Esther M skrev 2010-07-20 16:13:41 följande:
Hur har det med sambons barns kläder att göra? Får ts inte vara på stan utan resten av släkten?
Tjaaa, slå två flugor i en smäll kanske?
När hon är ute på stan och köper kläder till sitt barn, så kunde hon lika gärna köpa kläder till de två andra barnen, när hon ändå är på stan och handlar. Det verkar ju inte direkt handla om dålig ekonomi, om det hade gjort det, så hade man iaf. kunnat förstå. Utan det handlar ju om att ts inte har lust att spendera pengar och tid på de andra barnens kläder.
Föreställ dig när TS och hennes dotter och de två bonusdöttrarna är ute och går, och endast TS dotter får beröm för sina fina kläder, kommer inte de två andra barnen att känna av detta? Men vi då? Har inte vi fina kläder? Ts skriver själv: "Min sambo köper kläder till de övriga två barnen, men han är inte intresserad alls och går helt sonika till H&M och köper ett gäng kläder, typ vilka som."
Det är två flickor som vi talar om här. Som är 5 och 7 år. Flickor brukar gilla kläder. Hade jag varit ett av de barnen, så hade jag absolut velat att min modevetna styvmor, skulle hjälpa mig med med att handla kläder. Okey jag kan hålla med om att ts kan få pengar av pappan och bio mamman, men tiden borde hon iaf. dela med sig utav!