• Esther M

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Överbandsfürern skrev 2010-07-19 14:47:31 följande:
    oavsett vems barn det är så hjälps man väl ändå åt i hemmet med de sysslorna som finns.
    Nej. Föräldrar tar hand om sina barn. Styvföräldrar hjälper till med et de vill hjälpa till med. Vissa vill mer, andra mindre.
  • Esther M
    yonasam skrev 2010-07-19 15:24:42 följande:
    Fy faan för mäniskor som du!
    Skärp dig!!
    Du visste väl att han hade barn innan ni flyttade ihop?
    Alla barn i ett hem borde behandlas lika oavsett vems barn de är...de har inte varit med och bestämt den här situationen...det har DU och deras pappa gjort...Väx upp och ta ditt ansvar som en myndig person....
    Jag brukar inte skriva eller svara här på FL men ditt inlägg gjorde mig allvarligt illamående inför hur äckliga vi männiksor kan vara ibland.
    USCH och FY SKÄMS PÅ DIG!!
    skäms på dig själv. det är väl inte ts ansvar att köpa kläder till sin sambos barn. om barnens föräldrar inte gör det de ska betyder inte det att andra i omgivningen ska spendera sin tid och sina pengar på deras barn.
  • Esther M
    yonasam skrev 2010-07-19 15:29:42 följande:
    Du är visst deras förälder vare sig du vill eller inte
    Nej. Barnen har föräldrar, och ts är ingen av dem.
  • Esther M
    Anna undrar skrev 2010-07-19 16:01:18 följande:
    Nä du fattar verkligen inte??!! Både du och jag skiter väl i om ungarna blir sura på DIG. Men du riskerar att dom blir bittra och elaka mot DOTTERN. Fattaru nu?
    Det skulle inte vara rätt eller rättvist men det sätter MINSTA UNGEN i en jobbig sits. Går det in nu när jag skriker? Att du skulle kunna tänka på nån annan än dig själv? Hallå? Nån hemma?
    ojsan.  lugna dig, askungen.
  • Esther M
    mirre67 skrev 2010-07-19 22:36:25 följande:
    Jag upphör aldrig att förvånas över att så många styvmödrar är så totalt kallsinniga inför sina styvbarn. Ts, har du någon enda gång försökt sätta dig in i dina styvdöttrars situation?? Vad tror du de ser, jo deras pappa träffar en ny, flyttar ihop med henne och skaffar sig ett till barn med henne. Denna styvmamma vill inte natta dem, inte köpa kläder till dem, inte köra dem till dagis. Däremot köper hon svindyra märkeskläder till deras halvsyster som hon är mamma till, kör henne till dagis och jag utgår ifrån att du nattar din egen dotter?? HUR tror du det känns för styvdöttrarna att se och uppleva allt det här? Eller struntar du totalt i hur de känner sig, de är ju inte dina barn.. F ö undrar jag också om de där dyra märkeskläderna du styr ut din egen dotter i, är betalat med enbart dina pengar? Eller är din sambo med och betalar också?? Han kanske inte har råd med annat än HM-kläder till sina två äldre döttrar p g a det. Om din sambo är borta en kväll när styvdöttrarna är hos er, får de natta sig själva då?? Jag är själv styvmamma och biomamma och jag har från dag ett inte gjort någon som helst skillnad på barnen, och inte min man heller. För oss är det en självklarhet att vi tar lika mycket ansvar för ALLA barn, vare sig de är bio- eller bonusbarn. Och det gäller ALLT. Jag förstår inte hur man kan funka som familj om det hela tiden ska pratas om mina barn, dina barn och våra barn.
    för min del funkar det så att min sambo, som har barn, tar hand om dem på samma sätt som om jag inte hade bott här. om han behöver min hjälp som barnvakt, så frågar han mig, precis som de flesta frågar den de vill ha hjälp av.

jag tar inget ansvar för barnen, men gör saker med dem som vi alla tycker är roliga när jag vill göra det. det gör jag med mina vänners och syskons barn också.

att du inte kan föreställa dig andras situation betyder inte att deras lösningsr är sämre än din.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-19 22:43:13 följande:
    Om jag var han så skulle jag dumpa dig idag. Hur okänslig måste man vara. Du behöver inte spendera DINA pengar på dem men du lever med deras pappa och du bör hjälpa till med allt de bor ändå hos er på halvtid.

Jag skäms att det finns kvinnor som du. Dessa bar är halvsyskon till din dotter. Vad ger du för signaler som vill inte stiga upp HELA 45 minuter innan och hjälpa till lite.

SKÄMS"""
    barnen har ju en pappa, som har snvaret för dem och som kan skjutsa dem. varför ska ts då göra det? för att v ara en tillräckligt uppoffrande kvinna?
  • Esther M
    mirre67 skrev 2010-07-19 22:47:30 följande:
    Nej, har jag påstått det kanske?? Men till skillnad från många andra här, försöker jag tänka mig in i BARNENS situation, och det kanske inte är så jättekul för dem att behöva bo med en person inte tar minsta ansvar för dem eller inte visar dem något större intresse. Jag vet också hur det är att vara styvbarn för min pappa har en fru som alltid skitit i både mig och syrran medan hon gör en j*a affär av deras gemensamma och öser över henne kläder och grejer precis som ts här. Och det är inte så kul kan jag upplysa dig om. Och det jag inte förstår är hur man som vuxen kan skita så totalt i barns känslor, barn vars pappa man valt att leva med. Men det är ju jag det, finns uppenbarligen folk som betraktar sina styvbarn som ett nödvändigt ont.
    på samma sätt som man sätter sina känslor och önskningar före även andra människors. barn har inte extra rättigheter till andras känslor bara baserat på att de är barn.

eftersom det finns två föräldrar, som har, och tar, sitt ansvar, finns det inte heller någon anledning för ts att agera fosterförälder. de bor delvis i samma hus, thats it.
  • Esther M
    mirre67 skrev 2010-07-19 22:50:24 följande:
    För barnens skull, för att de hör till familjen lika mycket som ts och hennes unge. För att man i en familj ställer upp för och hjälper varann kanske??
    men ts man behöver ingen hjälp. han klarar av att ta hand om sina barn alldeles utmärkt. han varken ber om hjälp eller verkar behöva den.

ska ts curla sin man så att han tar mindre ansvar för sina barn?
  • Esther M
    mirre67 skrev 2010-07-19 22:50:24 följande:
    För barnens skull, för att de hör till familjen lika mycket som ts och hennes unge. För att man i en familj ställer upp för och hjälper varann kanske??
    till hans familj, inte till ts.
  • Esther M
    Anonym skrev 2010-07-19 22:51:53 följande:
    Esther ..... eller TS ... svaret är för att det är så att vara familj, man hjälps åt och som tidigare sagt så har du själv valt honom och därmed har du valt att vara en del av hans familj. Med den attityd så borde du valt att bo själv eller hitta någon som inte har barn sedan innan.
    varför det? det fungerar utmärkt för oss.

varför stör det dig så mycket att jag inte tar ansvar för barnen? de är inte mina barn, ingen vill att jag ska ta ansvaret, jag vill inte göra det. det finns inget problem.

vi är inte en familj. min man och hans barn är en, barnen och deras mamma är en annan.

jag har inga barn, jag vill inte ha några, och villkoren för vårt liv tillsammans är att han tar hand om det som är hans ansvar, jag tar ansvar för det som är mitt.

varför stör du dig på det?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...