Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Jag upphör aldrig att förvånas över att så många styvmödrar är så totalt kallsinniga inför sina styvbarn. Ts, har du någon enda gång försökt sätta dig in i dina styvdöttrars situation?? Vad tror du de ser, jo deras pappa träffar en ny, flyttar ihop med henne och skaffar sig ett till barn med henne. Denna styvmamma vill inte natta dem, inte köpa kläder till dem, inte köra dem till dagis. Däremot köper hon svindyra märkeskläder till deras halvsyster som hon är mamma till, kör henne till dagis och jag utgår ifrån att du nattar din egen dotter?? HUR tror du det känns för styvdöttrarna att se och uppleva allt det här? Eller struntar du totalt i hur de känner sig, de är ju inte dina barn.. F ö undrar jag också om de där dyra märkeskläderna du styr ut din egen dotter i, är betalat med enbart dina pengar? Eller är din sambo med och betalar också?? Han kanske inte har råd med annat än HM-kläder till sina två äldre döttrar p g a det. Om din sambo är borta en kväll när styvdöttrarna är hos er, får de natta sig själva då?? Jag är själv styvmamma och biomamma och jag har från dag ett inte gjort någon som helst skillnad på barnen, och inte min man heller. För oss är det en självklarhet att vi tar lika mycket ansvar för ALLA barn, vare sig de är bio- eller bonusbarn. Och det gäller ALLT. Jag förstår inte hur man kan funka som familj om det hela tiden ska pratas om mina barn, dina barn och våra barn.