Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Någon kommentar om flaskmatningen var "varför vägrar du din son den närhet han har rätt till" av en kvinna på bussen... Höll på att skratta ihjäl mig och kvinnan så lätt förstörd ut, det var nog inte reaktionen hon väntat sig..
Haha nu får jag ju värsta ångesten... Tvingar in dig på min blogg ;) herre jisses! Sov gott du med sen när det nu blir! :)
Glad att jag inte fått några kommentarer (antagligen pga att barnen är adopterade
). Dock har jag märk hur hårt trycket är på alla mammor som får bio barn. Jag brukar be dem ta en titt på mina barn och inte har de farit illa av ersättning
. Tror inte jag tänker amma om jag skulle råka få ett bio barn, jag tycker detta har fungerat så bra så varför ändra på ett vinnande koncept. Jag skulle bara tycka att alla ev övertalnings försök från sjukvården skulle vara löjliga, det är som att säga att min andra barn är sjuk eller inte har haft det bra.
Jo jag vet att man (vissa i alla fall
) kan pumpa igång sin produktion ... Jag var aldrig intresserad att göra det. Sedan hängde jag inte med i hela ditt inlägg.
Inte en enda utan alla har nästan tagit förgivet att jag inte ammar.Men det beror nog på att jag fick tvillingar denna gång.Hade det inte strulat så hade jag mer än gärna ammat men en glad mamma är bättre än en sönder stressad mamma.
Tänk att jag skulle behöva känna mig som en dålig mamma för att jag inte kunde amma min tjej? Det är faktiskt 2010 nu!
"Alla kan amma"
Min tjej var trött, å jag visste med säkerhet att hon inte var hungrig utan trött. Och vilken fem månaders har lust att vänta på att mamma ska göra sig färdig efter babysimmet. Vi delade omklädningsrum med vattengymnastiken, och efter oss var det ett antal äldre kvinnor som skulle i bassängen. En av dem äldre damerna föreslår mig att det låter minsann som att lilla tjejen är sugen på tutte. Mitt svar är att där finns inget att hämta, och den äldre damen säger "Alla kan amma. Det är så många kvinnor som ger upp alldeles för lätt nuför tiden bara."
Efter två månaders totalt strul, med sömnlösa nätter och alltmer ofta väldigt hungrig liten tjej började vi ge ersättning. Och oj så skönt, vilken befrielse då jag visste att hon fick i sig det hon behövde! Hon sov, och vi fick sova, och jag fick äntligen påbörja återhämtningen på allvar. Det var en tuff grav, och en tuff förlossning.
Min tjej har hunnit bli nio månader, och lider inte några sviter av att jag inte har ammat henne... så till den som kämpar, men inte orkar, det är inte ett nederlag - det är en vinst i sig om det skapar lugn i livet!
Då jag var med Freja då var hon 3 månader okorr så satt jag å skulle mata henne med ersättning, DÅ kommer en äldre kvinna å Frågar hur gammal bebisen e ? Jag svarar då 3 Månader!
Oj säger kvinnan hon ser ut att vara nykläckt , Men det är väl för att du inte ammar !