• ica

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 14:41:22 följande:
    tycker du kan börja med att plocka bort ditt nickname, för någon stepmom är du då inte 

självklart är hans barn hans ansvar, men du bor väl under samma tak antar jag ?

då ska ju dina regler gälla lika mycket som barnens regler

sen är det upp till dig att ödsla kärlek i en familj, som jag får på känn att de inte är så bra som den ser ut

väx upp lite och va inte så avundsjuk på din man
    Men inte ska styvföräldrar inkompitensförklara bio-föräldrarna. Det är deras sak att köpa kläder till sina barn.
  • ica

Är inte en del av problemet att biomamman pratat med pappan bakom ryggen på TS. Dvs pappan har inte inkluderat TS i frågan utan biomamman har agerat självständigt. Det är väl inget som hindra biomamman springa och leta fina kläder till sina döttrar. Hon är ju helt utan sina barn när de är hos pappan.

• ica
    sextiotalist skrev 2010-07-21 08:39:40 följande:
    Jag tror nog också att barnen inte bryr sig ett smack, utan mamman och svärmor letar efter allt för att förstöra relationen mellan TS och hennes sambo och även tar med sig barnen in i konflikten. Det är där de stora bovarna finns, dessa förbaskade vuxna som planterar in avundsjuka och annat i barnens huvud.

Jag och andra vuxna försöker få bort avundsjuka (mer missunnsamhet, för avundsjuka kan sporra en) från våra barns huvud istället.
    Låter rimligt. För om biomamman och pappan tyckte det var viktigt att deras gemensamma barn hade lika fina kläder hade de sett till att de haft det.  TS skriver dessutom att styvbarnen hellre vill ha leksaker vilket hon ger dem.
  • ica

Men biomamman som inte jobbar borde ju ha mer tid att springa och leta kläder. TS har ju inte med styvbarnens klädinköp att göra då det finns två föräldrar till dem. Det handlar ju inte att styvbarnen blir försummade.

• ica
    Anonym (mini) skrev 2010-07-21 16:23:00 följande:
    Farmor har inte heller någon skyldighet till vare sig det ena eller det andra. Det är lika lite hennes moral som TS som falerar om man behandlar barnen olika.

Men jag anser fortfarande att pappan gör ett uruselt jobb på att se till att alla hans barn behandlas lika.När han borde prata med både sin fru/sambo och sin mamma och ex så väljer han att stoppa huvudet i sanden. Fegt.
    Exakt! Ändå gnäller alla på TS!
  • ica
    Minli skrev 2010-07-22 07:38:29 följande:
    Vill du missförstå? Var har ts skrivit att hon är barnledig varannan vecka?
    Det är biomamman som är barnledig varnnan vecka.
  • ica
    Anonym (Stepmom) skrev 2010-07-22 15:33:12 följande:
    Nej barnen bryr sig inte. Den dagen dom vill ha andra kläder kommer dom själva gå med sin pappa och peka ut vad dom  vill ha. Så jag behövs inte som smakråd.
    Så vad är problemet. En hysterisk biomamman som blåser upp nåt barnen inte bryr sig om. Uppenbarligen bryr du dig om alla barn men lägger dig inte i det biomamman och pappan sköter själva.
  • ica
    Glassplitter skrev 2010-07-22 15:53:20 följande:
    jaha okey.....för mig låter det väldigt konstigt att leva som ni gör , som två olika familjer under ett och samma tak....men om det funkar och alla är glada, okey!! Vad biomamma och farmor tycker är inte intressant tycker jag bara inte det går ut över barnen.........men om din fråga från början var att du inte ville lägga ut pengar på kläder till barnen så tror jag nog att du verkar vara tillräckligt tuff för att inte behöva något råd!!
    Jag tror att vi alla kan behöva råd och andras vinklingar vilket TS insett. Däremot verkar det vara biomamman och farmor som har problem. Barnen verkar ju inte lida. Och biomamman och pappan är ju i sin fulla frihet att köpa vilka kläder de vill. Att de äldre flickorna inte äter sin styvmammas mat kan ju tyckas bortskämt men deras pappa lagar ju annan mat till dem. Biomamman och farmor däremot verkar behöva fundera på hur de bidrar till barnens bästa. Inte genom att blåsa upp pseudokonflikter.
  • ica
    saxon skrev 2010-07-22 23:27:13 följande:
    Nej, pappan har visst pengar till barnens kläder, det handlar om att ts inte orkar köpa kläder till de två bonusarna trots att hon redan är ute på stan och shoppar till sitt eget barn och befinner sig i affären.
    Det handlar ju om att biomamman och farmor hittat på dennna konflikten. Barnen och deras pappa är ju nöjda. Det vore en annan sak om de inte var det och bett TS om hjälp med klädinköpen. Sen skulle jag i TS situation vara rädd att klampa in på biomammans område om jag köpte kläder. Då skulle det säkert vara jättefel det med.
  • ica

Det jag läst om vad många biomammor skrivet här på FL skulle jag vara livrädd att lägga mig i nåt om jag hede styvbarn. Det verkar kunna bli bråk hur väl styvbarn vill och gör.

• ica

Eller så är hon oroad över att biomamman och farmor verkar vilja så split. Det är det som jag tycker är mest oroande.

• ica
    Vanilj L skrev 2010-07-23 23:16:24 följande:
    Jag hade sagt hejdå till denna tråd på grund av en viss person. Men har förstås fortsatt att läsa. Jag har läst hela tråden, det räcker inte att bara läsa en del. TS BEHÖVER INTE TA AV SINA "EGNA" PENGAR pappan ger dem till henne OM hon skulle ut och handla till sin dotters syskon också. Men TS vill inte handla åt dem det tar för mycket tid och hon vill inte vara sin mans nany.
    Varför förväntas en styvmamma göra bioföräldrarnas jobb? Inte förväntas en styvpappa göra det?
  • ica
    Vanilj L skrev 2010-07-24 09:09:37 följande:
    Jo om man har bildat en familj med"hans" "hennes" och gemensamma barn då borde man väl leva efter det och inte skilja på ditt och mitt. Jag tror att barnen ALLA barnen mår bäst av det.
    Men hon bryr sig om styvbarnen även om hon inte gör bioföräldrarnas jobb. Det är ju en sak om bioföräldrarna inte klarar av att ta hand om sina barn. Men det gör de ju här. Bioföräldrarna och styvbarnen är nöjda. TS är "bara" styvmamma och en trygg vuxen.
  • ica
    Vanilj L skrev 2010-07-24 15:26:38 följande:
    Men hur vet du att äldsta tjejorna är nöjda dom kanske har öppnat sig för farmor och talat om för henne hur dom känner. Därav att farmorn och mamman har pratat med pappan, hmm en tanke bara.
    Men är inte styvbarnen nöjda så är det bioföräldrarnas sak att fixa. Nu verkar det som biomamman och farmor letar problem. Enligt TS är styvtjejerna inte intresserade av kläder utan vill hellre ha leksaker vilket hon ger dem.
    Om jag har två döttrar: En vill ha fina kläder och den andra är hästtokig då ger jag dem olika saker för att de vill ha det. Och det är ju det TS gör. Och med tanke på hur många biomammor verkar vara skulle jag inte våga göra nåt med styvbarn om jag hade det. Allt en styvmamma gör eller inte gör är ju alltid fel.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...