• Anonym (To do)

Att kyssa en tjej

Finns det någon mer som jag?

Har hela kittet med man, barn, hus, intressant jobb osv.....

Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Wild horses
    Anonym (To do) skrev 2010-07-29 18:32:00 följande:
    Okej, här lämnar man tråden för en tillrättalagd semester på de "rätta ställena" med rätt people och dvd bilen "för det är så smidigt för barnen" och vad händer? Jo, tråden exploderar och ordnar Kyssdejter!!

Sign me up!!!!
    Du är uppskriven! Flört Tiden efter Magnificent (jodå, hon mailade!) och vi bor t o m nära varann! Glad
    Anonym (To do) skrev 2010-07-29 18:34:53 följande:
    Vilket mod! Jag fegade ur i sista stund. Tog mitt pick och pack och flyttade. Men kunde inte riktigt förlika mig med att kiddot skulle bli en VV-unge. Där tog det stopp! Inget ont om det för jag tror att det hade gått galant....men jag ville ge det en chans till. Så nu sitter jag här i fina villan, dyra bilen den begie soffan med divan och drömmer om att kyssa en tjej....Halleluja så det kan gå
    Det börjar sticka i huden på mig när jag läser ditt "tillrättalagd semester på de 'rätta ställena' " m m. En slags fantomsmärta av livet jag skrev om innan som jag inte sakar. Hemskt. Förstår att du fegade ur för barnets skull. Det där med "men jag ville ge det en chans till", trodde du på det innerst inne? Jag hoppas du inte tar illa upp, men det känns som om ditt liv sakta men säkert håller på att urholkas av det tillrättalagda. Att din personlighet liksom ebbar ut mellan gallren som det här livet innebär.

Jag hade också fin villa, dyr bil men faktiskt vit soffa med divan (skrattretande), men inget av det hjälpte. Jag kände mig alltid som en gäst i mitt eget liv och med tiden alltmer som en objuden gäst. I mina mörkaste stunder, när jag låg vaken på natten och kände mig som en främling i mitt eget liv, kunde jag få idéer om att människorna i min umgängeskrets var uppfödda i ett växthus någonstans, där de alla matats med samma Mall A kring mode, inredning, jobb och samtalsämnen. T o m barnens namn skulle hämtas ur en viss superborgerlig namngrupp. Jag kunde sitta på parmiddagar och t ex höra olika tjejer och killar fälla exakt samma repliker någon annan av dem gjort på en tidigare parmiddag kring jobb, bil, lön, resa, barn etc. Ordagrant. Trots alla jävla parmiddagar fanns där ingen egentlig samhörighet, definitivt inget djup. Helst skulle allt vara så ytligt och konfliktfritt som möjligt. Man skulle helst prata om någonting där det fanns en fastlagd norm eller svar, som ett facit. Pratade man inredning, så var ju alltid den senaste trendens färger det rätta svaret. Pratade man resmål fanns det några platser som var speciellt inne, och då fokuserade man på dem. I ett sånt vakuum blev det till slut för svårt att andas. Därför gjorde jag en Julia Roberts i "Sova med fienden" och planerade allt kring min flykt, så att jag när jag lät bomben brisera visste precis vad jag skulle göra timmen efter, dagen efter osv. Naturligtvis blev jag uppringd av tjejen i umgängeskretsen som hade rollen av Förståerskan. "Hur eeeeeee det med dig?". Totalt blaj och jag nobbade direkt. Jag bryr inte vad dessa personer säger om mig. Jag vet också att jag är ett fullkomligt passerat samtalskapitel för dem, eftersom min fd nu har en ny kvinna och hon smält in hela deras livsfilosofi. Så tro mig, jag vet vad du går igenom. Och tro mig ännu mer när jag säger att livet på andra sidan är Så Skönt! Och jag blir illamående bara jag tänker på alla de där sommargrillningarna, alla dessa köttbitar som skulle grillas på senaste Webern eller liknande, mannen i sin Peak performance pikétröja, allt bara plastigt och konstigt. Jag var sällan avslappnad och somrarna var nästan värst. Inte minst när Pelle eller Carl skulle tvinga ut mig och andra par på någon av sina båtar i Helsingborgs hamn, bara för att ligga vid kaj och sitta med en drink så att alla fattiglappar som gick förbi kunde se.

Att kyssa en tjej känns på ett sätt som en oskyldig fantasi, men satt i sitt sammanhang kring ditt liv tror jag ändå att det lite kan vara ett uttryck för din vantrivsel i det här tillrättalagda "rätta" livet. Du har mitt stöd.
  • Anonym (To do)

Wild horses: får jag inboxa dig?

• Magnificent
    Anonym (To do) skrev 2010-07-29 18:32:00 följande:
    Okej, här lämnar man tråden för en tillrättalagd semester på de "rätta ställena" med rätt people och dvd bilen "för det är så smidigt för barnen" och vad händer? Jo, tråden exploderar och ordnar Kyssdejter!!

Sign me up!!!!
    Club Girlkiss anropar! Kyss Delansvarig för explosionen här. Skriver in dig på min lista också. Kan Wild Horses kan jag (girighet, vällust och frosseri är mina tre favorit av de sju dödssynderna, så...). Yes, ryktena talar sanning att vi bokat in en fika. Du lär få en dubbelrecension från oss båda sedan Skrattande. När jag läste om att du tog ditt pick och pack och flyttade, vilket nånstans måste ha krävt en hel del mod eftersom greppet om en i en sådan livskultur som du beskriver är sanslöst hårt (blev via andra vänner lätt insyltad i världen du beskriver, även om jag aldrig haft någon parrelation där). Undrar därför flera saker, som pedagogiskt nu kommer numrerade. Om du vill svara kan du lämna svaren i klump, det är jag bara jag som har vissa överpedantiska drag (hur svårt det än är att tro):
    1. vilka reaktioner du fick av din umgängeskrets när du försökte bryta dig loss? Eller undveks det som en vit elefant i rummet, dvs ingenting man skulle prata om? Eller det kanske aldrig läckte ut till umgängeskretsen att du lämnat din man?
    2. när försökte du lämna honom? När i er relation började du inse hur livshämmande det här s k tillrättalagda livet du beskriver var?
    3. har er relation blivit bättre sedan du gav det en ny chans?
    4. om allt nu var möjligt och inga hinder fanns, hur skulle du vilja att ditt liv såg ut imorgon?

STOR KRAM TILL DIG!
  • Wild horses
    Anonym (To do) skrev 2010-07-29 19:10:34 följande:
    Wild horses: får jag inboxa dig?
    Inboxa på!
  • Wild horses
    Wild horses skrev 2010-07-29 19:12:50 följande:
    Inboxa på!
    Visst lät jag rätt kaxig där, utan att ha en aning om vad jag sa. Jag antar att "inboxa" betyder att maila privat. Sorry. Det är en slags tillmötesgående-Tourettes...i klassrummet räckte jag alltid upp handen även om jag inte visste svaret. Det har dock blivit bättre. Eller.
  • Anonym (To do)

Fika minsann! Jag är ursprungligen från det platta landskapet med den härliga dialekten. Gissa om jag får gliringar om det ofta. Man måste ju praaaata på ett speciellt sätt också. Så när hornen växer ut och jag är på mitt bitchigaste humör så drar jag på med världens breeeskånska när vi står på lekplatsen pratar om huruvida en volvo eller BMW är en bra "andrabil". Mitt eget sätt att revoltera. Kan riktigt se hur de välplockade ögonbrynen hissas upp en decimeter bland hermelinerna

Ni verkar ju vara två coola  babes!

Jag har bett om lov att inboxa WH och tänkte fråga om jag får inboxa dig också Magnificent. Svarar gärna på dina frågor. Kan återkomma i löpande text eller i punktsvar om så önskas. Vill dock inte "hänga ut" min stackars Peakman för mycket på FL. Inte min stil.

Sitter och tittar ut genom fönstret när jag skriver och garvar så jag gråter för det körde precis förbi en Merca av senaste modell med en racerbåt på släp....LOL!

• Magnificent
    Anonym (To do) skrev 2010-07-29 19:21:45 följande:
    Fika minsann! Jag är ursprungligen från det platta landskapet med den härliga dialekten. Gissa om jag får gliringar om det ofta. Man måste ju praaaata på ett speciellt sätt också. Så när hornen växer ut och jag är på mitt bitchigaste humör så drar jag på med världens breeeskånska när vi står på lekplatsen pratar om huruvida en volvo eller BMW är en bra "andrabil". Mitt eget sätt att revoltera. Kan riktigt se hur de välplockade ögonbrynen hissas upp en decimeter bland hermelinerna

Ni verkar ju vara två coola  babes!

Jag har bett om lov att inboxa WH och tänkte fråga om jag får inboxa dig också Magnificent. Svarar gärna på dina frågor. Kan återkomma i löpande text eller i punktsvar om så önskas. Vill dock inte "hänga ut" min stackars Peakman för mycket på FL. Inte min stil.

Sitter och tittar ut genom fönstret när jag skriver och garvar så jag gråter för det körde precis förbi en Merca av senaste modell med en racerbåt på släp....LOL!
    SJÄLVKLART får du inboxa mig! Mest förundrad över att någon är så väluppfostrad så att de frågar först (fast du kommer ju från den fiiinare klassen Flört). Lika självklart skulle jag klart skrivit ut att jag inte förväntade mig dina svar i öppet forum. Så taktlöst avslöjande är inte ens jag. Känn inte heller någon press på att besvara mina frågor för att behålla kontakten, jag försöker mest få en helhetsbild av saker och ting - som jag så ofta gör.

Gillar skarpt att du använder din breeeeaste skaunska som vapen när du är bitchig. Det är det optimala krossa-en-överborgerlig-parmiddag-vapnet. Slänger du iväg något riktigt skånskt avstannar samtalet, folk fingrar nervöst på det nyputsade matsilvret tills någon harklar sig och försöker säga något för att återföra stämningen till likstelheten som rådde innan. Vet inte varför, men misstänkte att det fanns något skånskt i din bakgrund. It takes one to know one. Glad

BWM eller Volvo som andrabil? Guud, så B ni är! Lexus ska det ju vara! Kontrast: och jag som grät av lycka häromdagen när det visade sig att avgassystemet på min gamla Renault Megane inte behövde bytas! Förstår till fullo att du garvade (för er som inte pratar 08 = skrattade) när Mercan med båten körde förbi. Det är ju så totalt tragikomiskt detta. Måste ibland kännas som om du lever i en serietidning.
  • Magnificent
    Wild horses skrev 2010-07-29 19:16:46 följande:
    Visst lät jag rätt kaxig där, utan att ha en aning om vad jag sa. Jag antar att "inboxa" betyder att maila privat. Sorry. Det är en slags tillmötesgående-Tourettes...i klassrummet räckte jag alltid upp handen även om jag inte visste svaret. Det har dock blivit bättre. Eller.
    Lugn WH, din djupanalys av vad "inboxa" betyder är helt rätt. Svårt att gissa fel i och för sig. Jag ska inte kaxa, skrev ju själv BWM i svaret till TS nyss. Jag vet att brackebilen inte heter BWM såklart. Alla vet att den heter WBM.
  • dragonfly88
    Anonym (To do) skrev 2010-07-06 21:05:09 följande:
    Finns det någon mer som jag?

Har hela kittet med man, barn, hus, intressant jobb osv.....

Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det

Jag är själv tjej, attraheras också av både män och kvinnor (mest män då) men fan vad jag tycker att du ska prova och kyssa en tjej!:D personligen tycker jag tjejer kysser bättre än killar, mjuka, lena läppar..mumma ;) sedan tycker jag inte att du ska bry dig om vad omgivningen tycker och tänker.. Om man hela tiden ska tänka på så vis så kommer man tillslut leva livet dom vill man ska leva och inte det man egentligen vill... kram på dej

• Magnificent

Kysser en ny dag!Kyss SEMESTER!!!

• Anonym (vill också¨!)

Jag har också alltid drömt om att få kyssa en tjej :)

Svar på tråden Att kyssa en tjej