• Moonis

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Förstår inte hur man medvetet kan strunta i barn bara för man inte har titel mamma och pappa. Visst att man har andra känslor till sitt eget barn kanske men aldrig att jag skulle göra sån skillnad när dom faktiskt är halvsyskon till det gemensamma barnet och ingår i familjen dom med.
    Dom har inte valt sin situation och det hjälper ju inte då att även känna skillnaden när dom är hos sin pappa. Sånt kan skapa mycket avundsjuka när man istället ska försöka få alla att tycka om varandra och må bra ihop som en familj.

Sen tycker jag det är konstigt resonemang att "varför ska jag engagera mig när inte deras pappa bryr sig".
    Är det inte just då dom faktiskt skulle ha någon mer som bryr sig? 

• Moonis
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:48:42 följande:
    Jo, men varför ska jag engagera mig i barnens kläder när pappan tycker att dom han köper till barnen är fullt okej? Och när barnen inte heller bryr sig. För DOM spelar det ingen roll om den rosa klänningen är ifrån H&M eller Calvin Klein.
    Det kan jag hålla med om, är dom nöjda så spelar det ingen roll. Reagerade bara på att din Ts verkade så negativ överhuvudtaget mot barnen.
    Själv skiter jag i om det är märkeskläder eller inte, köper det som är snyggt. 
  • Moonis
    Solkysst skrev 2010-07-20 17:09:59 följande:
    Jag fattar verkligen inte det här uppdelandet av "mina och dina" barn. Det måste ju vara betydligt enklare att se allihop som en enda familj och samarbeta tillsammans med allt som behövs inom familjen?

Varför finns det här behovet att ta distans och markera att man inte är biologisk förälder? Vad är man rädd för?
    Håller med och det är just den biten jag reagerade över.
  • Moonis
    Pregga skrev 2010-07-20 17:15:03 följande:
    Men har man egna barn så vet man ju att det ÄR skillnad på sina egna å andras även om man önskade att man kanske kände annorlunda....varför man nu skulle det.
    Det skrev jag också att man känner olika men detta är inget barnen ska känna av för alla ska behandlas lika ändå. Någonstans känner man ju (jag i alla fall) moderskänslor eftersom dom är barn och alla barn behöver vuxna som bryr sig om dom.
  • Moonis
    Solkysst skrev 2010-07-20 17:26:09 följande:
    Att av principskäl vägra lämna på dagis och natta osv för att tydligt markera att barnen inte tillhör henne och därmed inte helt och fullt ingår i hennes familj tycker jag är hemskt. Om barnen är nöjda eller inte kan endast de svara för men risken är definitivt stor att de kommer att må dåligt av den särbehandlingen. Barn är inte dumma.
    Precis.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...