Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Sonen är 5½ månad, kämpade som en galning flera veckor med att få fjång på produktionen för jag VILLE amma men ingenting hjälpte. Ammade hela dagarna och nätterna så bröstvårtorna blödde och gjorde djävulskt ont, vi kunde inte ens gå ut med vagnen för han var hungrig jämnt. Till sist blev jag ett vrak och då tyckte bvc-sköterskan att vi skulle övergå till ersättning och då blev livet enkelt. Behöver jag säga att jag INTE tänker kämpa och slita ut mig själv lika mycket med nästa barn? Funkar det inte så funkar det inte.
Till saken: jag har hört mycket bl.a. "du har ju så stora bröst, du borde ju ha massor med mjölk" HAHHAA. Det värsta är ändå folk som tror att man flaskmatar bara för att man är "lat". Jag kämpade så jag trodde jag skulle gå under...
Min mamma som sa "Jadu, Helena, jag visste väl att du inte var mogen för det här! Isåfall hade du ansträngt dig mer!". Han slutade helt plötsligt suga och jag gav ersättning lite då och d¨å för jag inte orkade bråka.. Det tyckte visst inte hon var okej. Men dåligt sagt hur som helst..
Ceka86:
Håller helt med! Låter som om varje ord kommer från mig...!