• Äldre 6 Jul 16:21
    6272 visningar
    15 svar
    15
    6272

    Läge: Södra Kronoparken Karlstad

    Jag har bott på Kronoparken och trivdes jättebra! Under de år vi bodde där så blev varken vi eller någon vi kände i området utsatta för några brott. Vid ett tillfälle sattes dock en bil i brand och vid ett annat hörde vi talas om ett hedersrelaterat brott. Det enda vi märkte av var att det var lite oväsen när studenterna på Universitetet hade inspark en gång om året.  

    På Kronoparken har du allt nära - mataffärer, frisörer, matställen, två bibliotek (det vanliga och universitetets), ett trevligt utomhusbad, lekplatser, etc. Skolan är (enligt mina vänner som har barn som går där) väldigt bra och om du ska bo i någon av KBAB:s lägenheter så har de även olika gratis aktiviteter för de boende - speciellt på somrarna. Dessutom tar det bara 10 minuter att ta bussen in till Karlstads centrum.


    Följ dina drömmar var de än leder
  • Äldre 6 Jul 16:23
    #5
    Neelah skrev 2010-07-06 16:21:03 följande:
    Vid ett tillfälle sattes dock en bil i brand och vid ett annat hörde vi talas om ett hedersrelaterat brott. 
    Detta var alltså under en period på 7 år.
  • Äldre 6 Jul 16:36
    #7

    I det område som du ska flytta till bor betydligt fler invandrare än i det område där vi bodde (husen mitt emot universitetet), men jag har aldrig hört att det skulle vara farligt att gå ut på kvällarna. 


    Följ dina drömmar var de än leder
  • Äldre 6 Jul 16:49
    #9
    Tuben 83 skrev 2010-07-06 16:40:11 följande:
    OK. Jag har inget emot att det är mycket invandrare. Det enda är att man bara ska slippa oroa sig. Var det bilbränder i området under 7 års tid ?!!!!!.

    Något annat man ska veta om området eller så, något som är vetitigt att veta innan man skriver på?
    Ni kanske tycker att jag ska försöka hitta annat ?
    EN bilbrand under 7 år.

    Jag trivdes jättebra där och våra grannar (både svenska och utländska) var väldigt trevliga. En grannfru (invandrare) kom ibland med nybakat bröd. Kronoparkens rykte är sämre än området i sig är. Jag skulle aldrig tveka att flytta tillbaka dit om jag blev tvungen att flytta ifrån vårt hus. 
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Äldre 6 Jul 16:53
    #11
    Tuben 83 skrev 2010-07-06 16:50:42 följande:
    Jo jag förstod det där med branden...hahahhaha

    Även om du skulle behöva flytta till "min sida" ?
    Jag har bekanta som bor där och de trivs. :)
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Äldre 6 Jul 17:02
    #13
    Tuben 83 skrev 2010-07-06 16:59:05 följande:
    Det låter ju bra detta. Jag vet inte vad jag ska göra nu faktsikt.

    Är det cykelbanor och så in till "city" från Parken ? Tjejen ska gå på HY utbildning och kommer gå i skolan i stan, därför undrar jag.
    Ja, det är cykelbana hela vägen till stan och nedförsbacke dit. Hem är lite jobbigare för då är det uppför hela vägen. Det går också många bussar till stan och de som går från universitetet tar bara 10 minuter.
    Följ dina drömmar var de än leder
Svar på tråden Läge: Södra Kronoparken Karlstad