• mandelblomma

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-19 22:04:09 följande:
    Så hur blir de sen när barnen ska komma till deras pappa o tänka att dom inte vill komma p ga av deras pappas sambo Nej man ska ÄLSKA dom o ta hand om dom som om dom vore era egna barn ,,annars varför ens ta ens man där han har barn
    men måste man älska sina styvbarn, verkligen?
    Kan man det alla gånger och kan det inte bli bra ändå?
    Det tror jag i alla fall :)
  • mandelblomma
    Anonym (Majken) skrev 2010-07-20 15:09:38 följande:
    Fy villken hemsk styvmamma du är TS.
    Du låter som en 5 åring
    Stackars barn att ha en sådan elak styvmamma som inte behandlar alla barnen lika!

Hade jag varit din sambo så hade jag sparkat ut dig för länge sedan
    En styvmamma älskar och behandlar alla barnen LIKA oavsett om de är biologiska barn eller ej!

Tänk på att ditt barn är halvsyskon med din sambos barn. Jag fattar inte hur vissa styvföräldrar är funtade ibland
    Barnen ska behandlas lika tav dig!
    Du borde skämmas som är så här mot barnen
    nej det behöver man INTE göra, älska dem alltså.
    Respektera och behandla dem väl, men att älska dem är faktiskt inte nödvändigt för att det kan vara bra ändå!
  • mandelblomma

om man har ett gemensamt barn som får kläder av säg sin mormor elelr moster, måste man som styvmamma köpa lika fina kläder till styvbarnen då?
    Om min mamma  sparar pengar till mina biobarn, måste jag se till att även styvbarnen får samma summa osv?
    Vart går gränsen?

• mandelblomma
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:33:50 följande:
    Nej det tycker jag inte att man behöver. Min sambo och jag sparar båda till dottern. Han sparar även till de andra döttrarna, men jag sparar mer pengar till min dotter. Ska hon inte få dom pengarna då eller? Eller ska jag be biomamman (om hon nu sparar) att spara åt min dotter med, för annars är det ju orättvist, och min dotter kommer att avsky sina systrar....
    ja det blir såklart absurt...som någon sa kan man få det att fungera bra utan att vare sig älska styvbarnen eller behandla dem exakt lika...så länge man ändå behandlar dem väl och med respekt såklart!
  • mandelblomma
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 19:01:20 följande:
    Lev era liv, och gör inget surt nu, framförallt för barnen.

Kan fortfarande inte förstå att man väljer att leva i ett förhållande där mannen eller kvinnan har ett eller några barn innnan om man inte kan acceptera det.

Det är för mig en tröghet man har i skallen, att fattar man inte att man kan vara vänlig till sin mans/kvinnas barn och skapa vänlighet och trygghet, det finns folk i alla folkslag. En del misshandlar sina barn, en del forlorar sina barn, och en del hatar barn tills dom blir dödade.

Hatar människor som inte klarar av andras eller egn barn, HATAR DEEEEEEM.
    Speciellt är uppkommet nu är att styvföräldrarna antingen tar ihjäl barnen eller psykar dom till självmord.

Hmmm hur låter det så hjävla puckat, oftas är de människor som aldrig prövat på nackdelarna som gör sådana saker. Har man aldrig varit i rättsvärlden då vet man ingenting heller.
    men det är inte alltis svart eller vitt som du utmålar det som nu!
    Man kan acceptera och gilla sina styvbarn utan att älska dem som en förälder gör.
    och man kan vara vänlig och respektfull- såklart! - utan att vara milimeter rättvis :)
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...