mammi123 skrev 2010-08-08 11:48:30 följande:
Jag blev medlem här bara för att jag läste vad alla ni som inte ammar får stå ut med! Blir helt vansinnig över denna amningshysteri!
Två barn har jag fött upp, båda på tillägg, det fungerade aldrig med amning. Mitt första barn fick jag för snart 30 år sedan o då var det så att var det för svårt att amma p g a olika orsaker, ja då blev det flaskmatning.
Dottern mår bra, hon är en frisk o stark kvinna nu, har aldrig haft några allergier eller svårare sjukdomar.
För 14 år sen fick jag min son, o blev helt chockad över inställningen till flaskmatning o tillägg!
Trodde jag skulle bli lynchad en gång när jag var tvungen att mata min son på BVC. Sköterskan satte mig i ett rum där ingen skulle se mig, för det första, o för det andra gick det förbi en mamma som fnyste o spottade ur sig att hennes barn minsann aldrig fått flaska! Jag fattade ingenting!
Min son mår också bra, han är en frisk, ung man nu!
Önskar jag kunde överföra den trygghet jag känner över mina val att skippa amningen för att den nästan tog kål på oss, till er alla!
Det är ju så att allting förändras hela tiden, ena året ska det vara si o nästa ska det vara så!
Men om man ser sig omkring så går det faktiskt runt en massa människor här på jorden, en del ha fått flaska en del har ammats, men du ser inte det på dom!
Du Lattemorsa, det var ena vidriga släktingar du har! Riktigt elakt var det, med tanke på vad du gått igenom! Hoppas du kan sätta dig över det!
Kram från mig!
Hur gick det till när sköterskan satte dig i det avskilda rummet? Kommentarer osv?