Inlägg från: Anonym (sleepless) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sleepless)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Till TS!

Jag har en fråga som handlar om nattningen.  Varför vill du inte natta din mans barn?

Jag vill även säga detta, att barn känner av när man gör skillnad på dem. och det är kanske saker som de kommer bära med sig av resten av sitt liv.  Hans barn borde även vara som dina barn, även om de inte är det biologiskt.  Du borde se det som en gåva från Gud. Det finns inget finare och underbara i denna värld, än just barnen! 

• Anonym (sleepless)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 15:38:02 följande:
    Jag vill inte natta hans barn, eftersom jag tycker att det är hans uppgift, som deras förälder.
    Men är det inte hans uppgift att även natta eran dotter då?
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 15:42:54 följande:
    Jodå, han nattar henne också. Igår, tex nattade han alla tre. Men oftast nattar jag henne.
    Okey, det är bra!:)  Hur trivs barnen hos er? 
  • Anonym (sleepless)
    Esther M skrev 2010-07-20 16:08:55 följande:
    Eller så kan barnen gå och shoppa med sin mamma, eller med farmor som tycker att de behöver mer kläder. Varför är det just deras pappas sambo som ska ta med dem ut och handla kläder?
    Eftersom hon samtidigt går ut och köper kläder till sin treåring kanske?:)
  • Anonym (sleepless)
    Esther M skrev 2010-07-20 16:13:41 följande:
    Hur har det med sambons barns kläder att göra? Får ts inte vara på stan utan resten av släkten?
    Tjaaa, slå två flugor i en smäll kanske?

När hon är ute på stan och köper kläder till sitt barn, så kunde hon lika gärna köpa kläder till de två andra barnen, när hon ändå är på stan och handlar. Det verkar ju inte direkt handla om dålig ekonomi, om det hade gjort det, så hade man iaf. kunnat förstå.  Utan det handlar ju om att ts inte har lust att spendera pengar och tid på de andra barnens kläder. 

Föreställ dig när TS och hennes dotter och de två bonusdöttrarna är ute och går, och endast TS dotter får beröm för sina fina kläder, kommer inte de två andra barnen att känna av detta?  Men vi då? Har inte vi fina kläder?  Ts skriver själv: "Min sambo köper kläder till de övriga två barnen, men han är inte intresserad alls och går helt sonika till H&M och köper ett gäng kläder, typ vilka som."

Det är två flickor som vi talar om här. Som är 5 och 7 år. Flickor brukar gilla kläder.  Hade jag varit ett av de barnen, så hade jag absolut velat att min modevetna styvmor, skulle hjälpa mig med med att handla kläder.  Okey jag kan hålla med om att ts kan få pengar av pappan och bio mamman, men tiden borde hon iaf. dela med sig utav! 
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:33:50 följande:
    Nej det tycker jag inte att man behöver. Min sambo och jag sparar båda till dottern. Han sparar även till de andra döttrarna, men jag sparar mer pengar till min dotter. Ska hon inte få dom pengarna då eller? Eller ska jag be biomamman (om hon nu sparar) att spara åt min dotter med, för annars är det ju orättvist, och min dotter kommer att avsky sina systrar....
    Svar Ja, om din dotter bor hos döttrarnas biomamma varannan vecka, så skall hon såklart spara till eran dotter också.  Och på samma sätt skall du och din man spara pengar till dina bonusbarn och hans egna barn!:)  "Rätt skall vara rätt, annars blir det inte rätt. " (Stefan och Krister)
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-20 16:50:23 följande:
    Men jag och min sambo har delad ekonomi. han sparar till sina barn, jag sparar åt mitt. Varför ska jag spara åt dom också? För att jag lägger undan mer pengar varje månad åt min dotter, eller vad? Alla min sambos barn får lika mycket utav honom.
    Men då är det absolut ingen fara!:) För om du sparar både till ert barn och hans barn, då blir det ju istället att det blir skillnad på ditt barn, och det är heller inget bra. Bara det blir jämlikt och lika, så tycker jag att det är coool lugnt!:)
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 17:02:56 följande:
    aha så det finns speciella kriterier man måste göra för att få kalla sig styvmamma ;)
    *Älska
    *Ge sina biologiska och styvbarn exakt samma tid, kläder, pengar etc.
    Vad mer?
    Kärlek
    Trygghet
    Någon att prata med
    Inte göra skillnad
    Ge sin tid

Har säkert glömt något, men detta är viktigast, enligt mig.  Men vi är olika, det kanske finns någon som inte håller med mig!
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 17:14:01 följande:
    så man MÅSTE älska sina styvbarn och de sin styvförälder eller??
    Och lära dem att livetär milimeter rättvist?
    Som ovan sa, köper min mamma kläder till mitt barn måste jag köpa för exakt lika summatill styvbarnen...?
    Åker de till fjällen med mormor och morfar så måste jag ordna en resa till dem?
    Eller ska mina föräldrar ta med sig alla styvbarnbarn också och spara/ köpa samma till dem?

Trygghet, tid och någon att prata med köper jag direkt, och lägger till respekt men dethävdar jag att man kan även om man bara " gillar"barnet!
    Barndomen är en väldigt känslig tid i alla våra människors liv. Ett barn skall verkligen känna sig älskat även av sin styvmoder eller styvpappa, de har själva inte satt sig i den sitsen, utan det är föräldrarna som från början har valt att skilja sig och sedan träffa en annan.  Varför skall då barnen så skit för detta och inte vara värda kärlek och att bli älskade?  Livet är inte alltid rättvist, men barnen borde absolut  få uppleva rättvisa vid sin barndom.

Ang. fjällresan. så är väl egentligen det viktiga att alla åker på fjällresan!:)
  • Anonym (sleepless)
    Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 18:10:58 följande:
    s¨du menar att om mina barns mormor och mordar bjuder sina barnbarn till fjällen måste jag ördna en resa till fjällen till styvbarnen också?
    Om du och din man skall med, så tycker jag absolut det. .
  • Anonym (sleepless)
    Solkysst skrev 2010-07-20 18:42:00 följande:
    Det tycker jag också. Annars är det hemskt av mormodern att dela upp sin dotters familj på samma sätt. Även mor- och farföräldrar bör se till HELA familjen, inte bara blodsband.
    Jag håller med dig Solkysst!
  • Anonym (sleepless)
    Pregga skrev 2010-07-20 19:32:37 följande:
    Nu har det predikats hela tråden igenom vilken självisk styvmor (hagga) ts är, för vad? att hon låter sin man ta sitt ansvar med barnenes bio mamma? Nu har ju jag en dotter på 11 år å väntar mitt andra med en annan man som älskar henne=jag skulle inte nöja mig med mindre!
    Han kommer inte göra skillnad på ngt av barnen, MEN ts man har ett val, att antingen stanna hos ts eller ställa samma krav som jag, å han har ju stannat vilket innebär att han inte tycker det är så illa då?!
    Såå ska ngn ifrågasättas så e det ju inte Ts utan pappan ifråga som kan acceptera detta.

Jag tycker inte Ts gör inte ngt fel, hon har inte valt att skaffa dom barn hon lever med(bonusbarnen) =Inte hennes ansvar, hon valde pappan å respekterar barnen. Sen som sagt kan det vara önskvärt att hon skulle ta till sig dom mer, MEN dom har sin egen mamma.
    Undrar just om Biomamman köper saker/kläder till hennes dotter med, för det ska ju gå åt 2 håll?!
    Du glömmer ju något här vännen!

Barnen har heller inte valt skilsmässa och att pappan skaffade en ny fru. Förhållandet är ju något som deras pappa och TS har beslutat, och inte barnen. 

Det är stor skillnad på den sista meningen du skrev där. TS dotter bor antagligen inte hos bonus döttrarnas mamma varannan vecka, men om hon hade gjort det så håller jag fullt med. Om exfrun tar hand om TS dotter varannan vecka och köper kläder till sina barn, då tycker jag även att hon borde köpa kläder till TS dotter. 
  • Anonym (sleepless)
    Esther M skrev 2010-07-20 20:32:05 följande:
    räcker det inte att barnets föräldrar älskar dem? måste alla göra det? dagispersonalen, tanten i affären, kompisars föräldrar?
    Ja, det hade varit en underbar värld, om vi alla kunde älska varandra och alla barn. Det kan jag inte förneka.  Hjärtat inom mig vill svara: Ja, Ja, Ja,  Och åter JA på den frågan. Men verkligheten säger mig tyvärr något annat.   Men när det kommer till familjen så hade jag önskat ännu mer att alla människor i alla familjer hade älskat varann.  Tyvärr så har väl verkligheten kommit ikapp där med.  Alla familjer älskar inte varann, och denna tråd är ju tyvärr ett bevis för det. 
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...