• chrissandra

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym skrev 2010-07-24 00:00:47 följande:
    Tänk Ts om det hade varit så när du var barn att din pappa skaffade nya barn med en ny fru och dessa barn fick gå klädda i fina kläder och du i fula kläder- hur skulle du ha känt dig då? det spelar ingen roll för barnen vem som betalar vad för de förstår inte sådant utan de ser enbart vad som syns ytåt. en sådan sak kan komma att skapa stor osämja bland syskon i framtiden och de andra barnen kommer att känna sig åsidosatta och kanske inte vill ha kontakt med sina syskon. Jag förstår att du vill spendera pengar på dina barn och det är helt naturligt men jag tror att du skapar problem i framtiden om du fortsätter med ditt askungetänk. Du visste att mannen hade barn sedan tidigare och nu får du gilla läget.
    Förvånansvärt att HM går så bra när de bara säljer fula kläder....
  • chrissandra
    Vanilj L skrev 2010-07-21 14:10:12 följande:
    Är det egentligen inte också så att mannen är skyldig en summa i försörjning till exet om hon vid skiljsmässan var arbetslös?

Nej, verkligen inte. Var och en får klara sig själv vid en separation.

(du kanske hade fått svar på detta redan, ber om ursäkt för att jag tjatar i så fall)

• chrissandra
    Anonym (Nomi) skrev 2010-07-24 09:18:07 följande:
    De roligaste här är att de flesta som tycker ts handlar rätt faktiskt inte ens har barn själva.
    Jag är flerbarnsmamma och om vi skulle separera och barnens pappa skulle hitta en ny kvinna så skulle jag inte för ett ögonblick förvänta mig att hon skulle stå får eller hjälpa till mad klädinköpen.

Det är mitt och barnens pappas ansvar.

Samma sak med nattningen, när barnen vistas hos pappa är de pappans ansvar att se till att de somnar tryggt.
  • chrissandra
    Vanilj L skrev 2010-07-24 08:57:22 följande:
    Du kan  ju höra meden advokat så får du se att jag har rätt.
    Så länge man är gifta har man försörjningsanvar gentemot den andra men inte efter en skilsmässa.
  • chrissandra
    Vanilj L skrev 2010-07-24 09:00:59 följande:
    Du behöver inte vara så spydig vi alla vet att det inte handlar om "fula kläder" Det ärTS själv som aldrig skulle handla på HM. Du kan ju fråga henne om varför.
    Hon gillar att handla andra märken.

Många i tråden spyr galla över TS för att hennes bonusar ska gå i fula kläder. Kläder från HM som deras pappa har köpt.
  • chrissandra

Endel här i tråden skriver att TS handlar svindyra märkeskläder men det handlar om MOLO och Nova Star, inget av de märkena kan kategoriseras som svindyra märkeskläder.

Sen är det inte många sjuåringar som skulle vilja gå klädd i MOLO heller.
    Många av deras klasskompisar lär ju gå klädda i kedjornas kläder.

Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...