar, men jag tycker att det är dålig information, plus att de inte frös ner något av mina 9 ägg. Så skulle de hitta sperma på min sambo måste jag gå igenom allt igen, och betala för allt igen! Jag skiter inte pengar nattinatto....

  • Maskro­sen
    Äldre 4 Nov 18:35
    #0

    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHH! Känner att jag blir lite upprörd! Lider verkligen med er! Men varför kunde de inte frysa ner äggen? Ni borde verkligen inte behöva betala! Om ni vetat att det var stor risk att man inte skulle hitta några spermier alls så kanske ni agerat annorlunda. Förstår att ni känner er lurade. Tycker absolut ni ska försöka göra något åt fakturan!

  • nattin­attio
    Äldre 4 Nov 21:39
    #0

    jag lider naturligvis med er! men det är inte helt ovanligt att man inte får några befruktade ägg, inte samma som ert fall men dock betalning utan att få befruktade ägg.
    å tycker inte att man kan säga att det är samma sak som om någon målar köket oxå istället för vardagsrummet el dyl, för äggplock gjorde de ju å även de andra? å naturligtvis kunde ni ha sagt nej om ni inte velat det, går ju inte att tvinga er till det?
    sen kan man ju tycka att de kunde ge lite rabatt, halva priset eller så men det är ju upp till kliniken å alla vill ju tjäna pengar...
    (vi förhandlade rabatt pgav att priserna hade gått upp mellan första å andra besöket, å fick då för gamla priset, så inget är omöjligt)

    har någon fryst in ägg utan att de varit befruktade? har inte hört om sådanna fall mer än om man lidigt av alvarlig sjukdom å kanske inte kan få ägg senare själva. Å kanske hade ni varit upprörda även då att behöva betala för frysningen av ägg som kanske inte ens blir befruktade 9 ägg i vår klinik skulle ha fryst i 3 rör= kostnad ca 10000.- till

Svar på tråden Rena rånet....