iolanthe skrev 2010-07-21 08:33:12 följande:
Helt ärligt tror jag inte att styvbarnen ens skulle vilja ta på sig den typen av kläder som ts köper till sin dotter. Dom 5 och 7 åringar jag träffat älskar hello kittty, disneyprinsessor och petshop, det gör även vår dotter som blir 4 nästa månad.
Jag är inte så jätteinsatt i märkeskläder för barn, men åtminstone dom danska märkena är ju helt vanliga kläder, bara lite dyrare (och fulare tycker jag

). Så störst skada för bonusarna gör troligtvis barnens mamma och farmor som påpekar skillnaderna. För barnen har knappast nån aning om att det finns en prisskillnad. Och då barnen bor bara varannan vecka har ju ts gott om tid att handla kläder åt sitt barn dom veckor barnen är hos mamma, så då märker dom ju inte ens att lillasyster får nya kläder.
Märkeskläder till barn köper föräldrar för sin egen skull och inte för barnens skull.
Precis som ts skriver så är det för att hon
behöver bekräftelse av andra personer att hennes dotter har "fina kläder". Kanske är hon väldigt osäker som mamma eller har dålig självkänsla?
Eller så tycker hon helt enkelt att dessa kläder är finare än hm kläderna som de större flickorna har.
Det är inte flickan själv som behöver dessa kläder, sånt kommer isåfall först i tonåren.