Inlägg från: Anonym (fattar noll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fattar noll)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

tycker du kan börja med att plocka bort ditt nickname, för någon stepmom är du då inte 

självklart är hans barn hans ansvar, men du bor väl under samma tak antar jag ?

då ska ju dina regler gälla lika mycket som barnens regler

sen är det upp till dig att ödsla kärlek i en familj, som jag får på känn att de inte är så bra som den ser ut

väx upp lite och va inte så avundsjuk på din man

• Anonym (fattar noll)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:52:05 följande:
    Hjälps åt med dom sysslorna som finns? Jo tack, vi hjälps åt. jag städar, diskar, lagar mat och tvättar åt hans barn. vad mer kan man begära? Som sagt, barnen har kläder, bara inte märkeskläder som min dotter.Tror dom överlever.
    Om du nu känner att de överlever, vad är det då att ta upp i FL då 

vad är problemet ? du tänker ju inte ändra på dig  
  • Anonym (fattar noll)
    karsu skrev 2010-07-20 14:58:57 följande:
    Vänta, är tråden på sandlådan?
    Ja det kan man ju undra ??
  • Anonym (fattar noll)
    ica skrev 2010-07-20 15:10:52 följande:
    Men inte ska styvföräldrar inkompitensförklara bio-föräldrarna. Det är deras sak att köpa kläder till sina barn.
    självklart ska de köpa kläderna till sina biobarn

men jag håller med dig styv-föräldrar ska inte inkompetensförklara bio-föräldrar 
  • Anonym (fattar noll)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 15:45:32 följande:
    Jag tycker det är lite skrämamnde hur dömande folk här på Familjeliv är. I vår familj är det inget av barnen som far illa. Men ändå blir folk upprörda över att barnens pappa tar hans om dom istället för pappans sambo.
    Det är väl ingen som har gapat stort om att barnens pappa tar hand om sina biologiska barn istället för pappans sambo.

Frågan gapar stort över hur man läser mellan dina rader att du egentligen inte vill ha med dessa bonusbarn att göra, det jag även kan utläsa är att du tycker det är jobbigt med dessa bonusbarn.

Att du inte någonsin kan ställa upp för dessa barn, gällande kläder med mera, visst är du snäll som lagar maten till dem, men gör inte din dotters pappa det någon gång då, men allvarligt tycker du inte det är pappans sak att laga maten åt dem också. 

Varför befriar du dig inte för från detta ont. 
  • Anonym (fattar noll)
    Pregga skrev 2010-07-20 15:52:42 följande:
    Men menar du att om man träffar en man som har barn sen tidigare så måste man automatiskt älska hans barn som han har sen innan? hon blev kär i honom som man, inte i hans barn.
    Jag har inte sagt att man måste älska bonusbarn. Älska behöver man inte göra, men man kan göra så gott man kan och man kan tycka om, att ställa upp då och då i ett förhållande och för barnen är väl inte så farligt. 

Varför ska man vara så ego och revirtänkande för. 

Och träffar man en man som tidigare har barn, ja då får man faktiskt stå ut. Som man bäddar får man ligga den som bäddar ligger man med.  
  • Anonym (fattar noll)
    trolltotten skrev 2010-07-20 15:54:13 följande:
    Du kanske ska läsa raderna ist för att misstolka mellan raderna?

Inte någonsin ställa upp? Innan vi ens startar en diskussion borde du verkligen läsa ordentligt....
    Jag har läst både raderna och emellan. Men då tolkar vi olika du och jag. Kanske du är lik TS på detta sätt. Ni kanske har samma skribenthuvuden. Vad vet jag. 
  • Anonym (fattar noll)
    trolltotten skrev 2010-07-20 16:04:38 följande:
    Borde kanske inte barnen tycka det var roligt att få gå och shoppa med pappa? Varför bara bonusmamman? "UPPOFFRING" kan man ge på jävligt många fler sätt än att ut och shoppa kläder. Vill inte ts, får dom väl hitta på något annat att göra gemensamt. Var är problemet? Det är inte ts barn, det är hennes sambos, det är alltså sambons ansvar.
    Men det är väl ingen som skitar ner henne för att hon inte tar hand om sin mans barn. Inte jag iallafall. TS har rätt att göra som hon vill, men då ser jag inte var problemet ligger någonstans, till att göra en tråd på FL. Hon har ju tydligen gjort klart för sin man att hon inte tänker ställa upp för hans barn förutom deras egna gemensamma.

Problemet var väl att farmor hade pratat med biomamman om att det var taskigt att särskilja på barnens kläder.

Detta problem tycker jag då iochförsig är jävligt taskigt att inte gå direkt till dig TS utan gå omvägar.

• Anonym (fattar noll)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:34:41 följande:
    Skojar du eller??? vad mer ska jag göra med barnen? Adoptera dom?
    Ja varför inte det kanske skulle vara en ide

Då kanske du blir den godhjärtade stepmom som du skriver i ditt nick.

Plocka bort det nicket nu, du är inte en riktig stepmom, det är inget man är bara för att man blir tillsammans med någon som tidigare har barn, det är någon man gör sig förtjänt av att heta.
  • Anonym (fattar noll)
    Pregga skrev 2010-07-20 16:40:31 följande:
    Det är hennes dotters systrar, inte hennes barn...så då menar du att dom automatiskt blir hennes fam?
    Håller med klart att det blir så. 

Jag har barn med tre olika fäder, och ändå hållar jag dem under samma klädkonto.

Ingen är värd mer eller mindre, alla tre barn har tre olika behov. Jag har sagt ifrån gällande särskiljning på barnen till deras pappor. Men det är ju pappor de de är mer jämställda oss än vi dem. 
  • Anonym (fattar noll)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:46:43 följande:
    Jo, fast anledningen till varför jag inte tvättar deras kläder är för att vi har städerska. Så jag tvättar inte åt min dotter heller, om det nu betyder något. Matlådorna kan ju lika gärna deras pappa sköta om?
    Men du skrev tidigare att du tvättar ??? hur ska du ha det egentligen. Jag tror inte ett skit på dina utsagor NU, när du ändrar dig hela tiden
  • Anonym (fattar noll)
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 18:05:26 följande:
    Men du skrev tidigare att du tvättar ??? hur ska du ha det egentligen. Jag tror inte ett skit på dina utsagor NU, när du ändrar dig hela tiden
    Vill göra ett tillägg, vem är det som bekostar städerskan och tvätterskan är det du eller din man ?

Mer och  mer kommer upp mellan dina rader
  • Anonym (fattar noll)
    Solkysst skrev 2010-07-20 18:13:43 följande:
    Ja det kan man undra.
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 14:52:05 följande:
    Hjälps åt med dom sysslorna som finns? Jo tack, vi hjälps åt. jag städar, diskar, lagar mat och tvättar åt hans barn. vad mer kan man begära? Som sagt, barnen har kläder, bara inte märkeskläder som min dotter.Tror dom överlever.
    Nej det gör du ju inte om ni har en städerska?
    ja man undrar egentligen vad som rör sig i hvdet
  • Anonym (fattar noll)
    Virriga Vera skrev 2010-07-20 18:14:50 följande:
    Vet du vad stepmom betyder? Det är detsamma som det svenska styvmamma.
    Men är du ???=9(767&%&098?="#?)?/(#¤%#("=!??!???!!????, Klart jag vet vad stepmom betyder vet du  ?
  • Anonym (fattar noll)

Lev era liv, och gör inget surt nu, framförallt för barnen.

Kan fortfarande inte förstå att man väljer att leva i ett förhållande där mannen eller kvinnan har ett eller några barn innnan om man inte kan acceptera det.

Det är för mig en tröghet man har i skallen, att fattar man inte att man kan vara vänlig till sin mans/kvinnas barn och skapa vänlighet och trygghet, det finns folk i alla folkslag. En del misshandlar sina barn, en del forlorar sina barn, och en del hatar barn tills dom blir dödade.

Hatar människor som inte klarar av andras eller egn barn, HATAR DEEEEEEM.
    Speciellt är uppkommet nu är att styvföräldrarna antingen tar ihjäl barnen eller psykar dom till självmord.

Hmmm hur låter det så hjävla puckat, oftas är de människor som aldrig prövat på nackdelarna som gör sådana saker. Har man aldrig varit i rättsvärlden då vet man ingenting heller.

• Anonym (fattar noll)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 19:20:23 följande:
    Precis så är det. Jag VILL inte engagera mig mer än vad jag gör i hans barn. Jag tycker att jag gör nog. Nej jag är inte arg på min sambo. Han håller med om att det är hans barn och hans ansvar.
    Solkysst skrev 2010-07-20 16:58:35 följande:
    Eller du?

Det verkar vara extremt viktigt för dig att vara principfast och tydlig med att just du inte avlat dessa barn?
    Men VARFÖR ska jag? Varför inte han?1. Det går inte att byta anonymnick
    2. Vad tycker du att jag borde kalla mig?
    Anonym (presentkort) skrev 2010-07-20 16:59:35 följande:
    gör som vi gör i stället.Våran familjesituation är precis som TS.Biomamman kan inte få pengar till kläder av min man,för hon köper genast upp dom på annat skit.Men nu har min man börjat köpa presentkort i affärer med märkesvaror,för ganska höga belopp.Superbra,för nu har hans stora barn lika märkeskläder som våran gemensamma flicka.
    Jo, fast det är ju något som mamman och pappan till barnen får komma överens om, eftersom det nu är biomamman som inte är nöjd med tjejernas kläder.Men det är väl skillnad, alla barnen är ju dina?
    Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 17:02:56 följande:
    aha så det finns speciella kriterier man måste göra för att få kalla sig styvmamma ;)
    *Älska
    *Ge sina biologiska och styvbarn exakt samma tid, kläder, pengar etc.
    Vad mer?
    '* Gå upp 1 timmar tidigare fastän det är på vägen till jobbet att lämna barnen, och köra dom själv, så att dom får den där extra kvarten hemma.
    Är du riktigt riktig på riktig eller spelar du bara ?

Klart att du ska försvara dig i det minsta, det handlar ju bara om ditt eget ego.

Du kan inte svara på dem som svarat dig svart något gott.

Så Frågar jag dig igen vad är problemet ?

Vad har du för slags problem i ditt huvud ?
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...