Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.
Minste sonen VILLE ammas, men blev inte mätt o jag hade sår. På BB förvånades de över såren, för de såg att sonen sög rätt. Det blev en del tillägg. När jag skulle skrivas ut sa en ny sköterska, att hon tycker jag borde ammat istället. Jag förklarade läget. Jag har inte sett när du ammat, sa hon. Nej, sa jag. Jag kan inte stanna här och visa det för varenda ny syrra som dyker upp. Nu ska vi hem.
Ingen alls faktiskt ![]()
Fast jag har delammat båda barnen då jag hade lite mjölk men inte vill sluta amma för det.
Kanske är annorlunda då ![]()
Ingen alls faktiskt ![]()
Fast jag har delammat båda barnen då jag hade lite mjölk men inte vill sluta amma för det.
Kanske är annorlunda då ![]()
Jag har flaskmatat mina och aldrig hört nåt dumt.
Kanske har med attityd att göra Ts? Din är ju inget vidare.

Ingen alls. De enda som överhuvudtaget frågat/nämnt det var BM på efterkontrollen + BVC-sköterskan, och de hade båda inställningen att "barn behöver mat och närhet, men det spelar ingen roll hur man ger dem det".
Jag vet inte om det kan ha haft betydelse att dottern låg i von Rosen-skena de första 12 veckorna och de flesta såg nog mer skenan än koppen/flaskan. Kanske förstod de att det var bökigt att amma ett barn som ligger i skena, och därför frågade ingen något.

Jag fick min dotter 3 månader för tidigt. Jag hade varit mycket sjuk och fick inte se mitt barn förrän kanske 16 timmar efter snittet, jag fick hålla henne första gången när hon var 7 dagar och hon fick inte börja snutta förrän hon var 5 veckor och då hade jag inte tillstymmelse till mjölk trots intensivpumpande i 5 veckor. Trots detta har jag gång på gång fått kommentarer om att jag inte ammar, att bröstmjölk är det bästa för barnet osv. Om man inte vet bakrunden är det en sak men de som är insatta borde förstå bättre.