Inlägg från: Alcarinque |Visa alla inlägg
  • Alcarinque

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Hmm, ja det var nog när en ingift släktning till sambon, som jag aldrig tidgare träffat och som jag inte ens visste vad hon hette, frågade varför dottern fick flaska (hon hade ännu inte presenterat sig). Dum som jag var svarade jag att det var för att jag inte ammade. Hon stirrade på mig med uppspärrade ögon och fick ur sig "stackars, stackars ditt barn!"

Ytterligare en är " Jag tycker faktiskt att man ska amma, annars är man så himla lat och egoistisk och det är ju faktiskt det bästa i alla lägen". Just det där med "lat" tycker jag är en spännande egenskap som lyfts fram ganska ofta  Märkligt nog, sånt jäkla meck det är med flaskor, pulver, rätt napp och allt vad det nu är...

Oj vad det känns skönt nu inför nr.2 att man varit med ett tag och vet hur man ska bemöta liknande kommentarer

Tycker att det är tragiskt att man ska behöva stå ut med vad som helst bara för att man inte följer normen (vilket säkert långtidsammande stackars mammor också håller med om). Tänk om vi alla bara kunde respektera varandra lite mer. Och när det kommer från sjukvårdspersonla är det ju så att man blir mörkrädd

♥ Alva 060307 ♥ Lillasyster med BF 100802 ♥
  • Alcarinque
    Här och nu skrev 2010-07-14 20:42:19 följande:
    Jag hjälper dig att putta in henne!
    Jag med! Usch vilken tant
  • Alcarinque
    Skogsflickan skrev 2010-07-17 00:55:52 följande:

jahaja...Idag hörde man en MAN till när vi var o handlade (en bekant till min man), lillen blev hungrig så jag fyllde på flaskan. Varav han säger: du kan ju gå o sätta dig på bänken där o amma, ingen ser ju om du skäms...

Jag svarade nej, jag ammar inte utan han får alltid flaska..mannen blev helt ställd o började propagera värre än en pms-käring...Jag chockade honom ännu mer när jag svarade: jag varken ammar eller föder vaginalt. Han är född med PLANERAT snitt efter mitt eget önskemål...

idioten: va??Men ALLA kvinnor KAN föda vaginalt o alla kan amma...

Jag: nope,inte alla kvinnor kan föda vaginalt, vi är alla OLIKA och hade alla kunnat föda vaginalt så hade det inte funnits akuta/katastrofsnitt!eller hur? Sen vill jag ju inte förstöra mitt underede med ngt sånt så min man känner som att han knullar en byrålåda...(jag VET att det inte är så)...Han vart röd som en tomat o gubben min svalde tungan av chocken=) Men han höll med o lovprisade kejsarsnitt till puckot

Haha! Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Det där påminner mig om när jag och sambon var ute en kväll på krogen (ja, ve och fasa för det med ) när dottern var närmre året. Vi mötte en bekant till min sambo som undrade vad jag gjorde på krogen. Jag fattade inte riktigt vad han menade så jag bad honom att förklara och han häver ur sig, på fullaste allvar, att mammor ska inte vara ute och ränna på krogen när de har barn, de ska vara hemma och amma. Och som sagt, dottern var närmre ett år så det är ingen bebis vi pratar om här... Och när han sedan fick höra att barnet inte ammades och aldrig hade gjorts visste han inte vart han skulle ta vägen med all sin frustration stackarn.

Spontant kan jag känna att det är tragiskt när kvinnor hackar på varandra i detta ämne men när det kommer fram en man och lägger sig i tycker jag bara att det blir patetiskt.

Ojoj, detta hade jag glömt bort. Tack för påminnelsen, nu fick jag ett gott skratt för mig själv här hemma
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar