• Äldre 17 Jul 17:05
    262742 visningar
    2467 svar
    2467
    262742

    Babyjogger City select tråden!!

    Jag ska köpa vagnen om ca 2 månader..är lite nyfiken på er som har den el planerar inköp...


    Adam 090108 & Bebis i magen BF 26/12-10
  • Svar på tråden Babyjogger City select tråden!!
  • Äldre 16 Aug 00:05

    Är det någon som har tvättat sitsarna i maskin? Det står i manualen att man kan tvätta dem i maskin. Man ska ta bort skenorna i ryggdelen innan bara. Men hur är det med ramen nere vid fotstödet? Den går ju inte att ta loss från tyget. Kan man verkligen stoppa den i tvättmaskinen utan att varken sitsen eller tvättmaskinen går sönder?

  • Äldre 16 Aug 07:38
    kikidil skrev 2013-08-16 00:05:42 följande:
    Är det någon som har tvättat sitsarna i maskin? Det står i manualen att man kan tvätta dem i maskin. Man ska ta bort skenorna i ryggdelen innan bara. Men hur är det med ramen nere vid fotstödet? Den går ju inte att ta loss från tyget. Kan man verkligen stoppa den i tvättmaskinen utan att varken sitsen eller tvättmaskinen går sönder?

    Nu minns jag inte vilken del som blir kvar, men vi har tvättat sitsarna några gånger och det går jättebra.
  • Äldre 16 Aug 12:51
    spökplumpen skrev 2013-08-16 07:38:27 följande:
    Nu minns jag inte vilken del som blir kvar, men vi har tvättat sitsarna några gånger och det går jättebra.



    Men det var kvar någon del i alla fall? =)
  • Äldre 22 Aug 11:26
    kikidil skrev 2013-08-16 00:05:42 följande:
    Är det någon som har tvättat sitsarna i maskin? Det står i manualen att man kan tvätta dem i maskin. Man ska ta bort skenorna i ryggdelen innan bara. Men hur är det med ramen nere vid fotstödet? Den går ju inte att ta loss från tyget. Kan man verkligen stoppa den i tvättmaskinen utan att varken sitsen eller tvättmaskinen går sönder?
    Titta på insidan av ramen vid fotstödet. Tyget sitter fast med en skena och man kan dra ut tyget för att tvätta.
  • Äldre 5 Oct 20:04

    Hej tjejer!!! Ett tag sen nån skrev i den här tråden men jag e på väg o köpa en city select nu!!! Min fråga e om adapter för babyskyddet... Har en acta graco logico s sen första barnet o vill gärna använda den på denna vagnen med, funkar det? Har försökt läsa mig till det med hittar adaptrar som ska passa med graco men inte som passar med vår modell! E det nån som har erfarenhet av det???
    Tack på förhand!!

  • Äldre 5 Oct 21:59
    Solan2011 skrev 2013-10-05 20:04:36 följande:
    Hej tjejer!!! Ett tag sen nån skrev i den här tråden men jag e på väg o köpa en city select nu!!! Min fråga e om adapter för babyskyddet... Har en acta graco logico s sen första barnet o vill gärna använda den på denna vagnen med, funkar det? Har försökt läsa mig till det med hittar adaptrar som ska passa med graco men inte som passar med vår modell! E det nån som har erfarenhet av det???
    Tack på förhand!!
    Ja, det finns en adapter som passar till Aktas babyskydd! Har själv haft Akta Gracos babyskydd till båda mina barn och förstörde ryggen med första barnet på grund av babyskyddet. Så när vi skaffade Selecten och "lillebror" kom så skaffade jag adapter till babyskyddet, och det har varit kanon! (Lillebror vägde 4286 gram när han föddes, och vi åkte in och ut på sjukhuset för han fick rs och sedan lunginflammation och spontana andningsuppehåll, allt under sina 3 första levnadsveckor och så klart ligger barnakuten och barnadvelningen längst bort från ingången på sjukhuset...)
  • Äldre 5 Oct 22:03
    Solan2011 skrev 2013-10-05 20:04:36 följande:
    Hej tjejer!!! Ett tag sen nån skrev i den här tråden men jag e på väg o köpa en city select nu!!! Min fråga e om adapter för babyskyddet... Har en acta graco logico s sen första barnet o vill gärna använda den på denna vagnen med, funkar det? Har försökt läsa mig till det med hittar adaptrar som ska passa med graco men inte som passar med vår modell! E det nån som har erfarenhet av det???
    Tack på förhand!!
    Tänk bara på att det finns två olika adaptrar, så att du köper den som passar till Akta Graco (den ska ha en metallbygel).
  • Äldre 5 Oct 23:45

    Tack!!! Vad kämpigt för dig o killen oxå!! Hoppas allt gått bra till slut! Förstår att adaptern var väldigt behövlig!!! Jag har sett nånstans att det är nåt bälte på, e det så på alla adaptrar eller finns det nån annan äldre modell?? Hur tycker du vagnen varit i övrigt?? Jag ville egentligen ha barnen på bredden men hittar ingen vagn med bra sitsar som inte e för trånga... Den här kändes ok o klarar mkt vikt som det verkade! Vad för positivt o negativt kan du säga om vagnen?? Hur e det o kära förutom att den e baktung? går det att fälla ihop den med sätena på??

  • Äldre 24 Oct 09:11

    Hej!
    Jag har en City Select som jag fått problem med framhjulen. Om man går i lite snabbare tempo så vobblar / fladdrar framhjulen när jag bara har ett barn i. Om jag har båda barnen i så är de inga problem (har en liggdel och en sittdel).
    Någon som har haft samma problem och vad gjorde ni för att få bort vobblandet?
    Ska man köpa nya däck eller finns de någon annan lösning?

    Har köpt vagnen i USA så kan inte bara gå tillbaka till affären och klaga. 

    Tack på förhand!! 

  • Äldre 24 Oct 13:09

    CM81- fan va kul att du skrev det just nu idag pm de problemet. Jag har haft de problemet sen kag köpte vagnen men det har inte blivit av att jag kollat upp det. Undrar samma som du..hmf! Hoppas på en enkel lösning :/

  • Äldre 24 Oct 23:24

    Har inte haft problem med framhjulen, men har ni sitsen i det högre eller lägre läget när ni har den som singelvagn? I det lägre blir ju tyngdpunkten lägre och längre fram vilket borde motverka vobbel.


    My entire existence was constructed by a sociopath in a sweater vest, what do you suggest i do?
  • Äldre 25 Oct 08:31

    Echo- tack, ska prova det!

  • Äldre 25 Oct 09:01

    När jag hade den som singelvagn var sitsen i det lägre läget, de var så som vi upptäckte första gången att hjulen vobblade.
     

  • Äldre 11 Nov 02:46

    När ni skulle byta från liggdel till sittdel , tyckte ni fet va svårt att få till fotdelen då? Jag märker ju att den sittdelen vi har inte ser lika dan ut där nere som denna gör då man har klickat fast liggdelen där tidigare- har ingen manual kvar hemma att titta i heller.. Nån som vet?

  • Äldre 12 Nov 18:38

    Ja, har for mig att det var lite krangligt att fa den pa plats ordentligt. Du kan sakert hitta manualen pa internet.

  • Äldre 8 Dec 11:55

    Någon som vet om 2014 årsmodellen kommer kosta lika mycket?

  • Äldre 8 Dec 16:34
    CM81 skrev 2013-10-24 09:11:28 följande:
    Hej!
    Jag har en City Select som jag fått problem med framhjulen. Om man går i lite snabbare tempo så vobblar / fladdrar framhjulen när jag bara har ett barn i. Om jag har båda barnen i så är de inga problem (har en liggdel och en sittdel).
    Någon som har haft samma problem och vad gjorde ni för att få bort vobblandet?
    Ska man köpa nya däck eller finns de någon annan lösning?

    Har köpt vagnen i USA så kan inte bara gå tillbaka till affären och klaga. 

    Tack på förhand!! 
    Hade samma bekymmer, tror inte att byta hjul hjalper. For oss slutade det nar lillasyster blev aldre och tyngre, minns inte exakt nar dock, men i vart fall efter att vi bytt till sittdel.. Vi har oftast anvant ovre laget for sitsen, men det kan vara vart ett forsok pa mittlaget och se om det hjalper.
  • Äldre 25 Jun 19:47

    Jag har inte hunnit läsa alla inlägg, men av dem som jag läst verkar det som att vagnen inte används till löpning. Fungerar den inte bra som babyjogger, trots att den heter babyjogger? Är det bättre att köpa en Chariot?

Svar på tråden Babyjogger City select tråden!!