Inlägg från: Anonym (styv och biomama) |Visa alla inlägg
  • Anonym (styv och biomama)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (jösses) skrev 2010-07-19 20:47:43 följande:
    måste säga att jag läst alla ts svar..och jag är chockad..
    jag hade 2 barn innan jag träffade min man.och nu har vi gemensamma oxå..
    han har ALDRIG  sett skillnad på mina o hans barn..det heter inte ens dina o min det är VÅRA.

han kör o hämtar o lämnar MINA barn på skolan o dagis..
    går på kvartsamtal o föräldrarmöten för MINA barn..
    vad är kostigt med det..
    han pussar o nattar MINA barn..varför skulle han inte det?..
    vi är en FAMILJ vare sig det är hans eller mina
    vi har valt att leva livet tillsammans med alla våra barn..

jag förstår inte dig ts som skriver att du gör det o det ..lagar mat o tvättar åt HANS barn..
    men finns det kärlek???
    kan du ärligt talat säga att du känner kärlek för hans barn

om du o han har ett barn som  är 3 år så har du iallafall varit med dom barnen i över 3 år så du måste väll ha nån känsla för barnen ? eller har jag fel?
    men måste man älska andras barn.
    Min mans dotter bor hos oss 100% och mina barn med, samt att vi har gemensamma barn.
    Nu är de stora barnen tonåringar och köper egna kläder och självklart kör jag henne då jag kör mina barn. Men om det hade inneburit många timmars extra sväng vet jag faktiskt inte om jag gjort det.
    Jag gillar tjejen absolut, men _älskar_ njae det kan jag inte säga. Tror min man känner ungefär likadant för mina stora barn.
    Måste man älska sina styvbarn verkligen?

nu är ju som sagt våra barn lite större, de barn vi hade med oss i boet. Men nej jag tar inte med mig hans dotter på en spaahelg som jag gör med min då och då. Eller köper några kläder till henne heller för den delen, nu köper min dotter sina kläder själv men visst kan jag överasska henne på en shoppingrunda med lunch i bland.
    Däremot så om jag är bortrest och köper presenter med mig hem till alla barnen köper jag till henne med. Frågar jag min dotter om vi ska åka och fika frågar jag henne med om hon ska med, men inte alls lika mycket alltså som till mina barn.
    Hon har en mamma som hon gör saker med så det jag gör med mina barn ser jag som lite egentid med dem.
    Jag sponsrar förövrigt min dotters hobby regelbundet - nu är det ridning och inte kläder som är hennes hobby- men ger alltså inte den summan till bonusdottern som jag faktiskt inte heller älskar, men gillar.
    Planerar också in en kortare utlandsresa med mina stora barn, kommer alltså då lämna styvdotter och våra gemensamma barn hemma med min man.
    Inte dens det tycker jag är så konstigt faktiskt.

trolltotten skrev 2010-07-20 10:26:25 följande:
    Betyder det då att du inte accepterar hans? Tror inte det va.. När annars ska dina få egentid om bonusarna alltid ska med?
    det är det jag menar, självklart accepterar och gillar jag hans flicka. Men vill ändå ha egentid och göra saker med bara mina barn.
    Men ts har vä inte sagt att hon inte accepterar hans barn, bara att hon lägger mer pengar på kläder till sitt barn än hans. Om de vill att de andra flickorna ska ha lika fina kläder, vem ska betala det då?
    Styvmamma, mamman eller pappan?
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 16:58:54 följande:
    Ja varför inte det kanske skulle vara en ide

Då kanske du blir den godhjärtade stepmom som du skriver i ditt nick.

Plocka bort det nicket nu, du är inte en riktig stepmom, det är inget man är bara för att man blir tillsammans med någon som tidigare har barn, det är någon man gör sig förtjänt av att heta.
    aha så det finns speciella kriterier man måste göra för att få kalla sig styvmamma ;)
    *Älska
    *Ge sina biologiska och styvbarn exakt samma tid, kläder, pengar etc.
    Vad mer?
    Anonym (sleepless) skrev 2010-07-20 17:10:04 följande:
    Kärlek
    Trygghet
    Någon att prata med
    Inte göra skillnad
    Ge sin tid

Har säkert glömt något, men detta är viktigast, enligt mig.  Men vi är olika, det kanske finns någon som inte håller med mig!
    så man MÅSTE älska sina styvbarn och de sin styvförälder eller??
    Och lära dem att livetär milimeter rättvist?
    Som ovan sa, köper min mamma kläder till mitt barn måste jag köpa för exakt lika summatill styvbarnen...?
    Åker de till fjällen med mormor och morfar så måste jag ordna en resa till dem?
    Eller ska mina föräldrar ta med sig alla styvbarnbarn också och spara/ köpa samma till dem?

Trygghet, tid och någon att prata med köper jag direkt, och lägger till respekt men dethävdar jag att man kan även om man bara " gillar"barnet!
    Anonym (sleepless) skrev 2010-07-20 17:21:06 följande:
    Barndomen är en väldigt känslig tid i alla våra människors liv. Ett barn skall verkligen känna sig älskat även av sin styvmoder eller styvpappa, de har själva inte satt sig i den sitsen, utan det är föräldrarna som från början har valt att skilja sig och sedan träffa en annan.  Varför skall då barnen så skit för detta och inte vara värda kärlek och att bli älskade?  Livet är inte alltid rättvist, men barnen borde absolut  få uppleva rättvisa vid sin barndom.

Ang. fjällresan. så är väl egentligen det viktiga att alla åker på fjällresan!:)
    s¨du menar att om mina barns mormor och mordar bjuder sina barnbarn till fjällen måste jag ördna en resa till fjällen till styvbarnen också?
    Solkysst skrev 2010-07-20 18:42:00 följande:
    Det tycker jag också. Annars är det hemskt av mormodern att dela upp sin dotters familj på samma sätt. Även mor- och farföräldrar bör se till HELA familjen, inte bara blodsband.
    *suck* nej om barnet åker till fjällen med mormor och morfar...inte resten av familjen. Men det blir ju himla orättvist att styvbarnen aldrig får åka till fjällen...:/
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...