Inlägg från: Anonym (Nomi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nomi)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Har du tänkt steget längre?

Vi säger att du och sambon skiljer er. Är det ok att hans nya kärlek gör så stor skillnad mellan din älskade dotter och deras nya lilla "kärleksbarn"? ÄR de ok att den nya stepmom läser och nattar deras lilla gemensamma favvofis och sen bara väääääääägarar stoppa om din kråka. Är det helt ok?

• Anonym (Nomi)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:53:40 följande:
    Ja, absolut. Jag skulle inte vilja ha det på något annaT sätt. barn är föräldrarnas ansvar.
    Det var väldigt egoistiskt. jag kan svära mig hes på att barnen kommer se den stora skillnaden och det kommer påverka deras syn på dig och kanske tom sin relation till sin framtida man och ev barn. är du helt säker på att din dotter inte skulle ta skada av det? att bli så kärlekslöst behandlad av sin "bonus"mamma?

hur kan din karl tycka detta är ok? vilken dum fråga eg......män
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:55:30 följande:
    barnen är 5 och 7, dom vill vara med sin pappa!!!
    det måste ju betyda att ni är 2 familjer under samma tak när övriga familjen är där? eftersom du vägrar finnas för de andra 2 så snor du din dotters tid med sin pappa.
  • Anonym (Nomi)
    ebbiesmamma skrev 2010-07-22 16:04:17 följande:
    Jag hade behandlat barnen precis lika om jag hade haft styvbarn. Jag har respekt för att de är en del av familjen.
    Tycker allt annat är j'vligt fult och omoget
    Håller med dig precis

Väldigt omoget.
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (helknasigt) skrev 2010-07-22 16:08:42 följande:
    Men alltså... När har TS sagt att hon vägrar finnas för de andra?
    hon säger det i ts och i övriga tråden.
  • Anonym (Nomi)
    Esther M skrev 2010-07-22 16:19:26 följande:
    det gör det i så fall om jag inte ger hela min lön till rädda barnen också. barnen lider inte, pappan tar hand om dem.
    självklart lider alla barnen i slutänden! hur kan man behandla alla barn som bor under ett och samma tak olika?
    Anonym (GE ER..) skrev 2010-07-22 16:18:23 följande:
    Nej du borde försvinna från denna sidan.. Mamman gör det som är rätt. Försörjer sitt barn och hennes sambo och exet (biomamman) tar hand om dom andra barnens inköp av kläder, för det är ju dom som har barn ihop.

Skulle du ha råd att lägga flera tusen extra på barn som någon annan egentligen ska bekosta.

Varför skulle hon ?? Lägga pengar på dom andra barnens kläder alltså. PAPPAN bryr sig ju inte och tycker att det är bra som det är. Det är ju bara biomamman och farmorn som stör sig.
    pengarna är inte allt. jag kan förstå att ts inte kan betala så dyra kläder till de andra två barnen och har man skild ekonomi så får barnens föräldrar betala. en lösning skulle ju kunna vara att barnen får samma kläder men pappan får ge bidrag för sina egna liksom. vad de gör privat spelar ingen roll bara inte barnen ser skillnaden. Men inte hjälpas åt när barnen är där! de är sjukt. klart man hjälps åt och försöker vara en familj.
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:35:49 följande:
    Det är intressant hur du propsar på att folk ska respektera din åsikt när du inte respekterar andras tycker jag. Jag kan känna att du är lite VÄL noga med att framhålla vilken underbar styvmor du är. Varför är ditt sätt en universallösning för alla? Kna man inte få vara olika?

Varför ska jag, och andra i samma situation, behöva ta hand om någon annans barn om man inte VILL? Det är inget tvång att älska och vårda sina styvbarn. jag behandlar dom inte illa, dom blir omskötta. Jag tycker det är synd att många här är så självgoda och trångsynta. Man kanske kan öppna upp ögonen för att olika människor lever olika?
    Hon är ingen underbar perfekt styvmor. Hon är som man bör vara om man har vettiga värderingar.
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 16:39:19 följande:
    enligt vem? Dig?
    Mig och de allra flesta som har egna barn. Tycker detta är fruktansvärt omoget och blir ledsen för barnens räkning
  • Anonym (Nomi)
    Esther M skrev 2010-07-22 17:30:42 följande:
    enligt din åsikt, och dina värderingar. försök inse att alla inte delar dem.
    ok.....vilka inlägg läser du i tråden. bara ts?
  • Anonym (Nomi)
    Esther M skrev 2010-07-22 17:39:35 följande:
    jag läser alla. jag delar inte heller dina värderingar. det gör inte min sambo heller. jag kan fråga fler men det känns som om det borde vara självklart för alla att inse att deras åsikt är deras men att den inte nödvändigtvis delas av alla.
    Dessutom sa jag de som har barn. De har inte du. Jag dömmer inte ditt sätt att vara bonusmamma eftersom ni inte behandlar flera barn på olika sätt. Det är där skon klämmer. Det är särbehandlingen jag reagerar på. Och som jag skrivit tidigare, jag förstår att TS inte betalar kläder men omvårdnaden borde vara densamma, klart de märker skillnad.
  • Anonym (Nomi)
    Ari Gold skrev 2010-07-22 17:45:50 följande:
    Det tycker jag också är KÄRNAN i diskussionen. Det skiljer TVÅ år på barnen, de kommer gå i samma skola. Det är kalrt som f*n att de kommer upptäcka att de inte får samam typ av kläder, och allt annat som verkar ligg under ytan hos den här familjen.
    Precis! sen att bonusmamman stoppar om sitt lilla barn men inte kan stoppa om de andra inför natten?
    skumt. Det är ju ingen jobbig handling så vad ligger bakom liksom? klart de kommer fundera runt de också....

Sen om man tänker steget längre, när TS väljer att dela upp familjen på detta sätt så berövar hon också tiden mellan sitt barn och pappan dessa veckor, han har ju fullt upp med de andra två. Istället för att hjälpas åt liksom....

en annan undran. undra vad de andra två kan komma känna för sitt yngre syskon när skillnaden på dom är så stor. de kanske rent av tar efter bonusmamman och inte kan se sin lillasyster som syster? eller värre, de kanske blir svartsjuka och tar avstånd från henne eller blir elaka mot henne?
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (En snäll mamma) skrev 2010-07-22 17:58:10 följande:
    "Hälsar på hos sin pappa"..HERREGUD, du betraktar alltså din sambos barn som några sorts gäster hos er?? Det är deras pappas hem, alltså deras hem också, vad fan du än tycker om det. Fy fan vilken totalt känslolös människa du verkar vara. Du verkar ju avsky barn, bara en nyfiken fråga, om du är ute och ser ett barn som ramlar och slår sig rejält, vad gör du då? Hjälper barnet eller skiter du i det också, det är ju inte ditt barn och du gör ju bara vad du behagar.
    de är ju inte hennes jobb....får man inte betalt får ungen ligga hehe
  • Anonym (Nomi)
    Esther M skrev 2010-07-22 18:05:14 följande:
    Den gör mig faktiskt väldigt lycklig. 
    Är glad för din skull och jag tror inte din bonusdotter (?) tar skada av att du pysslar om dig själv....hon har sina föräldrar och de anpassar sig bra. Men däremot hade jag tyckt det var tarvligt om det var flera barn i hushållet och de var bara en som var värdig din tid och da andra är någon annans ansvar.
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 19:17:06 följande:
    Men hallå! DERAS PAPPA vill lägga dom och JAG VILL INTE. win-win situation?
    undra hur gammal du är
  • Anonym (Nomi)
    Anonym (fattig bonus) skrev 2010-07-23 16:56:19 följande:
    Jag har läst en del i tråden och har nu en fråga till alla personer som anser att bonusmamman skall betala ut pengar för sina bonusar pga rättvisa syskonen emellan:
    jag är en fattig bonusmamma, biommamman till mina bonusar tjänar dubbelt så mycket som jag tjänar.
    I fall jag skulle bli gravid och få ett barn med mina bonusarspappa, skulle jag kunna be biomamman att betala för kläder åt mitt barn så det blir rättvisst mellan syskonen? Varför inte TV-spel och lite annat också, liksom, lika mycket som hon betalar för sina barn....??????
    Vad säger ni?
    Många här (även jag) reagerar inte starkast på det materiella. Vi reagerar på den olika behandlingen av 3 syskon.
  • Anonym (Nomi)

De roligaste här är att de flesta som tycker ts handlar rätt faktiskt inte ens har barn själva.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...