• Weyoun

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 15:27:41 följande:
    Fast det får ju bli ett senare problem i så fall. jag får väl förklara för dom att dom får be sina föräldrar om kläder. Det kommer dom iallafall att få av sin pappa sen, typ llt dom vill ha. han är bara inte intresserad själv, men kommer ge dom saker dom önskar sig senare.

Jag tänker inte lägag mina pengar och min tid på sådant som deras föräldrar ska stå för. jag är inte deras förälder.
    Jo det är du faktiskt!  Styvförälder!

När du bestämde dig för att dela liv med en som har barn så accepterade du att han har barn sen innan och då är det din/er förbannade plikt att se till att familjen fungerar för ALLA familjemedlemmar och inte bara för dig, din man och eran dotter. Även om man gillar sitt eget barn lite mer så VISAR MAN DET INTE!

Usch! Jag är glad att min man inte är som du!
  • Weyoun
    Virriga Vera skrev 2010-07-19 23:37:01 följande:
    Men snälla du, var står det att TS inte accepterar sin mans tidigare barn? Hon har ju i flera inlägg uttrycklen förklarat att hon VET, ANSER och accepterar att alla barnen har prio 1. På vilket sätt fungerar inte familjen och beror det enbart på att TS inte handlar kläder, kör barnen till dagis och nattar dem?
    Jag menar inte bara det med kläderna... Hela hennes ton skriker: Mitt barn - hans ungar!

Det var det jag syftade på!
  • Weyoun
    Coca cola light skrev 2010-07-19 23:51:00 följande:
    Du har egentligen redan svarat på mitt inlägg då du själv skriver att du inte ser någon skillnad och älskar båda lika mycket. Det är egentligen inte kläderna jag reagerar på utan Ts inställning till sina styvbarn. Hon nattar inte och håller på som hon själv uttrycker det. Det är den inställningen jag reagerar på. Att hon inte tycker att hon har något att göra med barnen då de bor hos henne varannan veca låter väldigt hårt i mina öron.
    Precis det jag har reagerat på med!
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...