Inlägg från: Anonym (To do) |Visa alla inlägg
  • Anonym (To do)

Att kyssa en tjej

Finns det någon mer som jag?

Har hela kittet med man, barn, hus, intressant jobb osv.....

Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (To do)

För mannen är det okej. Har frågat.

Ja! Jag vill ju säkerställa om det är så det är för mig också! Tänk om det bara är i fantasin! Men jag vill inte gå runt och fundera lika länge till utan testa och sen lägga det bakom mig som en erfarenhet om det inte är så.

Har reggat mig på qx men de flesta verkar vara inne på så seriösa relationer och de som inte är det är oftast inte alls i samma fas som jag i livet. Skulle t ex aldrig lägga ut bilder på mig själv på nätet där jag sitter och stirrar med glansiga ögon in i en kamera med vinglas i handen, eller lägga ut avslöjande bilder.

• Anonym (To do)
    Lillsnufflan skrev 2010-07-06 23:40:35 följande:
    Ja, det är väl bara att göra om din man inte har problem med det? Det är bara att fråga en söt tjej i din bekantskapskrets eller på krogen eller så.
    Men det är det som är problemet lite och även frågeställningen! En "tjej i bekantskapskretsen" finns inte. Här snackar vi fina villakvarteret med med käcka fruar med vigselringar som väger ett kg och männen som står runt grillen i Peak Performancekläder och ungarna som tultar runt. Finns väl säkert en och annan av dem som tänkt tanken....det tvivlar jag inte på.....men ingen ger sig till känna

Krogen/fest - den åldern är passerad Tunga 34 år
  • Anonym (To do)
    Wild horses skrev 2010-07-29 15:26:35 följande:
    LOL! Glad Jag mailar din Inbox, så fixar vi en kyssdejt (ärligt)! Varför ska livet vara så mycket tankar och så lite handling? Kyss
    Okej, här lämnar man tråden för en tillrättalagd semester på de "rätta ställena" med rätt people och dvd bilen "för det är så smidigt för barnen" och vad händer? Jo, tråden exploderar och ordnar Kyssdejter!!

Sign me up!!!!
  • Anonym (To do)
    Wild horses skrev 2010-07-29 15:33:09 följande:
    Apropå det där totalborgerliga livet med en viss sorts status, allt fixerat, skrivna och oskrivna regler, parmiddagar, Peak performance, Lexingtonkåta heminredare och många hem som känns mer som utställningsmontrar är levande hem: jag levde ett sånt liv till för ca ett år sedan. Och kvävdes till slut. Gjorde slut på en fyraårig relation och blev singel. Jag var inte redo att skaffa barn då, men det kom upp som ett slags kollektivt krav inom vår vänkrets: "Alla andra har ju barn eller är gravida, nu är det dags för er", ungefär. Allt för att fortsätta smälta in och få ett värde bland de andra väninnorna, som samtliga var småbarnsmammor eller blivande. Till slut kunde jag inte andas mer. Umgänget med vänner och väninnor kändes mer som ett slags skådespel, där det gällde att prata om de rätta sakerna: rätt heminredning, rätt klädmärke, rätt bilmodell, hur mycket man tjänade, senaste resan utomlands osv. Jag kände bit för bit hur min egen personlighet bara försvann. När jag till slut bestämt mig för att göra slut var det som att planera en flykt, en flykt tillbaks till ett Riktigt Liv. När jag levde det där superborgerliga livet kändes det som om jag levde på låtsas. Som om ingenting jag hade egentligen var mitt, utan bara lånat. Ingenting eget. När jag gjorde slut hade jag min flyktplan klar med bostad, kollat ekonomin, var mina gamla vänner fanns osv. Och jag har aldrig gjort något bättre än att lämna den relationen. Förvisso hittade mannen jag lämnade en ny tjej inom två månader, men hon passar precis in i bilden och är såklart gravid nu. Själv njuter jag av ett fritt liv, utan den sortens krav och press. Det kan bli oerhört instängande. Fantasin du har kanske också fyller ett syfte att liksom längta bort från allt det där i ditt liv. Hursomhelst, min erfarenhet av det superborgerliga livet var nyttig, men inte positiv.
    Vilket mod! Jag fegade ur i sista stund. Tog mitt pick och pack och flyttade. Men kunde inte riktigt förlika mig med att kiddot skulle bli en VV-unge. Där tog det stopp! Inget ont om det för jag tror att det hade gått galant....men jag ville ge det en chans till. Så nu sitter jag här i fina villan, dyra bilen den begie soffan med divan och drömmer om att kyssa en tjej....Halleluja så det kan gå
  • Anonym (To do)

Wild horses: får jag inboxa dig?

• Anonym (To do)

Fika minsann! Jag är ursprungligen från det platta landskapet med den härliga dialekten. Gissa om jag får gliringar om det ofta. Man måste ju praaaata på ett speciellt sätt också. Så när hornen växer ut och jag är på mitt bitchigaste humör så drar jag på med världens breeeskånska när vi står på lekplatsen pratar om huruvida en volvo eller BMW är en bra "andrabil". Mitt eget sätt att revoltera. Kan riktigt se hur de välplockade ögonbrynen hissas upp en decimeter bland hermelinerna

Ni verkar ju vara två coola  babes!

Jag har bett om lov att inboxa WH och tänkte fråga om jag får inboxa dig också Magnificent. Svarar gärna på dina frågor. Kan återkomma i löpande text eller i punktsvar om så önskas. Vill dock inte "hänga ut" min stackars Peakman för mycket på FL. Inte min stil.

Sitter och tittar ut genom fönstret när jag skriver och garvar så jag gråter för det körde precis förbi en Merca av senaste modell med en racerbåt på släp....LOL!

Svar på tråden Att kyssa en tjej