Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Ser inga konstigheter alls med att hans andra barn inte får samma märkeskläder? Om pappan inte vill köpa det så vill han inte - han köper ju inte märkeskläder till er gemensamma dotter heller? Vill biomamman att hennes döttrar ska ha Nova Star-jeans så får hon väl gå ut och köpa det själv...

• enlitenbitkaka
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 15:38:36 följande:
    Inte om barnen bor varanan vecka. Bara om barnen bor på heltid hos mamman.
    Jag tycker fortfarande att det är pappan som ska diskuteras här - en pappas om tycker att det är ok att man gör skillnad på hans barn.
    Men det är ju ingen som gör skillnad. TS är inte en naturlig del av barnens liv. Om det var pappan som köpte ALLA barnens kläder så vore den en sak, men nu är det inte så. Värre vore det om ex farmodern "kompenserade" de två äldre genom att köpa dyra kläder till dem men billigare till ts barn
  • enlitenbitkaka
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 15:49:49 följande:
    Det är väl inte värre - det vore lika illa.
    Nej...det är värre. TS har ingen skyldighet att ge barnen samma kläder, en farmor som är lika mycket släkt med alla barn bör moraliskt sett INTE gör skillnad.
  • enlitenbitkaka
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 16:23:00 följande:
    Farmor har inte heller någon skyldighet till vare sig det ena eller det andra. Det är lika lite hennes moral som TS som falerar om man behandlar barnen olika.

Men jag anser fortfarande att pappan gör ett uruselt jobb på att se till att alla hans barn behandlas lika.När han borde prata med både sin fru/sambo och sin mamma och ex så väljer han att stoppa huvudet i sanden. Fegt.
    Men det är hans och mammans jobb att se till att barnen behnaldas lika - av DEM. TS behandlar ju självklart barnen olika efsm bara ett är hennes.

Tycker de verkar vara en väl fungerade familj med en lite sniken biomamma...
  • enlitenbitkaka
    Väntarochlängtar skrev 2010-07-21 16:33:07 följande:
    Om man träffa en partner som har barn sedan innan får man väl "köpa hela paketet"?
    Beror väl helt och hållet på vad man kommer överens om? Om inte TS vill köpa Nova Star-jeans till barnen eller natta dem så behöver hon la inte det. Hon gillar dem, hon tar hand om dem i sitt hem, hon klagar inte...
  • enlitenbitkaka
    Anonym (jess) skrev 2010-07-22 14:24:40 följande:
    Kanske vore bättre om du och pappan bodde i skiljda hem. Ni har ju ändå delad ekonomi och halva tiden verkar han leva med sina barn och du i din egen familj?

På så sätt slipper något barn känna sig utanför i sin familj och alla är nöjda och glada.
    Vart framgår det att något barn känner sig utanför i dagsläget? Det insinueras och gissas friskt här i tråden...
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...