• Vanilj L

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

game set match skrev 2010-07-19 15:23:32 följande:
    Som bonusmamma själv tycker jag att det är pinsamt att läsa om bonusmammor som har den här synen. Du har valt att leva med en man som har barn sen tidigare och ni har gemensamma barn - då antar jag att du/ni planerar att leva tillsammans livet ut. Det innebär även att de här barnen kommer finnas i ditt liv livet ut och de kommer inte att offra varken sig tid eller pengar på dig när du är gammal och behöver nåt.

Jag verkligen älskar mitt bonusbarn och det är som mitt eget. Bonusbarnet vet att jag alltid finns där för honom och han ställer upp när jag behöver hjälop. Jag ingen ersättning för hans biologiska mamma, han har bara turen att ha 4 st föräldrar som verkligen bryr sig om honom. 
    Jag avgudar människor som dig. Det bevisar kärlek och äkthet fler skulle vara som du.

Många många kramar till dig!
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 20:05:03 följande:
    Nej men hallå, har det här tagit en vääääldigt konstig sväng nu? För att jag väljer att låta barnens föräldrar faktiskt vara föräldrar åt sina barn och natta dom och köpa kläder till dom, är jag en vidrig människa? Och nån kom ooooosökt att tänka på nån som fått sin sambo att döda sitt barn för att hon var svartsjuk. Herregud!!!

Jag är verkligen inte svartsjuk på barnen, och tycker att deras pappa ska ta det största ansvaret för dom den tiden dom är här. Naturligtvis kommer min sambos 3 barn först för honom.

Det intressanta här är, tycker jag, att inte EN ENDA EN, ifrågasatt pappan med pengar som inte idds köpa annat än H&M, biomamman och farmor som vill att barnen ska ha samma kläder med som inte lyfter ett finger för att se till att dom får det om det nu är så himla viktigt. Istället är det jag som förstör barnens liv och får dom att känna sig utanför. jag brukar följa med den stora tjejen till ridskolan ibland den helgen hon är här. Förstör jag min dotters liv då? Känner hon sig utanför? Eller lillasystern till den äldsta, efetrsom hon är för ung för att gå på ridskola, ska inte heller storasyster få gå på ridskola då?

Hade jag varit styvfar i precis samma situation, hade ingen reagerat. Och det här med dagis, varför ska jag åka hemifrån en timma innan jag börjar arbetet för att lämna HANS barn, när han kan lämna dem på vägen till sitt jobb, fast då åka hemifrån halv 7 istället för att jag åker kvart över 7? Ska jag och min dotter behöva tillbringa en timma i bilen för inget då eller? Eller jo, för RÄTTVISAN. Löjligt.
    "Ska jag och min dotter" Det är väldigt mycket du och din dotter.
  • Vanilj L

Förstår inte varför man säger att exfrun och farmorn gaddar ihop sig hur vet ni det?
    Dom kanske är väldigt goda vänner.
    Får man fråga hur gammal pappan är och hur länge han levde ihop med exet?

• Vanilj L

En del säger att barnen åker för att umgås med pappan, men bara så är det ju inte dom åker dit för att dom faktiskt bor där halva tiden för att de vuxna har bestämt det. Och pappan har en ny kvinna och så har dom dessutom fått ett syskon där. Det visar väl klar att barnen åker dit för att bo och umgås med hela familjen. Alltså borde inte TS göra skillnad eller ens tänka skillnad. Barnen måste ju få känna att det är deras hem och deras familj också.
    Men jag tycker detta verkar vara ett solklart fall där styvmamman går in och gör skillnader inte  bara med tanke på kläderna.

• Vanilj L

Om du nu då tycker att bioföräldrarna får sköta det där själva så har jag ett förslag kan dom inte gå ut på stan tillsammans med barnen ca.en gång i veckan och handla kläder tror jag skulle uppskattas av barnen väldigt mycket, och skulle kanske göra så att biof. fick en bättre relation till varandra. :)

Bor ni långt ifrån varandra?

• Vanilj L
    Sofiero skrev 2010-07-20 09:58:48 följande:
    Jag bara måste fråga, av nyfikenhet och absolut inget annat (dock har jag sett fenomenet FÖR många gånger):

Ni som ser er som EN familj, gör ALLT för bonusbarnen osv, blir det inte en stor orättvisa gentemot biobarnen då bonusarna (eventuellt..) har fyra föräldrar som ställer upp på dem, fyra stycken som kan bidra ekonomiskt och två familjer att hitta på saker med? Man får ju enligt er ALDRIG särbehandla barn, men är det inte särbehandling om brorsan får åka på semester 2, eller kanske ännu fler gånger, per år medan "jag" bara får åka en gång?
    Det blir nog som en kompensation för föräldrarnas separation. Och jag tror nog att barnen hellre ser dem ihop än att få åka på semester flera gånger.
  • Vanilj L
    ChoopChoopSong skrev 2010-07-20 10:21:47 följande:
    Nej just det, de är för små för att bry sig och pappan ger dem kläder från HM. Detta tycker tydligen många i den här tråden är förskräckligt.

INGEN har däremot klagat på bio-mamman, som tydligen spelar bort pengarna istället för att låta dem gå till barnen.

Det låter faktiskt som om TS gör mer för bonusbarnen redan, än vad bio-mamman gör. Om man läser alla hennes inlägg.
    På vilket sätt låter det som TS  gör mer?
  • Vanilj L
    Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 10:29:06 följande:
    det är det jag menar, självklart accepterar och gillar jag hans flicka. Men vill ändå ha egentid och göra saker med bara mina barn.
    Men ts har vä inte sagt att hon inte accepterar hans barn, bara att hon lägger mer pengar på kläder till sitt barn än hans. Om de vill att de andra flickorna ska ha lika fina kläder, vem ska betala det då?
    Styvmamma, mamman eller pappan?
    Pappan har sagt till TS att hon får pengar av honom till att handla kläder till barnen, men det är ju just det hon inte vill.
  • Vanilj L
    MammaÄrJag skrev 2010-07-20 13:34:43 följande:
      Håller med dig TS.. Helt och hållet . Det är ju som sagt DINA pengar , och hade väl varit skillnad om dom gav dig pengar och frågade någon gång ibland om du skulle kunna tänka dig köpa något klädes plagg åt dom när du ändå är i affären,  för att dom tycker du har bra smak, men som sagt med pappans eller mammans pengar . Inte dina .
    Men nu är det ju så att hon fått pengar av pappan om hon velat men hon vill inte handla kläder åt dem.
  • Vanilj L
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:44:50 följande:
    Nej, för VARFÖR skulle jag vilja det när dom får kläder som både pappan och barnen är nöjda med? Varför? Kan inte den person som är missnöjd handla åt dom då?
    Nej varför skulle du vilja det? Kanske för att du själv inte skulle handla hmkläder till din dotter och då borde väl det ligga i ditt inresse att din dotters systrar  har det likadant hos er.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...