• Fungus

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

När jag läser detta blir jag mörkrädd på riktigt...
    Om jag hade fått höra några av de kommentarer jag läser här, när vi var mitt uppe i vårt lilla helvete, så hade jag blivit helt knäckt. Kände mig ju redan som världens sämsta mamma för att jag inget hellre ville än att någon skulle säga till mig att det var ok att sluta amma.

Som tur är har min omgivning varit väldigt förstående, och trots att jag har kunnat se på vissa personer att de haft åsikter, så har de åtminstone varit vänliga nog att hålla dem för sig själva.

På FL däremot har jag fått höra en del riktigt dumma kommentarer. Frekvent återkommande (i olika former) är "ALLA kan amma, det handlar bara om vilja. JAG hade det minsann också jobbigt, men eftersom JAG tycker att det är viktigt att ge barnet det BÄSTA så..."  Obestämd

It?s psychosomatic. You need a lobotomy. I?ll get a saw.
  • Fungus
    Knappamamma skrev 2010-07-15 09:52:29 följande:
    svärmor som kläckte att skälet till att min dotter inte gick upp i vikt som hon skulle var för att hon inte fick amma
    Hjälp! Jag undrar hur min dotter skulle sett ut om de blir större av amning. Minisumo är hon ju redan
  • Fungus
    Modgun skrev 2010-07-15 10:17:37 följande:
    Din egna mor alltså?
    för mig var det min mamma som peppade mig att jag ointe behövde kämpa som en idiot när amningen uppenbarligen inte fungerade.
    Tyvärr så tog det för lång tid innan jag lysnade på vad hon sa.
    Samma här. Kan ibland känna att jag "missade" den första mysiga tiden med min dotter för att jag till varje pris skulle amma.

Nästa gång skall jag inte göra samma misstag. Då skall jag sätta mitt barn och mig själv först, inte amningen...
  • Fungus
    Jennie med ie skrev 2010-07-18 13:23:52 följande:
    Nämen vabra, who needs ViktVäktarna? Kör en amningskur bara vettja...
    Måste det vara bebisen som snuttar eller går det lika bra att pumpa? Funderar nu starkt på att rota fram min bröstpump ur garderoben...
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar