• Psykoangel

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Men alltså även om det inte är dina barn,och du får pengar av sambon och exet till att köpa kläder till dem vad är prolemet att du inte skulle kunna ta dem med dig tillsammans med erat gemensamma barn och shoppa lite?

Dom är ju faktiskt halvsyskon och har det någon gång slagit dig tanken att dom kanske skulle tycka det vore trevligt med att shoppa lite tillsammans med dig och systern?

det är ingen som tvingar dig att älska barnen som om dom vore dina biologiska men snälla rara lite "UPPOFFRING"  kan man väl göra, gud förlåta om du faktiskt kanske skulle tycka det vore trevlig tid tillsammans?

När man är i ett förhålland oavsett om det finns bio barn och/eller styvbarn så är man ju ändå en familj och familjer ställer upp för varndra...man delar på sysslor som att hämta/lämna på dagis/skola eller kanske ta barnen och köper kläder(och då menar jag inte att det ska komma ur din plånbok)

• Psykoangel
    Esther M skrev 2010-07-20 16:04:09 följande:
    Om ts inte tycker att det är trevligt, och inte vill ta med sambons barn att shoppa, måste hon göra det som en uppoffring då? Varför ska hon uppoffra sig?
    trolltotten skrev 2010-07-20 16:04:38 följande:
    Borde kanske inte barnen tycka det var roligt att få gå och shoppa med pappa? Varför bara bonusmamman? "UPPOFFRING" kan man ge på jävligt många fler sätt än att ut och shoppa kläder. Vill inte ts, får dom väl hitta på något annat att göra gemensamt. Var är problemet? Det är inte ts barn, det är hennes sambos, det är alltså sambons ansvar.
    om hon inte provat så vet hon väl inte om hon tycker det är trevligt eller inte? jag sa inget att hon hela tiden måste gå och shoppa med alla ungarna och visst pappan kan väl gärna följa med oxå om barnen och han vill det. 

Om man ger sig in i ett förhållande med bonusbarn så tycker jag att ett visst "ansvar" eller vad man ska kalla det är i sin ordning, om barnen tex för nått dom inte får och pappan inte är hemma ska man då skita i att säga till dem bara för att det är inte dina egna barn???

Om man kan gå och köpa kläder till vänner/familjs nyfödda som man brukar göra varför skulle man då inte kunna vid nått tillfälle köpa till sina bonus barn? och som jag sa jag menade inte att hon skulle ta av sina egna pengar utan att pappan och exet ändå betalar. 
  • Psykoangel
    trolltotten skrev 2010-07-20 16:13:49 följande:
    Ja mamma och farmor är en ännu bättre idé, eftersom pappan tydligen tycker det är tråkigt och dom vill att barnen ska ha finare kläder.
    Jag fattar inte heller varför det är just pappas sambo som ska "uppoffra" sig för att barnen ska ha kläder. Jag trodde barnen hade två föräldrar som kunde ta ansvar för de, men de var tydligen fel...
    Det kanske är ett sätt för dem att säga att dom gillar vad halvsystern har för kläder och att bonusmamman har ett bra sätt att matcha kläder, kanske det kom ut på fel sätt men att dom kanske bara ville ha lite hjälp att hitta fina kläder till barnen/barnbarnen?
  • Psykoangel

jag lägger ner denna diskutionen för det finns alltför trångsynta människor i denna världen. 

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...