• Anonym (Hmm?)

    Äldre män

    Men herregud, vad är det som händer med mig...

    Jag har den senaste tiden märkt att jag attraheras av betydligt äldre män. Jag är själv 25 år och har börjat få upp ögonen för män i 35-45 åldern men bara ur ett sexuellt perspektiv. Jag fantiserar om sex, bara sex. Jag har nog alltid tyckt om lite äldre män, men då pratar vi 3-7 år äldre. Nu är jag snart uppe i dubbla min ålder. Eller nej, strax innan 50 går gränsen..men snygga 35-40åringar som klär sig snyggt och tar vara på sig däremot, dom gör mig svag i knänen.

    Undrar om det finns någon tjej som känner igen sig i detta?
    Vad jag märker av vänner så pratas det betydligt mer om "lammkött" än äldre män.. jag är precis motsatt och känner bara olust av att ens tänka på att ligga i säng med en yngre kille som jag måste lära upp och som inte fattat grejen än.

    Snälla, dela med er av era tankar inom området :)

  • Svar på tråden Äldre män
  • Anonym (samma här)

    ...fast gärna ännu äldre... ;) Är själv 28, lycklig sambo, men jag älskar att fantisera om fräscha 50+...

  • Anonym (Hmm?)

    Jasså? Jag är också sambo, men fantiserar om en natt med en äldre man. Har till och med börjat fantisera om en kollega som har börjat visa mig mycket intresse.

    Är bara lite fundersam på hur det kommer sig att jag blivit det nu.. och varför någon äldre?
    Vad är det som lockar med äldre för dig? 

  • Anonym

    jag hade ett sexuellt förhållande med en man som var 15 år äldre än mig. Jag var 20 han var 35 när vi inledde förhållandet.

  • Ken1

    Att dras till någon som är 15-20 år äldre är inget konstigare än att jag som är 40 kan dras till någon som är 15-20 år yngre. Attraktionen kanske handlar om att bejaka nyfikenheten inför olika erfarenheter, lite "otillåtet" och därför lite spännande. Lite samma sak som att vissa dras till människor från andra kulturer bara för att se om det är nån skillnad. Opposites attract? Äventyr eller tanken på äventyr är alltid spännande...

  • engdahl

    Härligt att läsa ditt inlägg...tycker en man i den ålder du fantiserar om. Själv fantiserar jag om att få vara med en kvinna i din ålder. Klassiskt detta, ju. Äldre män fantiserar om unga kvinnor som inte sällan drömmer om motsatsen.

    Tror att det är något slags naturlig utveckling för många: männen drömmer om det unga och fräscha, medan kvinnorna går igång på det erfarna. För det är det något vi äldre män vet mer om (förhoppningvis) så är det hur man kan tillfredsställa en kvinna för vi har tränat längre tid, hehe. Vi är ju mer trygga i oss själva också och vet mer vad vi vill i sängen.

    Sen betyder ju inte detta att jag inte också drömmer om fräscha milfar i 35-årsålder eller varför inte en puma som är 40+... Flört

  • Anonym (samma här)
    Anonym (Hmm?) skrev 2010-07-15 11:44:37 följande:
    Jasså? Jag är också sambo, men fantiserar om en natt med en äldre man. Har till och med börjat fantisera om en kollega som har börjat visa mig mycket intresse.

    Är bara lite fundersam på hur det kommer sig att jag blivit det nu.. och varför någon äldre?
    Vad är det som lockar med äldre för dig? 
    Jag har nog alltid tyckt det, vet faktiskt inte alls varför?!

    Kanske tanken att vara med ngn som är riktigt erfaren, kanske..

    Kanske faderskomplex? Hm, vill inte riktigt analysera detta, haha. ;)
  • Anonym (Hmm?)

    Ja, visst är det klassiskt..  undrar hur vanligt motsatsen är? Kvinnor som fantiserar om yngre och män som fantiserar om äldre kvinnor. 50-50?

    Haha, ja det är nog de där gamla psykologiföreläsningarna om faderkomplexet som jag också "nojar" över ;)
    Får nog lägga ner det tänket och bara acceptera. Jag kommer ihåg att jag fantiserade om äldre män när jag var yngre med, men då fanns hela det där förbjudna med i tankarna och samtidigt som jag tyckte det var upphetsande var även något "äckligt" över det. Ursäkta mitt ordval där nu, men ni förstår nog vad jag menar.

    Men nu för tiden finns inget "förbjudet" med i mina tankar, det är bara tokig upphetsande att tänka på det och jag kan verkligen drömma om att lämna ut mig fullständigt till en äldre, erfaren man. Så för mig handlar det nog bara om erfarenhet.. men jag vet inte varför jag tänker så, eftersom de män jag varit med oavsett ålder har varit bra på att tillfredsställa mig, alltså borde erfarenheten inte spela så förskräckligt stor roll. Äh, jag vet inte.. lite roligt att spekulera i det bara. 

    Ni killar som fantiserar om yngre tjejer, vad är det ni tänker då, är det att ni vill vara med nån mindre erfaren eller är det bara för att det är en ung tjej kroppsmässigt? 

  • engdahl

    Fortsätt med dina sköna tankar utan att skämmas...

    För min del är det ungdomen som lockar, tanken på den unga kroppen etc. 

  • engdahl

    Jag tänder egentligen inte på oerfarenhet, vilket ju motverkar drömmen om exempelvis en 18-19-åring. Jag vill ha en kvinna som är trygg i sin sexualitet och som vet vad hon vill, hur hon kan ge njutning och framför allt hur hon vill få njutning, särskilt vilja utforska området undergivenhet/dominans, rollspel, hårdare sex etc.

  • Anonym (Hmm?)

    ok, bara kroppsmässigt då..

    konstigt att vi tjejer inte tänker likadant där, inte för att äldre män inte kan ha fina kroppar, men givetvis är även mäns kroppar tightare när man är yngre. En 40-årig man i en 25.årings kropp hade varit kanon ;)

    De som du, engdahl, beskriver som du vill göra är sådant jag tänker på i mina fantasier. Av någon anledning känns det som att en äldre man skulle vara "bättre" på sådant än en yngre. Men återigen tänker jag ju lite fel där, eftersom jag redan är mycket nöjd med den biten i mitt eget liv.

    En fantasi är en fantasi utan några direkta baktankar helt enkelt.

Svar på tråden Äldre män