moonweb skrev 2010-07-15 13:36:51 följande:
Jag känner igen mig precis i det du skriver. Jag var också bara 18 år, och dessutom ensamstående, och där låg jag i min lägenhet och kämpade, kämpade och kämpade med såriga och blodiga bröst, mjölkstockning, jättehög feber, skrikande och vrålhungrig bebis... grannarna knackade på och tyckte att jag skulle få tyst på ungen, annars skulle de ringa socialen!
Men min mamma körde 600km mitt i natten och kom för att hjälpa mig, och i en nattöppen affär på vägen hade hon köpt flaskor och en hel kasse full med ersättning. På morgonen ringde hon min mvc-sköterska och förklarade läget (jag själv hade inte några krafter kvar alls till att förklara mig och kräva hjälp, klarade inte ens att gå på toa själv), och sköterskan kom hem till mig (!) med ett recept på medicin som skulle få mjölkproduktionen att stanna av, hon stöttade mig till 100 procent, till skillnad från bb-personalen som bara tyckte jag var fånig och överkänslig som tyckte det var jobbigt och gjorde ont! "Lite får man ju tåla", sa den ena sköterskan.

Till min kompis sa de att mjölken inte sinar hur snabbt som helst. Hon åkte hem från BB med gott om mjölk, men på natten kom inte en droppe. Det var inte mjölkstockning. De turades om att vyssa barnet i 5 timmar innan affärerna öppnade.