bonnieloveskim skrev 2010-07-26 14:15:45 följande:
För farmor kanske familjerådgivning och samarbetssamtal på familjeerätten är samma sak.
Hur ska hon kunna skilja på detta?
Och man kan faktiskt gå till familjerådgivning som separarade om du inte visste det.
Jag tycker det är ett mycket bra förslag av farmor.
Hon kanske bara vill att pappan ska lyssna en stund på vad exet säger, utan att ha med sig TS hela tiden.
TS varför kan inte pappan få prata med exet på familjerådgivning eller samarbetssamtal?
Du är väl inte rädd att pappan får upp ögonen på det du gör heller....
För det första har TS lämnat tråden. Hon har redan svarat på detta med familjerådgivning att han får gärna gå dit, men han vill inte. Varför skulle han vilja det förstår inte jag heller...
För det andra, vad vet du om vad pappan och exet har för relation till varandra, om TS är med varje gång dom pratar eller träffas. Det skulle inte jag tro att hon är, men det vet varken du eller jag nånting om så det kan vi låta vara osagt.
Ja det är klart man kan gå på familjerådgivning som separerade, varför skulle man inte kunna det? Men vad är anledningen till det när varken exet eller pappan ens har bokat tiden, utan farmor, som inte har ett skit med det hela att göra.