Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-19 20:05:03 följande:
Nej men hallå, har det här tagit en vääääldigt konstig sväng nu? För att jag väljer att låta barnens föräldrar faktiskt vara föräldrar åt sina barn och natta dom och köpa kläder till dom, är jag en vidrig människa? Och nån kom ooooosökt att tänka på nån som fått sin sambo att döda sitt barn för att hon var svartsjuk. Herregud!!!
Jag är verkligen inte svartsjuk på barnen, och tycker att deras pappa ska ta det största ansvaret för dom den tiden dom är här. Naturligtvis kommer min sambos 3 barn först för honom.
Det intressanta här är, tycker jag, att inte EN ENDA EN, ifrågasatt pappan med pengar som inte idds köpa annat än H&M, biomamman och farmor som vill att barnen ska ha samma kläder med som inte lyfter ett finger för att se till att dom får det om det nu är så himla viktigt. Istället är det jag som förstör barnens liv och får dom att känna sig utanför. jag brukar följa med den stora tjejen till ridskolan ibland den helgen hon är här. Förstör jag min dotters liv då? Känner hon sig utanför? Eller lillasystern till den äldsta, efetrsom hon är för ung för att gå på ridskola, ska inte heller storasyster få gå på ridskola då?
Hade jag varit styvfar i precis samma situation, hade ingen reagerat. Och det här med dagis, varför ska jag åka hemifrån en timma innan jag börjar arbetet för att lämna HANS barn, när han kan lämna dem på vägen till sitt jobb, fast då åka hemifrån halv 7 istället för att jag åker kvart över 7? Ska jag och min dotter behöva tillbringa en timma i bilen för inget då eller? Eller jo, för RÄTTVISAN. Löjligt.
"Ska jag och min dotter" Det är väldigt mycket du och din dotter.