• Här och nu

Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar

Jag återkommer med min om tråden kommer igång. Kul att se om amningsfanatikerna kan hålla sig borta.

• Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar
  • Här och nu
    Kaosmamma skrev 2010-07-14 23:55:29 följande:
    näe faktiskt inte för min del... o jag tog det som en stor förolämpning..kan iofs tänka att det är otroligt jobbigt för någon som redan är deprimerad och amningen inte funkar, och att det där kan bli problem, det är sant! men hon menade generellt för alla, att det sitter i psyket om man inte kan amma sitt barn.. fanns inga andra orsaker.
    Klart det finns andra, men press från omgivningen ställer till mycket skit.
  • Här och nu
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:56:32 följande:
    Tja, jag tröttnade på lite idioti i en tråd, blev tillfrågad om jag var utvecklingsstörd och svarade ja. Du skrev "då förstår jag bättre varför du uttrycker dig som du gör" 
    Det var ett skämt.
  • Mariohn
    Här och nu skrev 2010-07-14 23:58:25 följande:
    Det var ett skämt.
    Haha det var ju skönt  
  • Kaosmamma
    Mariohn skrev 2010-07-14 23:45:25 följande:
    Skojar du? Fy fan vilken idiotisk kommentar. 
    ja herre gud.. de som vill/kan amma gör det och de som inte kan/mår dåligt av det gör det inte... men det finns verkligen vissa amningsterrorister,, min väninna hatade att amma, hon mådde dåligt varenda gång och vill inte ha fler barn pga av amningen.. för hon känner att hon måste amma trots att hon hatar det, och då kan jag säga att det var hennes mamma som sa det där om psyket till mig.. blir bara ledsen.. jag gör det bästa jag kan för mina barn med de förutsättningar som ges, och det tror jag de flesta gör.. och vad som är rätt för någon kanske inte är rätt för någon annan och tvärtom..
  • Mariohn
    Kaosmamma skrev 2010-07-15 00:00:58 följande:
    ja herre gud.. de som vill/kan amma gör det och de som inte kan/mår dåligt av det gör det inte... men det finns verkligen vissa amningsterrorister,, min väninna hatade att amma, hon mådde dåligt varenda gång och vill inte ha fler barn pga av amningen.. för hon känner att hon måste amma trots att hon hatar det, och då kan jag säga att det var hennes mamma som sa det där om psyket till mig.. blir bara ledsen.. jag gör det bästa jag kan för mina barn med de förutsättningar som ges, och det tror jag de flesta gör.. och vad som är rätt för någon kanske inte är rätt för någon annan och tvärtom..
    Jag hade verkligen allt emot mig. 

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

• Mariohn
    Mariohn skrev 2010-07-15 00:05:28 följande:

På bb blev jag uppkopplad till en elektrisk amningspump fast jag inte hade NÅGON mjölk. Till sist började det bara blöda. Fortfarande ingen mjölk. Bara sabbade bröstvårtor. Sedan hände det INGENTING förrän tre dagar efter hemkomst. Då sade det PANG och det blev mjölkstockning direkt. inget kom ut, jag fick 411 graders feber och fick bli inlagd. Då trillade ena bröstvårtan av så sårig den var. En stor jävla skorpa så jag blev tillsagd att inte amma på det bröstet så illa var det. Försökte med andra. Febern sjönk inte. Livmoderinfektion konstaterades samtidigt som jag började kräkas upp allt jag åt och skrika av smärta. Gallstensanfall.  Gallstenar hade skurit sönder en gallgång, tagit sig ner i bukpottskörteln  och orsakat total kolaps. Det var tal om att rädda mitt liv. Jag låg inne i två veckor. Det var under en permession på morfin jag var hemma en kort sväng och fick denna kommentar av svägerskan  

ok inte 411 41
  • Siamüsen

Din brors fru eller din mans syster? Beklagar puckot dock.

Den enda kommentaren jag fått IRL är av min mamma som mest snörpte pa munnen. Annars har ingen brytt sig. Kan ha varit för att det var mitt tredja barn iofs.
  • Kaosmamma

usch då :( finner inte ord!!!

har oxå ganska jobbiga historier.. men det är 3 stycken och orkar inte dra dem just nu.. men gällande vårt tredje barn så låg jag inne nästan hela grav, väldigt jobbig o påfrestande tid. de satte igång mig i v37 när jag var öppen 7 cm så fanns knappt inga livsteckan på henne.. navelsträngsprolaps och jag blir urakut snittad.. hela magen var blå lila när de var klara..

på grund av den stressiga grav samt fakta att det var problem att amma de andra två (inte psykiska eller lathetsproblem) så ville de ge mig en spruta för att utesluta mjölkproduktion. men det sa jag nej till.. ville verkligen amma.

men med en otroligt svår grav, totalt kaos när lillan nästan dör i förlossningen samt attd et blev kejsarsnitt o 3 veckor tidigt så kom ingen mjölk.. hon sög o jag pumpade.. men nej.. läkaren sa att kroppen inte orkade efter allt vad den utsattes för..

jag kanske är trött.. men vad fick du för kommentar?
  • Mariohn
    Siamüsen skrev 2010-07-15 00:12:02 följande:
    Din brors fru eller din mans syster? Beklagar puckot dock.

Den enda kommentaren jag fått IRL är av min mamma som mest snörpte pa munnen. Annars har ingen brytt sig. Kan ha varit för att det var mitt tredja barn iofs.
    Min mans syster. Hon är som hon är och jag rycker på axlarna. Hon är inte ond. Hon har bara inte åstadkommit så mycket och ibland verkar det som om hon lever på sådana småsaker som att hon kunde amma men inte jag. Det kallas att greppa efter halmstrån. Och det får man om man behöver. Jag blir inte sur. Jag tycker mest synd. 
Svar på tråden Ofinaste/dummaste kommentaren du fått för att du flaskmatar