Inlägg från: Anonym (jess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jess)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Vad larvigt problem. (enligt mig, men alla är vi olika så det är ingen kritik)

Såhär tycker jag du borde kunna göra ts

Ta pengar av din sambo och köp märkeskläder även till hans barn. Det gäller ju ändå 3 tjejer i liknande ålder så hur mkt extra problem kan det vara för dig?
    Du betalar för ert barns kläder (delat med honom såklart) och han står för pengar till hans 2 älder tjejer.
    Dessutom verkar du vara intresserad av kläder så att få köpa till 2 tjejer till borde väl bara vara skoj?

• Anonym (jess)
    iolanthe skrev 2010-07-21 08:33:12 följande:
    Helt ärligt tror jag inte att styvbarnen ens skulle vilja ta på sig den typen av kläder som ts köper till sin dotter. Dom 5 och 7 åringar jag träffat älskar hello kittty, disneyprinsessor och petshop, det gör även vår dotter som blir 4 nästa månad.

Jag är inte så jätteinsatt i märkeskläder för barn, men åtminstone dom danska märkena är ju helt vanliga kläder, bara lite dyrare (och fulare tycker jag ). Så störst skada för bonusarna gör troligtvis barnens mamma och farmor som påpekar skillnaderna. För barnen har knappast nån aning om att det finns en prisskillnad. Och då barnen bor bara varannan vecka har ju ts gott om tid att handla kläder åt sitt barn dom veckor barnen är hos mamma, så då märker dom ju inte ens att lillasyster får nya kläder.
    Märkeskläder till barn köper föräldrar för sin egen skull och inte för barnens skull.
    Precis som ts skriver så är det för att hon behöver bekräftelse av andra personer att hennes dotter har "fina kläder". Kanske är hon väldigt osäker som mamma eller har dålig självkänsla?
    Eller så tycker hon helt enkelt att dessa kläder är finare än hm kläderna som de större flickorna har.

Det är inte flickan själv som behöver dessa kläder, sånt kommer isåfall först i tonåren.
  • Anonym (jess)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 14:21:50 följande:
    nej dom kommer för att ha umgänge med sin pappa. jaG har ingen delad vårdnad om dom.
    Kanske vore bättre om du och pappan bodde i skiljda hem. Ni har ju ändå delad ekonomi och halva tiden verkar han leva med sina barn och du i din egen familj?

På så sätt slipper något barn känna sig utanför i sin familj och alla är nöjda och glada.
  • Anonym (jess)

Uppenbarligen så har farmor och biomamman reagerat på att pappan (och ts) gör för stor skillnad på barnen. (enligt ts)

Detta är något som många i tråden också anser efter att ha läst ts svar. Kanske är det just vad saken gäller och inte märkes- eller icke märkeskläder ...... utan när det gäller det mesta som sker i pappans hem?!

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...