• Missisbit

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Jag håller med dig, du ska inte behöva sköta sådant om du
    inte vill. Du behandlar hans barn väl, lagar mat åt dem och
    förstår deras pappa skulle välja de framför dig i någon situation.

Tycker du är en bra styvmor! Tummen upp! 

• Missisbit
    yonasam skrev 2010-07-19 15:24:42 följande:
    Fy faan för mäniskor som du!
    Skärp dig!!
    Du visste väl att han hade barn innan ni flyttade ihop?
    Alla barn i ett hem borde behandlas lika oavsett vems barn de är...de har inte varit med och bestämt den här situationen...det har DU och deras pappa gjort...Väx upp och ta ditt ansvar som en myndig person....
    Jag brukar inte skriva eller svara här på FL men ditt inlägg gjorde mig allvarligt illamående inför hur äckliga vi männiksor kan vara ibland.
    USCH och FY SKÄMS PÅ DIG!!
    Förstår inte riktigt hur du resonerar?! Det handlar ju om kläder!
    Hon är ingen dålig styvmamma för det! Viktigast är ju att hon
    behandlar barnen väl och accepterar dem!
  • Missisbit
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:09:23 följande:
    men ska jag behöva ta det IGEN???
    Gladabarnensmamma skrev 2010-07-19 16:04:27 följande:
    Valdigt manga vet val att klader ar en symbol for status och nagot man identifierar sig med. Det behover man knappast 20p  konsumen/beteende tvetenskap for att begripa. Kluriga marknadsforare (mig sjalv inkluderat) listar ut manniskors behov & svagheter for att kunna salja fler (och dyrare) produkter.

Marken ar business baserat pa psykologi. Darfor ser jag kladerna som en symbol for en hel rad andra varderingar och behov - och en hel del annat du sagt bekraftar for mig att du gor stor skillnad mellan de barn som bor i ditt hus.

Som biomamma tycker jag att man far acceptera att kostnader for bonusbarnen ar en del i bagaget man flyttar ihop med. Ex: min man & hans ex har skickat sina barn till privatskola och det har givetvis paverkat varan gemensamma ekonomi jattemycket. Sen tycker jag det ar hemskt (ja, hemskt) att du later din dotter vara lilla prinsessan hemma nar de andra flickorna ar sa nara i aldern. Vanta du bara tills tjejerna borjar fatta galoppen... Som nagon sa, jag tror du kommer angra ditt beteende senare.
    barnen ha en pappa som köper kläder till dom. Då borde det väl vara upp till honom att se till att alla HANS barn får samma? Eller hur? Det rör ju egentligen inte mig. Pappan har råd, men ingen lust. Och vill inte han engagera sig, varför ska då jag? Det här är ju löjligt. Nu ska jag gå och ta ett bubbelbad och njuta av att det är tyst i huset.
  • Missisbit
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 16:00:29 följande:
    Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys.

Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom.
    Jag tycker att du gör tillräckligt, låt ingen här få dig att tro
    att du är en dålig styvmamma!
  • Missisbit
    Anonym (bonusmor) skrev 2010-07-19 16:21:55 följande:
    Men nu får ni väl ta och ge er, varför hacka på TS? Bonusbarnen har kläder, säkert alldeles normala och fina och hela och rena, bryr sig itne om vad de har på sig mm. Förmodligen så kommer de när de blir äldre att själva vara med och bestämma vilka kläder de vill ha.  Problemet är ju varför farmor och exet hoppar på ts om barnens kläder då det är pappan som i det här fallet har ansvaret för klädinköpet till sina barn.

Jag kan inte se att du gör något fel alls. Fortsätt handla kläder till ditt barn och dina barn om det är så ni har delat upp det. Resten kommer attl lösa sig när bonusarna blir äldre och de medvetet talar om vad de vill ha för kläder. 
    Tummen upp!
  • Missisbit
    Kan berätta om fler saker jag inte gör åt dem; jag packar inte deras gympapåsar, jag gör inte matsäck, jag borstar inte deras tänder, jag kör dom oftast inte till och från kompisar eller hobbys.

Däremot städar jag efter dem, jag går på bio ihop med dem, jag ger dem ensamtid med sin pappa, jag hjälper stora tjejen med läxor, jag fixar frisyrer på dom ibland på morgonen och jag dukar fram frukost, lunch, middag, ohc melanmål åt dom.
    För dem som inte hänger med i tråden, läs ovan vad hon redan gör för barnen... 
  • Missisbit

För dem som inte hänger med i tråden..Läs..Hon gör tillräckligt
    och hon är en bra styvmamma! 
  • Missisbit
    Anonym (förskräkt) skrev 2010-07-19 23:26:28 följande:
    en bra styvmamma??????? för mej behandlar en BRA styvmamma sin sambos barn som sina egna...
    Så det hon gör redan räcker inte?
  • Missisbit
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-19 23:31:46 följande:
    PRECIS!

Men på FL lever vi kvar på järnåldern, liksom

Är man inte bullmamma åt alla barn som råkar springa förbi utan märkeskläder, eller med en fattig bio-morsa, så är man en Dålig Kvinna.

*går och tänder elden i spisen och hämtar ved och vatten*

Exakt VAD är det som får er att tro att barnen vansköts, bara för att pappan tar största ansvaret de veckor de är hos honom? TS kan säkert täcka upp, och gör det ju också till viss del. Vad är problemet???
    Tummen upp!
  • Missisbit
    Anonym (förskräkt) skrev 2010-07-19 23:31:26 följande:
    självklart har dom det... men ska man särbehandla barnen bara för att den ena är biologisk hallåååå..... ?? tänk hur barnen känner?
    Barnen verkar ha det bra eftersom hon behandlar dem väl..Är inte det viktigast??
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...