• Aleida

    Är det bra sex om en kille sprutar mycket?

    Kanske en dum fråga men jag hoppas ni inte dumförklarar mig för att jag ställer den. Om det går för en kille och det kommer väldigt mycket sperma, ibland med vääldigt tryck. Betyder det att det var väldigt bra, eller att det var länge sen han hade sex eller så?

  • Svar på tråden Är det bra sex om en kille sprutar mycket?
  • Nenne666

    Jag förmodar att det kanske va ett tag sen du hade sex.. Men jag e ju inte kille och kan egentligen inte svara på det.

  • stockholmsveckan

    det varijerar mycket men mängden sagge har inget med om det var skönt eller inte =)..
    vi killar kommer ju oftast oavsett om det är skönt eller mindre skönt
    har man inte haft sex på ett bra tag så har man samlat på sig mer spöörmisar

  • gaud

    Hur mycket sperma det kommer beror inte på hur bra eller dåligt sexet är. Däremot kommer det mer om jag inte haft sex på länge.

  • Anonym

    Mängden är väldigt individuell, så dra inga snabba slutsatser om uttrycket tillåts
    Tar kanske ett dygn (max) innan man kan ladda lika mycket igen. Så max en dags väntan om du menar "..att detvar länge sedan".

  • de Robespierre

    Förut det som redan har skrivits:

    Det tar ca 2 dagar att producera maximalt med sperma. Efter det så dras produktionen ned.

    Mannen producerar i snitt 10ml i sin utlösning (10cc - där fick ni reda på vad det gruppnamnet kom från) Efterföljande utlösningar inom kort tid blir naturligtvis oftast mindre.

    Mängden sperma beror på många faktorer, Först den genetiska, sedan muskulaturen, en del beroende på kosten (viktigare är att man dricker mycket), och hur pass upphetsad man är. Det sista kan vara ren kåthet men även en långutdragen väg till utlösningen eller att det var länge sen sist.

    Det finns vissa som anser att de som kan spruta mycket och länge borde få skönare orgasmer då just dessa musklers arbete påverkar orgasmens intensitet. Det är det väll upp till var och en att tro på.

  • Aleida

    Jag hade hoppats att han inte skulle haft sex på månader och att jag är det bästa som hänt honom

  • Anonym
    de Robespierre skrev 2010-07-06 21:13:54 följande:
    Förut det som redan har skrivits:

    Det tar ca 2 dagar att producera maximalt med sperma. Efter det så dras produktionen ned.

    Mannen producerar i snitt 10ml i sin utlösning (10cc - där fick ni reda på vad det gruppnamnet kom från) Efterföljande utlösningar inom kort tid blir naturligtvis oftast mindre.

    Mängden sperma beror på många faktorer, Först den genetiska, sedan muskulaturen, en del beroende på kosten (viktigare är att man dricker mycket), och hur pass upphetsad man är. Det sista kan vara ren kåthet men även en långutdragen väg till utlösningen eller att det var länge sen sist.

    Det finns vissa som anser att de som kan spruta mycket och länge borde få skönare orgasmer då just dessa musklers arbete påverkar orgasmens intensitet. Det är det väll upp till var och en att tro på.
    Snittet är inte 10 ml utan 5ml, men på FL är väl allt större och mer.
  • de Robespierre
    Anonym skrev 2010-07-06 21:23:57 följande:
    Snittet är inte 10 ml utan 5ml, men på FL är väl allt större och mer.
    BBC: Life / Biology / Human Anatomy: The Effluvia of the Human Body:

    Ejaculation

    Roughly 10ml (or 10cc) of ejaculate is emitted on average at a time (approximately a dessertspoonful) giving rise to two band names (the other being The Lovin' Spoonful).
    www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A4113811

    Vissa hänvisar till en tesked. Men det måttet är inte exakt världen runt så det kan naturligtvis vara "In The Eye Of The Beholder"
  • Anonym

    Så jag som sprutar ca. 1 dl, har över genomsnittet med andra ord... Tungan uteOskyldig

  • UpsyDaisy
    Anonym skrev 2010-07-06 21:50:37 följande:
    Så jag som sprutar ca. 1 dl, har över genomsnittet med andra ord... Tungan uteOskyldig
    Åh jösses!!
Svar på tråden Är det bra sex om en kille sprutar mycket?