Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
Jag minns hur generad jag var inför mina halvsystrar när min pappa stack till mig något extra och de inte fick samma. Nu var jag sladdbarn med en ny fru så även mina äldre syskon skämde bort mig men det var så jobbigt att se hur tydligt det var för alla att jag behandlades annorlunda även om mina föräldrar hade delad ekonomi och min mamma aldrig gjorde någon skillnad. Jag tror du gör ditt barn en björntjänst! Barnen kommer se varandra som konkurrens snarare än syskon eller så får ditt barn samma skamkänslor som jag inför mina systrar som jag älskade.
Jösses, jag har t o m som flickvän varit generös mot mina pojkvänners barn. Tycker så synd om din mans barn som inte accepteras i familjen av dig. Du särskiljer dem åt så tydligt. Verkar som du på din höjd accepterar deras närvaro men inte deras del i familjen! De bor där på nåder varannan vecka. Som en annan skrev i början... Måste din man laga mat åt dem också eller får de äta din mat? Jag kan förstå om du sticker till din dotter något extra när ni är ensamma men är alla barnen med ska de vara jämlika.